2025-01-15, 20:13
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realfake
Hennes förmåga att ta hand om barnet är väl i princip 0. Hon har ingen inkomst, ingen fast bostad, ingenting. Det kan knappast ses som en trygg plats för barnet just nu iaf.
Jag tror på att det beror på hur mycket hon är värd att få investera i dottern. Om hon är beredd att leva på Försörjningstöd i en liten träningslägenhet och söka alla jobb hon kan hitta.

Då tror jag soc kommer att överväga att hon får bo hos Julia. Föräldrarbalken är starkare än barnskyddslagarna.
Citera
2025-01-15, 20:26
Avstängd
Summer24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliseei
Du tror inte att han skulle messa tillbaka då istället för svara på Instagram? Tänk till lite. Om jag är ett fan av C och L så antar jag att du är en fan av Jocke. Oklart vad som är värst.

Är inget fan av någon.
Citera
2025-01-15, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CLJA
Btw. Edit.
Kan det inte vara det som spekulerade om i tråden för att tag sen att
Man ville sätta dit J för pedo.
Som dom hittat och gjort en anmälan om.

Det rättfärdigar dock inte poliskydd. Men ah.
Skulle inte förvåna mig om det var något sånt.
Citera
2025-01-15, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag tror på att det beror på hur mycket hon är värd att få investera i dottern. Om hon är beredd att leva på Försörjningstöd i en liten träningslägenhet och söka alla jobb hon kan hitta.

Då tror jag soc kommer att överväga att hon får bo hos Julia. Föräldrarbalken är starkare än barnskyddslagarna.

Därför jag skrev "just nu". Alla människor kan bättra sig, t o m Chrippa.
Men du har helt rätt, och det är samtidigt det som gör mig mörkrädd med dess rövhattar till människor. Det är ingen av de två som kallar sig själva för föräldrar till detta stackars barn som faktiskt tar ansvar och visar att Chloe betyder något.
Att sätta sig själv i en situation att riskera flera år i fängelse, eller att leva på bidrag och inte ens försöka få ett jobb så du kan försörja dig och ditt eget barn, är helt j*vla otroligt

Julias taxerade inkomst 2023 var 7000 kr!! Ska det kallas en kraftansträngning för sitt barn? Vilket skämt!

Och narcissisten själv, som bara bryr sig om sig själv, Chrippa. Han t o m lämna landet och sin dotter i sticket för sin EGEN skull. Sån fullkomligt vidrig människa!
Citera
2025-01-15, 20:50
Medlem
Bra färsk recap av Crime Scene Sweden.
https://www.youtube.com/watch?v=u4kHypQ-zqM
Citera
2025-01-15, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realfake
Därför jag skrev "just nu". Alla människor kan bättra sig, t o m Chrippa.
Men du har helt rätt, och det är samtidigt det som gör mig mörkrädd med dess rövhattar till människor. Det är ingen av de två som kallar sig själva för föräldrar till detta stackars barn som faktiskt tar ansvar och visar att Chloe betyder något.
Att sätta sig själv i en situation att riskera flera år i fängelse, eller att leva på bidrag och inte ens försöka få ett jobb så du kan försörja dig och ditt eget barn, är helt j*vla otroligt

Julias taxerade inkomst 2023 var 7000 kr!! Ska det kallas en kraftansträngning för sitt barn? Vilket skämt!

Och narcissisten själv, som bara bryr sig om sig själv, Chrippa. Han t o m lämna landet och sin dotter i sticket för sin EGEN skull. Sån fullkomligt vidrig människa!
Håller med, men Julia fick inte jobba för Kräftan. Omöjlig situation. Han såg till det.
Citera
2025-01-15, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AidanHunt
Han utnyttjade henne för tvätthjälp. Säkert hotade han med att hon var medskyldig för att få henne att fortsätta ställa upp efter separationen.

Ja, hon är inte oskyldig, men sättet han pratat förnedrande med henne ger ju en bild om hur han utnyttjat folk i sin närhet som är naiva nog att låta sig luras.
Det är lätt att spela in samtal varje gång man pratar och plocka ut de mest ocharmiga.

Kan lika gärna vara så att hon pratar lika förnedrande med honom när inspelningen är avstängd. Självklart läcker inte Julia detta isf.

De vi vet med säkerhet är att Julia är pissig och Chrippa är pissig.
Citera
2025-01-15, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CLJA
Tänk då också på att ingen ingen vet hur våldsam han faktiskt har varit.
Hon kan gjort saker på ren rädsla.

Följer med till Spanien. Hon har ingen där nere.
Andra i den krets som J och J verka inte heller tyckt om Julia så mycket.

Men det är svårt att lämna ett sånt förhållande.

Lägg där till HUR aggressivt Jock anjo mfl gick ut och försvara chrippa och totalt trycka ner L.
Vilket i efterhand har visat sig vara grovt fel enligt mig.

Btw. Edit.
Kan det inte vara det som spekulerade om i tråden för att tag sen att
Man ville sätta dit J för pedo.
Som dom hittat och gjort en anmälan om.

Det rättfärdigar dock inte poliskydd. Men ah.

Blev ju en ganska stor grej de där med att man hittade på att han hade varit med en 14-åring som sen tog livet av sig. Väldigt grov lögn.
Är ganska säker på att de är anmält redan.

Tror det är något som hittats i chrippas mobil men det återstår att se.
Citera
2025-01-15, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av What-do-u-meanhi
Det är lätt att spela in samtal varje gång man pratar och plocka ut de mest ocharmiga.

Kan lika gärna vara så att hon pratar lika förnedrande med honom när inspelningen är avstängd. Självklart läcker inte Julia detta isf.

De vi vet med säkerhet är att Julia är pissig och Chrippa är pissig.

Dock verkar hon ju bara få ta emot skit, det är ju flera som vittnat att hon behöver pengar för annars blir han galen på henne.
Citera
2025-01-15, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum

Jag tror hon blir kvar hos Julia, känns som förvaltningsrätten borde tagit ett beslut vid de här laget.
Citera
2025-01-15, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
Dock verkar hon ju bara få ta emot skit, det är ju flera som vittnat att hon behöver pengar för annars blir han galen på henne.
Vilka vittnar om de? Jocke kompisar eller? Anjo, Rask osv?

Minns att Rask har sagt att han sett det med egna ögon., konstigt att man då höjer upp Chrippa till skyarna som Rask gjorde inledningsvis i sina videos (i början på 2024).

Han borde ju då sagt att han beter sig pissig mot kvinnor.

Tror mer att dessa influensers säger de dom säger för att smutskasta den dom ogillar för stunden
Citera
2025-01-15, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av What-do-u-meanhi
Vilka vittnar om de? Jocke kompisar eller? Anjo, Rask osv?

Minns att Rask har sagt att han sett det med egna ögon., konstigt att man då höjer upp Chrippa till skyarna som Rask gjorde inledningsvis i sina videos (i början på 2024).

Han borde ju då sagt att han beter sig pissig mot kvinnor.

Tror mer att dessa influensers säger de dom säger för att smutskasta den dom ogillar för stunden

Jag tänkte mer på Julias syster & mamma och sen vet jag att Rask har pratat om det att han också är desperat för C är så arg.
Inte normalt att skrika sådär på sin brud!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in