2025-01-15, 17:44
Medlem
StorKokoss avatar
Är det inte brodern till jokoboi?
Citera
2025-01-15, 17:58
Medlem
IceEyess avatar
Fascinerande hur en tråd om en C-kändis kan segla upp som den populäraste. Har det verkligen inte hänt något större i världen den senaste tiden?
Citera
2025-01-15, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Julia lär inte åka in hon har väl inte gjort något, eventuellt lite hjälp av penningtvätt kanske då hon tagit emot vissa swish överföringar?

Gudfader till barnet är Joakim lundell så det är nog inga problem med det.

Jag tror faktiskt inte heller att Julia åker dit. Det verkar finnas flertalet bevis på att hon är styrd av mannen med rutig hatt. Det kommer kanske bli någon form av straff. Böter kanske.
Fängelse, inte en chans. Det finns förmildrande omständigheter.
Citera
2025-01-15, 18:22
Medlem
micke_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag tror faktiskt inte heller att Julia åker dit. Det verkar finnas flertalet bevis på att hon är styrd av mannen med rutig hatt. Det kommer kanske bli någon form av straff. Böter kanske.
Fängelse, inte en chans. Det finns förmildrande omständigheter.
Julia fick sina bankkonton spärrade och indraget bank id i sex månader,så hon har nog haft det rätt tufft
Citera
2025-01-15, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Snacka inte skit om Luggen. Han är fett lojal, en riktig 100 shuno.

Men du kan väl inte påstå att Luggen är en person som är jättesmart.
Hade han varit det, den lojale vännen, så hade han väl i vänskapens tecken sagt till Chrippa att detta kommer att gå åt skogen.
Eller hade han kanske ekonomisk vinning på att låta Chrippa tro att han gjorde rätt.
Eller är Luggen också lika dåligt verklighetsförankrad som både Chrippa och Linnéa?
Citera
2025-01-15, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Fascinerande hur en tråd om en C-kändis kan segla upp som den populäraste. Har det verkligen inte hänt något större i världen den senaste tiden?

Den här tråden har varit omåttligt populär länge. Jag var inne i somras och frågade om någon kunde förklara varför men det var ingen som orkade. Jag gör här en sammanfattning av vad 20 min research i den här tråden har gett mig så får någon gärna komplettera om jag missat något väsentligt:

Chrippa är bror till Jockiboi. Han har en bakgrund som svetsare. Någonstans i mitten av 10-talet började han träna styrketräning och dopa sig och för några år sedan började han satsa på sin youtubekanal. Där satt han ofta och skrek och dampade sig och överkonsumerade lyxprodukter. Han blev populär i vissa kretsar. Han har varit kompis med en del YouTubers och han har beefat med andra. Han har en dotter med ett ex och omsorgsförmågan lämnar en del övrigt att önska. Hans nuvarande tjej såg till att han för ett år sedan blev frihetsberövad för våld mot henne men de blev sen tillsammans igen, vilket varken hans följare eller kompisen Anjo (en annan halvfigur och YouTuber) tyckte om. Den nuvarande flickvännen pratar skånska och har låg status bland hans följare och benämns alltsomoftast ”hora”. Det senaste året har Chrippa varvat överkonsumtion och dyra resor med ekonomiska trångmål, tveksamt engagemang i onlinespelföretag och brottsmisstankar kopplat till hans företag och ekonomi. Många har uttryckt oro för hans mentala hälsa. Nyligen blev Chrippa gripen i Spanien och överförd till Sverige med anledning av brottsmisstankarna mot honom och han sitter nu häktad här i väntan på åtal.
Citera
2025-01-15, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micke_man
Julia fick sina bankkonton spärrade och indraget bank id i sex månader,så hon har nog haft det rätt tufft

Jag vet och det måste vara så fruktansvärt jobbigt med den biten.

Jag tycker att det är jättebra att hon har bestämt att alla korten på bordet från hennes sida läggs upp.
Det var säkert jättejobbigt men i slutänden enda sättet för henne att så småningom lämna den delen bakom sig.
Citera
2025-01-15, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes

Inte som är lika lätt att ta på.

Tror denna tråd är unik i sig. Många trogna som postar flera flera inlägg om dagen.
Debatt.
Citera
2025-01-15, 18:44
Medlem
Citat:
Jag vet och det måste vara så fruktansvärt jobbigt med den biten.

Jag tycker att det är jättebra att hon har bestämt att alla korten på bordet från hennes sida läggs upp.
Det var säkert jättejobbigt men i slutänden enda sättet för henne att så småningom lämna den delen bakom sig.

Tänk då också på att ingen ingen vet hur våldsam han faktiskt har varit.
Hon kan gjort saker på ren rädsla.

Följer med till Spanien. Hon har ingen där nere.
Andra i den krets som J och J verka inte heller tyckt om Julia så mycket.

Men det är svårt att lämna ett sånt förhållande.

Lägg där till HUR aggressivt Jock anjo mfl gick ut och försvara chrippa och totalt trycka ner L.
Vilket i efterhand har visat sig vara grovt fel enligt mig.

Btw. Edit.
Kan det inte vara det som spekulerade om i tråden för att tag sen att
Man ville sätta dit J för pedo.
Som dom hittat och gjort en anmälan om.

Det rättfärdigar dock inte poliskydd. Men ah.
Citera
2025-01-15, 18:45
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Men du kan väl inte påstå att Luggen är en person som är jättesmart.
Hade han varit det, den lojale vännen, så hade han väl i vänskapens tecken sagt till Chrippa att detta kommer att gå åt skogen.
Eller hade han kanske ekonomisk vinning på att låta Chrippa tro att han gjorde rätt.
Eller är Luggen också lika dåligt verklighetsförankrad som både Chrippa och Linnéa?
Jag sa inte att han var smart. Men lojal är han.

Du tror Chrippa lyssnar på någon? Han har alltid kört sitt egna race. Är nog inte lätt att få honom på andra tankar.
Citera
2025-01-15, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micke_man

Han utnyttjade henne för tvätthjälp. Säkert hotade han med att hon var medskyldig för att få henne att fortsätta ställa upp efter separationen.

Ja, hon är inte oskyldig, men sättet han pratat förnedrande med henne ger ju en bild om hur han utnyttjat folk i sin närhet som är naiva nog att låta sig luras.
Citera
2025-01-15, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Julia lär inte åka in hon har väl inte gjort något, eventuellt lite hjälp av penningtvätt kanske då hon tagit emot vissa swish överföringar?

Gudfader till barnet är Joakim lundell så det är nog inga problem med det.

Hon får nog villkorlig dom och x antal timmars samhällstjänst för penningtvätt. Hon har ändå lyckats få sitt bankkonto spärrat. Samtidigt så erkänner hon brottet vilket bör ses som förmildrande omständighet. Golar hon dessutom ner Chrippa så blir det som grädde på moset och tas i beaktande vid eventuell dom.
D v s om hon inte lyckas med konst-tricket att påvisa att hon begick brott under hot, men känns väääldigt långsökt.

Hennes förmåga att ta hand om barnet är väl i princip 0. Hon har ingen inkomst, ingen fast bostad, ingenting. Det kan knappast ses som en trygg plats för barnet just nu iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in