2025-01-10, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Vet man att hon varit i Sverige ens? Hon skrev ju att hon skulle ha besökt honom i Fontcalent-fängelset idag och att hon inte hann till Linköping.

Nej jag vet inte, igår skrev man ju att hon åkte hem med chrippa på samma plan så antingen åkte hon med till Sverige och sen tillbaka idag eller så åkte hon aldrig.
Citera
2025-01-10, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
Hon verkar posta saker men tar bort det.
På Jocke verkar det som hon dragit igen, antagligen till Spanien.
Hon har inte tagit bort något. Det är Jocke som överreagerar. Hon har inte skrivit något i nivå med hans reaktioner.
Citera
2025-01-10, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Vet man att hon varit i Sverige ens? Hon skrev ju att hon skulle ha besökt honom i Fontcalent-fängelset idag och att hon inte hann till Linköping.
Hon postade på IG en stund efter planet landade, med en Sverige-flagga. Togs bort efter en stund.
Citera
2025-01-10, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Summer24
Hon kan väl messa också va? Eller har du tillgång till Joakims telefon? Fan vad tröga alla Chrippa Linnea-fans är. Lika tröga som sina stora idoler...
Du tror inte att han skulle messa tillbaka då istället för svara på Instagram? Tänk till lite. Om jag är ett fan av C och L så antar jag att du är en fan av Jocke. Oklart vad som är värst.
Citera
2025-01-10, 23:27
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stolpen22
Vilket gäng av pajaser det verkar finnas i denna tråd.

Hur kan ni missat att Christofer är drabbad av en psykos? Det syns ju så tydligt de två senaste månaderna.

Vad ni än skriver, för att aningen peppa och elda på honom för han är någon slags "kung", eller andra sidan som hatar honom och han ska straffas....
Vad sjutton, har ingen av er sett att han behöver hjälp, och att han inte mår bra (han är ju sjuk)?

Jag själv tvekade tidigare i år (då menar jag 2024) om detta kanske skulle vara en psykos, men de senaste månaderna så borde de flesta fatta att mannen inte mår bra.
Sluta skriv "hat" honom och sluta "peppa" honom.... Låt MÄNNISKAN (Christofer) få lugn och ro, så han får lugn och ro att bli sig själv igen.

Kram på er alla i förskott, för jag gissar att jag kommer få påhopp från båda sidor. Peace Out!

Chrippas mentala status har såklart varit föremål för verklig oro hos alla de senaste tolv månaderna (iallafall hos de som följt honom sedan innan). Det här var sista gången han talade sanning: https://m.youtube.com/watch?v=wqc9k-_k1O0
Sedan dess har han gått på högvarv 24/7 för att han inte pallat att stanna upp och känna efter vilket resulterat i extremt slitet utseende, helt död blick och fullständig förlust av verklighetsförankringen.
Att han aktivt har valt att leva med sitt eget barns psykopatförövare är det mest alarmerande och skrämmande av allt, han är verkligen s j u k på riktigt. 😵‍💫

Jag är en av de som är totalt ointresserad av det ytliga rörande Chrippafallet, finns inget som får mig att gäspa mer än ekonomi, varumärken och social status (otroligt dopamindödande) så är inte så insatt i de aktuella åtalspunkterna rörande ekobrott.
Det var Chrippa Da Kräftas snabba käft och plötsliga infall som var underhållande, oavsett om det var reaktionsvideos eller familjevloggar. Vet inte vilken kategori man ska sätta hans efterblivna, verklighetsfrånvända "content" han sysslat med sedan dess, men det är helt klart psykotiska konspirationsteorier inblandat.

Mitt problem med Chrippa är alltså att han torterade sin egen försvarslösa oskyldiga lilla dotter genom att släpa hem psykopatförövaren och låta de vidriga psykiska (och möjligen även fysiska) övergreppen fortgå i ett helt fucking år!!! Den filmade sina psykiska övergrepp ("Blodig barnätande monsterlek" och "Är du rädd för pappa -du ska vara själv med honom nu")... 😵‍💫
Det är oförlåtligt och har väckt något inom mig som liknar hat mot Chrippa.

Vidare har Chrippa de senaste månaderna själv psykiskt misshandlat dottern genom att bland annat skrika skeva, verklighetsfrånvända saker till dotterns mamma med en hotfull högljudd ton så att den lilla gråtit! Samt även haft mage att be psykopatförövaren att fysiskt kidnappa dottern genom att slita det gråtande barnet ur mammans armar 🥺 (vid hämtning inför mammavecka)! Som sagt: bokstavlig tortyr av dottern.

Nu hoppas jag verkligen att han får ett tillräckligt långt inlåsningsstraff med tillhörande vård så att han kommer ur vanföreställningarna och därefter förblir i sitt habitualtillstånd.
Han måste leva i verkligheten och sätta sin dotter i första rummet, så enkelt är det.
Citera
2025-01-10, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Chrippas mentala status har såklart varit föremål för verklig oro hos alla de senaste tolv månaderna (iallafall hos de som följt honom sedan innan). Det här var sista gången han talade sanning: https://m.youtube.com/watch?v=wqc9k-_k1O0
Sedan dess har han gått på högvarv 24/7 för att han inte pallat att stanna upp och känna efter vilket resulterat i extremt slitet utseende, helt död blick och fullständig förlust av verklighetsförankringen.
Att han aktivt har valt att leva med sitt eget barns psykopatförövare är det mest alarmerande och skrämmande av allt, han är verkligen s j u k på riktigt. 😵‍💫

Jag är en av de som är totalt ointresserad av det ytliga rörande Chrippafallet, finns inget som får mig att gäspa mer än ekonomi, varumärken och social status (otroligt dopamindödande) så är inte så insatt i de aktuella åtalspunkterna rörande ekobrott.
Det var Chrippa Da Kräftas snabba käft och plötsliga infall som var underhållande, oavsett om det var reaktionsvideos eller familjevloggar. Vet inte vilken kategori man ska sätta hans efterblivna, verklighetsfrånvända "content" han sysslat med sedan dess, men det är helt klart psykotiska konspirationsteorier inblandat.

Mitt problem med Chrippa är alltså att han torterade sin egen försvarslösa oskyldiga lilla dotter genom att släpa hem psykopatförövaren och låta de vidriga psykiska (och möjligen även fysiska) övergreppen fortgå i ett helt fucking år!!! Den filmade sina psykiska övergrepp ("Blodig barnätande monsterlek" och "Är du rädd för pappa -du ska vara själv med honom nu")... 😵‍💫
Det är oförlåtligt och har väckt något inom mig som liknar hat mot Chrippa.

Vidare har Chrippa de senaste månaderna själv psykiskt misshandlat dottern genom att bland annat skrika skeva, verklighetsfrånvända saker till dotterns mamma med en hotfull högljudd ton så att den lilla gråtit! Samt även haft mage att be psykopatförövaren att fysiskt kidnappa dottern genom att slita det gråtande barnet ur mammans armar 🥺 (vid hämtning inför mammavecka)! Som sagt: bokstavlig tortyr av dottern.

Nu hoppas jag verkligen att han får ett tillräckligt långt inlåsningsstraff med tillhörande vård så att han kommer ur vanföreställningarna och därefter förblir i sitt habitualtillstånd.
Han måste leva i verkligheten och sätta sin dotter i första rummet, så enkelt är det.
Bra skrivet. Det här måste folk påminnas om vad det är som skett.
Citera
2025-01-10, 23:56
Medlem
Taebbans avatar
Länk

Gillar ändå öppenheten, att Skuldrådgivarn redovisar vad han har tjänat på Chrippa. Dom andra kreatörerna lär ju knappast göra det
Citera
2025-01-10, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taebban
Länk

Gillar ändå öppenheten, att Skuldrådgivarn redovisar vad han har tjänat på Chrippa. Dom andra kreatörerna lär ju knappast göra det
Har väl gjorts ett antal gånger under 2024. Men rätt ointressant imho när det kommer till Kräftans förehavanden. Bra att några tjänar pengar på idioten.
Citera
2025-01-11, 00:07
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Du påstår att du inte försvarar Chrippa (eller Linnea) och det gör du nog inte rakt ut, men typ varje gång du besvarar någon, projicerar du över på andra, precis som nu.
Du missuppfattar.
Det jag påpekar är folks fega dubbelmoral, det är därför dem blir så arga.

Användaren - "Linnea är en hora eftersom hon levt på Chrippas pengar"
- "okej, så om man lever på andras pengar = hora.
Julia har ju levt på andra större delen av sitt liv.
Rask har levt på Therese.
Lisen har levt på Anjo.
Så enligt din logik måste ju dem också vara horor?"

Då blir det plötsligt tyst, då gäller plötsligt inte lever på andras pengar = hora.

Enda anledningen att användaren sa "lever på andras pengar = hora" var för att användaren ville ha en dålig ursäkt för att få kalla Linnea hora.

Hade användarens sagt
- "absolut, Julia, rask och Anjo är också horor son lever på sina partners/utnyttjar andra. Dem är lika mycket horor som Linnea"
Då hade användaren iallafall stått för sin åsikt "lever på andras pengar = hora". Men nu kunde inte användaren göra det.
Dubbelmoral.

Samma gäller barnfridsbrott
Användare -"chrippa måste dömas för barnfridsbrott eftersom lilla C bevittnat våld i hemmet'
Jag - "ska julia då också dömas för barnfridsbrott eftersom lilla C bevittnat våld emellan Julia och hennes ex?" Källa: Jocke

Åter igen tystnad. Eftersom man kan inte stå för sin åsikt. Man vill bara ha en ursäkt att hata chrippa och få honom dömd, man skiter egentligen i att barnet bevittnat våld. Hade man brytt sig hade man brytt sig om allt våld barnet bevittnat.
Senast redigerad av Dopy 2025-01-11 kl. 00:17.
Citera
2025-01-11, 00:13
Medlem
Har aldrig skrivit ett inlägg i denna tråd tidigare men läst och följt detta till och från.
Då jag någonstans, till en början bara trodde att allt detta bara var något sjukt pr trick.

Men att nu se ”slutresultatet”, vilken jäkla misär.

Och jag fattar Jocke helt och hållet.
Han är i affekt, manisk, trött, och det handlar ändå om hans bror.
Och han erkänner allt det. Och vaddå att han ”eldar” på allt?
Han är människa och efter allt detta så pallar han bara inte mer och pratar och beter sig som vem som helst skulle gjort.

Och vad skulle han vinna på att få så bror satt i fängelse? Som han sagt så många ggr, i grund och botten gör han detta för hans skull, att han kanske kan ändra sig, växa upp, reflektera och i framtiden ta hand om sin dotter.

Hade det varit bättre om Jocke gått och och betalat alla hans skulder och fortsatt bidra till skattefusk och lyxväskor till den där lilla primadonnan?
Och att vi ska fortsätta betala för hans skit (Chrippas) och att han ska fortsätta få personer att hamna i spelmissbruk?

Och tjejen hejar bara på eftersom hon inte har/är någonting utan honom eller allt som varit detta år.
Citera
2025-01-11, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Du missuppfattar.
Det jag påpekar är folks fega dubbelmoral, det är därför dem blir så arga.

Användaren - "Linnea är en hora eftersom hon levt på Chrippas pengar"
- "okej, så om man lever på andras pengar = hora.
Julia har ju levt på andra större delen av sitt liv.
Rask har levt på Therese.
Lisen har levt på Anjo.
Så enligt din logik måste ju dem också vara horor?"

Då blir det plötsligt tyst, då gäller plötsligt inte lever på andras pengar = hora.

Enda anledningen att användaren sa "lever på andras pengar = hora" var för att användaren ville ha en dålig ursäkt för att få kalla Linnea hora.

Hade användarens sagt
- "absolut, Julia, rask och Anjo är också horor son lever på sina partners/utnyttjar andra. Dem är lika mycket horor som Linnea"
Då hade användaren iallafall stått för sin åsikt "lever på andras pengar = hora". Men nu kunde inte användaren göra det.
Dubbelmoral.

Dubbelmoral är suveränt! Förlorar man den ena moralen, har man den andra moralen kvar.
Citera
2025-01-11, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toonajnwan
Har väl gjorts ett antal gånger under 2024. Men rätt ointressant imho när det kommer till Kräftans förehavanden. Bra att några tjänar pengar på idioten.
Livnär sig menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in