2025-01-15, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Ren lögn. I Childhoods Stella Polaris-rapport presenteras statistik över åldersfördelningen bland dömda förövare av övergrepp mot barn på internet.

Förövare mellan 30 och 40 år: Enligt rapporten är den största gruppen förövare mellan 30 och 40 år gamla. Denna grupp står för cirka 40-45% av alla dömda förövare. Dessa personer har ofta en högre grad av social och ekonomisk stabilitet och kan använda denna fördel för att manipulera eller få förtroende från sina offer.

Förövare mellan 20 och 30 år: Den näst största gruppen är förövare som är mellan 20 och 30 år gamla. De utgör vanligtvis cirka 25-30% av de dömda förövarna. Denna grupp är också aktiv på sociala medier och andra digitala plattformar för att etablera kontakt med sina offer.

Förövare över 50 år: En mindre, men fortfarande betydande, grupp av förövare är äldre än 50 år. De kan utgöra 10-15% av dömda fall. Dessa individer tenderar att ha långvariga mönster av övergrepp och kan ha varit aktiva i brottslighet under en längre tid, ofta i form av att de utnyttjar sina erfarenheter av manipulation och digitala plattformar.

Yngre förövare (under 20 år): En mindre grupp av förövare är under 20 år gamla. De tenderar att utgöra cirka 10-15% av de dömda förövarna. Dessa individer är ofta mer benägna att använda sociala medier och chattjänster för att bygga relationer med yngre barn eller ungdomar.

Övergrepp på internet handlar väl om grooming . De domar jag hänvisade till handlar om fysiska övergrepp så väl som grooming. Nu har inte jag gjort någon vetenskaplig undersökning utan sammanställt domar under en 4- veckors period.Sen får du med din rabiata inställning gärna kalla det för lögn.
Citera
2025-01-15, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreit4505
Intressant ändå att en ny undersökning visar att Dumpen stöds av 46 procent av svenskarna samtidigt som det bara i princip är SD i riksdagen som är positiva till dem.

https://insikt24.se/dumpen-stods-av-sd-och-manga-svenskar/

Härligt att se att det sunda förnuftet finns hos SD. Dom är tydligt emot pedofili och vill skydda barn.
Citera
2025-01-15, 04:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Jag tror inte att du är helt rätt på det här. Långt innan köp av sexuell tjänst av myndig kriminaliserades 1999, var det brottsligt att betala för tillfälligt sex med någon under 18 år - förförelse av ungdom.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rf%C3%B6relse_av_ungdom

Vad jag förstår är det vad detta betyder. Att innan kunde man ha sex med ett barn om det inte behövde groomas, användas våld emot eller betalas.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/proposition/en-ny-sexualbrottslagstiftning_gs0345/html/
Citera
2025-01-15, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Om tre år om Dumpen finns kvar kommer den här tråden förmodligen ha ytterligare 600 potentiella personer som tar bort ansvaret ifrånvuxna män o förnekar att det finns ett stort problem. Förmodligen oemotsagda då övriga gett upp den här tråden.

Förklara gärna hur ifrågasättandet av en metod (vilket talesmän för flera riksdagspartier också gör)
blir synonymt med att frånta vuxna män ansvar (innan rättningen var det att försvara pedofilers rätt) och förneka problemet med sexuella övergrepp på barn?
Klassisk fokusförskjutning ,men å andra sidan är det ju din specialitet.
Citera
2025-01-15, 05:39
Medlem
Maxima95s avatar
Jag förstår inte varför inte Polisen kan ha några anställda som ägnar sig åt detta dagligen istället för att de här två mupparna som inte har några som helst befogenheter ska göra det. Vad är det för fel på brottsprovokation i det här samhällsklimatet? Lagändra nu och sprid skräck.
Citera
2025-01-15, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Förklara gärna hur ifrågasättandet av en metod (vilket talesmän för flera riksdagspartier också gör)
blir synonymt med att frånta vuxna män ansvar (innan rättningen var det att försvara pedofilers rätt) och förneka problemet med sexuella övergrepp på barn?
Klassisk fokusförskjutning ,men å andra sidan är det ju din specialitet.

Suck - vet inte riktigt om du förstår innebörden av ordet fokusförflyttning. Saken är att för alla oss som bara vill att det ska få ett stopp på den här brottsligheten är det så enkelt. Inte komplicerat alls. Barnen kan inte skydda sig, vuxna har ansvar o yes vi tycker inte synd om gäddorna. De är medvetna om att det kan vara Dumpen (de är inte oroliga för att det ska vara ecpat eller childhood) men tar risken ändå. Jo, vi tycker synd om deras familjer som har levt med en man som går igång på barn utan att de vetat om det.

Vi se hur det ser ut i samhället o har sett runkfilmer skickas till våra barn o läser statistiken som de stora organisationerna o BRÅ kommer ut med o försöker inte nagelfara dem genom att hitta på egen statistik som som vi själva gör o tror att den är mer tillförlitlig.

Vad talesmän ifrån riksdagen säger? Vet du, de representerar dig o mig - det är vad demokrati betyder.
Citera
2025-01-15, 07:03
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxima95
Jag förstår inte varför inte Polisen kan ha några anställda som ägnar sig åt detta dagligen istället för att de här två mupparna som inte har några som helst befogenheter ska göra det. Vad är det för fel på brottsprovokation i det här samhällsklimatet? Lagändra nu och sprid skräck.

Ja vi får hoppas att det blir så i framtiden.
Är man oskyldig behöver man inte bli/vara rädd.
Citera
2025-01-15, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Suck - vet inte riktigt om du förstår innebörden av ordet fokusförflyttning. Saken är att för alla oss som bara vill att det ska få ett stopp på den här brottsligheten är det så enkelt. Inte komplicerat alls. Barnen kan inte skydda sig, vuxna har ansvar o yes vi tycker inte synd om gäddorna. De är medvetna om att det kan vara Dumpen (de är inte oroliga för att det ska vara ecpat eller childhood) men tar risken ändå. Jo, vi tycker synd om deras familjer som har levt med en man som går igång på barn utan att de vetat om det.

Vi se hur det ser ut i samhället o har sett runkfilmer skickas till våra barn o läser statistiken som de stora organisationerna o BRÅ kommer ut med o försöker inte nagelfara dem genom att hitta på egen statistik som som vi själva gör o tror att den är mer tillförlitlig.

Vad talesmän ifrån riksdagen säger? Vet du, de representerar dig o mig - det är vad demokrati betyder.

Fokusförflyttning igen. Har du överhuvudtaget ens gjort ett försök att svara på min inledande fråga? Undvik, undvik, undvik undvik undvik!!!"!!!
Senast redigerad av Takanashi 2025-01-15 kl. 07:10.
Citera
2025-01-15, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja vi får hoppas att det blir så i framtiden.
Är man oskyldig behöver man inte bli/vara rädd.

Vi vet ju redan att du är emot Dumpens metoder o att du inte tycker det. Anledningen till att du tycker att jag bara upprepar mig o du inte uppfattar mig svara på din fråga är för att jag inte vet hur jag ska förklara på fler sätt. Jag har inte förstått hur du istället tycker att vi ska lösa det här problemet o den här tråden handlar om just dumpen. Jag tycker såklart att det finns fler åtgärder att använda men det behövs uppenbarligen mer resurser o problemet behöver komma upp till ytan.
Har inte läst allt du skrivit så jag kan ha missat det men vet inte hur du istället tycker att detta problem ska lösas o varför det stör dig att det uppmärksammas.
Citera
2025-01-15, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Ren lögn. I Childhoods Stella Polaris-rapport presenteras statistik över åldersfördelningen bland dömda förövare av övergrepp mot barn på internet.

Förövare mellan 30 och 40 år: Enligt rapporten är den största gruppen förövare mellan 30 och 40 år gamla. Denna grupp står för cirka 40-45% av alla dömda förövare. Dessa personer har ofta en högre grad av social och ekonomisk stabilitet och kan använda denna fördel för att manipulera eller få förtroende från sina offer.

Förövare mellan 20 och 30 år: Den näst största gruppen är förövare som är mellan 20 och 30 år gamla. De utgör vanligtvis cirka 25-30% av de dömda förövarna. Denna grupp är också aktiv på sociala medier och andra digitala plattformar för att etablera kontakt med sina offer.

Förövare över 50 år: En mindre, men fortfarande betydande, grupp av förövare är äldre än 50 år. De kan utgöra 10-15% av dömda fall. Dessa individer tenderar att ha långvariga mönster av övergrepp och kan ha varit aktiva i brottslighet under en längre tid, ofta i form av att de utnyttjar sina erfarenheter av manipulation och digitala plattformar.

Yngre förövare (under 20 år): En mindre grupp av förövare är under 20 år gamla. De tenderar att utgöra cirka 10-15% av de dömda förövarna. Dessa individer är ofta mer benägna att använda sociala medier och chattjänster för att bygga relationer med yngre barn eller ungdomar.

Alltid lätt att förvränga statistik. Du anger 10 års intervallet på några grupper. De över 50 består av allt upp till 100 år alltså den absolut största populationen. De under 20 är ett åldersspann på bara 5 år så gör en rättvis jämförelse kan du dubbla procentsatsen. De under 15 kommer aldrig i statestiken då de inte kan dömmas och många kommer inte ens anmälas av just denna anledning. Har såpass insyn att jag tyvärr vet att många barn under 15 skickar mycket skit till varandra men som sagt de kommer inte med i statestiken av dömda.
Citera
2025-01-15, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxima95

Om polisen skulle få sitta och ragga så kommer nästa etiska dilemma. Vilket språk ska de få använda och vilka bilder ska de få använda. Ska de på arbetstid sitta och skriva att de vill bli rövknullade ich få munnen fylld med gubbsperma?
Citera
2025-01-15, 07:58
Medlem
Maxima95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iq143
Om polisen skulle få sitta och ragga så kommer nästa etiska dilemma. Vilket språk ska de få använda och vilka bilder ska de få använda. Ska de på arbetstid sitta och skriva att de vill bli rövknullade ich få munnen fylld med gubbsperma?

Svaret är Ja, absolut. De kan sitta och skratta åt dem på fikarasten om de vill för att hålla humöret uppe. Något måste göras. Vi kan inte ha pöbeln att hålla på med sådant här vi vet redan vad det leder till och värre lär det bli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in