2025-01-15, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Nu är det jag som kommer fråga om bevis
Vad är det som säger att händelsen han skrev om igår ens har skett, att det handlar om allvarligt brott/hot och att Jocke är målsägare??? Vad är det som säger att det pågår en utredning
Jag tar inte Jockibois ord som sann

Undrar hur dum du kommer se ut när fup:en kommer.
Citera
2025-01-15, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag håller med. Det är jättekonstigt att han blivit som en idol för några användare här.
Hattmannen, ja den med den rutiga hatten har under många år sett ner på andra människor, såna kräk som har stora lån och går på bidrag. Usch och fy för sådana. Det är flera gånger hattis har klankat ner på människor. Hattis är mycket bättre. Hattis är också en laglydig människa för det har hattis och Linnéa sagt. Så det så.

Sen var det den biten med verklighetsförankring också.

Hattis och Hinken.

Hattis har betett sig så bakvänt. Hattis har gillrat en fälla för sig själv. Grävt en grop åt sig själv. Gapat för mycket och mist hela stycket. Mycket fascinerande. Hoppas att åtalet kommer snart så man får läsa FUP. Julias, Linneas och Thomas' roll i det hela är något man inte vet något om mer än att det är något då de är nämnda som A, B och C.
Citera
2025-01-15, 08:08
Medlem
Citat:
Allvarligt hot och Jocke är målsägare.
En uppgift som kommer från Jocke endast och då givetvis är sann, eller är det sant?
Det kan inte vara så att Polisens besök hos Jocke är att det är han som är anmäld, och någon annan som är målsägare?
Jag vet inte, tycker det bara är sjukt att folk spinner på Jockes ord som om han aldrig skulle ljuga. Jocke är för fan proffs på att vända på saker så han skall ses som ett offer i allt som händer
Vakna

Men på riktigt tror du att Jocke skulle ljuga om att vara målsägande? han är en ganska stor profil just nu och tror knappast att han riskerar att ljuga om en sån sak, det skulle inte se bra ut.
Rask pratade också om detta igår så något har ju hänt och infon lär ju komma fram.

Jag tror det är så enkelt att chrippa hade något i sin telefon som inte såg bra ut, dom lär ju ha tömt mobilen som han hade när han åkte till Spanien, då var han ju som mest knäpp och desperat.
Citera
2025-01-15, 08:12
Medlem
Citat:
Allvarligt hot och Jocke är målsägare.
En uppgift som kommer från Jocke endast och då givetvis är sann, eller är det sant?
Det kan inte vara så att Polisens besök hos Jocke är att det är han som är anmäld, och någon annan som är målsägare?
Jag vet inte, tycker det bara är sjukt att folk spinner på Jockes ord som om han aldrig skulle ljuga. Jocke är för fan proffs på att vända på saker så han skall ses som ett offer i allt som händer
Vakna

Finns ett problem.

Du tror ju inte ens på att Chrippa sitter häktad. Även om du påstår att du var på häktningsförhandlingen.
Citera
2025-01-15, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
Men på riktigt tror du att Jocke skulle ljuga om att vara målsägande? han är en ganska stor profil just nu och tror knappast att han riskerar att ljuga om en sån sak, det skulle inte se bra ut.
Rask pratade också om detta igår så något har ju hänt och infon lär ju komma fram.

Jag tror det är så enkelt att chrippa hade något i sin telefon som inte såg bra ut, dom lär ju ha tömt mobilen som han hade när han åkte till Spanien, då var han ju som mest knäpp och desperat.

Christofers avundsjuka mot Jocke har ju varit synliga länge. Linnea var förmodligen ute efter Jocke som hon tänkt på ett längre tag. Men utan framgång med det så slår det över för vissa människor och det vänds till något negativt. Så de två har nog hatat en hel del på Jocke. Och Jonna. Och de har ju lekt laglösa ett tag nu så det är ju kanske förståeligt att de agerat. Linneas tal om att hugga Skuldrådgivaren i halsen - 6 gånger visar ju på hur hon kan tänka och dessutom uttala.
Citera
2025-01-15, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Christofers avundsjuka mot Jocke har ju varit synliga länge. Linnea var förmodligen ute efter Jocke som hon tänkt på ett längre tag. Men utan framgång med det så slår det över för vissa människor och det vänds till något negativt. Så de två har nog hatat en hel del på Jocke. Och Jonna. Och de har ju lekt laglösa ett tag nu så det är ju kanske förståeligt att de agerat. Linneas tal om att hugga Skuldrådgivaren i halsen - 6 gånger visar ju på hur hon kan tänka och dessutom uttala.

Ja han har ju tävlat med Jocke redan när han var tillsammans med Julia, han ville ha dyrare kläder än Jocke.
Linneas liv blev nog inte som hon tänkt sig, jag tror hon hade hoppats på att bli en stor influencer men det gick åt skogen.
Det där med skuldrådgivaren är så sjukt att hon sa, i min mening uttrycker man sig inte så.
Citera
2025-01-15, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
Ja han har ju tävlat med Jocke redan när han var tillsammans med Julia, han ville ha dyrare kläder än Jocke.
Linneas liv blev nog inte som hon tänkt sig, jag tror hon hade hoppats på att bli en stor influencer men det gick åt skogen.
Det där med skuldrådgivaren är så sjukt att hon sa, i min mening uttrycker man sig inte så.

Tror att varken C eller L inte har kunnat inse att deras pissiga liv var det på grund av dem själv, hur de agerat. Det ska skyllas på sekten i allmänhet och Jocke i synnerhet. Skuldrådgivaren räknas väl inte ens till sekten och ändå så ska han slaktas brutalt. Som om något alls är hans fel.
Citera
2025-01-15, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Tror att både C och L inte har kunnat inse att deras pissiga liv var det på grund av dem själv, hur de agerat. Det ska skyllas på sekten i allmänhet och Jocke i synnerhet. Skuldrådgivaren räknas väl inte ens till sekten och ändå så ska han slaktas brutalt. Som om något alls är hans fel.

Nej han var ju inte en del av dom, han diskuterade ekonomi, det gör han om många.

Nu tror ju jag att både C & L kan ligga bakom något mot Jocke.
Flera som diskuterar att Linnea är gripen men det får man ta med en nypa salt.
Så som dom båda var under slutet så är det inget som förvånar mig.
Citera
2025-01-15, 08:46
Avslutad
Det är verkligen skickligt det Chrippa har gjort. Att fucka upp sitt liv så totalt på bara ett år är nästan beundransvärt. Han är totalt fucked och hans karriär är över. Hoppas att han får tid att reflektera över sitt liv när han hamnar på kåken. Att gå tillbaka till sociala medier efter frisläppning är nog uteslutet, han är totalt bränd för all framtid. Han kommer nog få hanka sig fram på diverse knegarjobb samtidigt som han lever på existensminimum i några år. Linnea kommer knappast finnas kvar när han kommer ut. Hon vill inte leva med en fattig pissluffare. Det finns nog en risk att han tar livet av sig. Han känns som en person som hellre dör än jobbar på ett vanligt jobb.
Citera
2025-01-15, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Är han förståndshandikappad?

Ja, mannen är precis i det mentala stadiet där han lärt sig gå på två ben utan att släpa knogarna i backen som stöd.
Citera
2025-01-15, 09:00
Medlem
Vi vet inte att det är C som ligger bakom ett eventuellt hot. Kaninkokerskan var ovanligt tyst igår.
Citera
2025-01-15, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
Det är verkligen skickligt det Chrippa har gjort. Att fucka upp sitt liv så totalt på bara ett år är nästan beundransvärt. Han är totalt fucked och hans karriär är över. Hoppas att han får tid att reflektera över sitt liv när han hamnar på kåken. Att gå tillbaka till sociala medier efter frisläppning är nog uteslutet, han är totalt bränd för all framtid. Han kommer nog få hanka sig fram på diverse knegarjobb samtidigt som han lever på existensminimum i några år. Linnea kommer knappast finnas kvar när han kommer ut. Hon vill inte leva med en fattig pissluffare. Det finns nog en risk att han tar livet av sig. Han känns som en person som hellre dör än jobbar på ett vanligt jobb.

Han kommer med största sannolikhet återfalla i kriminalitet och försöka tjäna pengar på olaglig och skattefri väg. Oklart hur offentlig han kommer att vara, risken är väl stor att intresset för honom är helt borta när han väl släpps ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in