2025-01-15, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Okej att Chrippa är en riktig dumskalle MEN inte ens han kan vara så jävla korkad att han letar hitman från sin egen telefon när han vet att polisen är honom i hasorna och plockar hans elektronik var och varannan månad. Ingen ingen ingen (som Linnea skulle ha sagt) kan vara så dum.

Så nej, har polisen larmats om ev anstiftan så kommer det säkert från annat håll.

Tydligen fanns ytterligare en post på Jockes story som togs bort fort också som nämnde Chrippa på något sätt, typ att han tar tillbaka förhoppningen på något uppvaknande från Chrippas håll eller något sånt.
Jag såg den inte själv så det är definitivt inte ordagrant på något sätt utan har för mig att det var något sånt men det var någon i tråden här som tog upp det tidigare men jag kunde inte hitta det nu vid en snabbkoll så har inte kunnat citera det inlägget (är väl antingen för trött eller så är det borta) och detta är väl något som styrde misstankarna än mer mot Chrippa (plus att de ju antagligen nu går igenom hans nya telefon nu och det är inte direkt orimligt att de upptäckt något i den). Så inget är bekräftat men det mesta pekar sannerligen mot Chrippa på något sätt.
Citera
2025-01-15, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Jag tror definitivt att han inte förstod att risken fanns att han skulle bli påkommen. Tror inte att han tänkte tanken att han skulle bli tagen överhuvudtaget.
Nej, det är han för dum för. Precis som alla andra idiotsaker han gjort. En random kriminell individ hade gjort allt smartare än Kräftan. Han är bara för dum.
Citera
2025-01-15, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Jocke la ut att de hänt hemska saker privat och att han inte kan lägga ut vad än då polisen är inblandad och att de var de som anmälde händelsen som Joakim då är målsägande för.

Spekulationer är att polisen kan h hittat saker i C mobile som binder han/ kanske Linnea med för att vilja anlita ngn att grovt misshandla J

Och med 🦞 i svensk häkte och 🪣 på plats i Spanien ( hem och vände ) så har dom vattentäta alibi. Tror dom två idioterna! Snillen planerar och spekulerar.
Citera
2025-01-15, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAntrophy
Och med 🦞 i svensk häkte och 🪣 på plats i Spanien ( hem och vände ) så har dom vattentäta alibi. Tror dom två idioterna! Snillen planerar och spekulerar.
Tur att saker har tidssstämplar.
Citera
2025-01-15, 00:44
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Jag delar helt och hållet dina tankar om detta.

Varför?

Han bröt mot reseförbudet, var internationellt efterlyst men sitter och streamar nere i Spanien, postar story när han tränar på något gym, 15 minuter senare blir han plockad av spansk polis.

Han har helt enkelt inte förmågan till ett konsekvenstänk som vi andra.

Diagnoser, personlighetsstörningar och en ej avslutad grundskola kan vara bidragande orsaker till det.

Han är nog inte långt ifrån att vara ansedd som
intellektuellt utvecklingsstörd, och jag säger inte det för att dissa han. Utan han är verkligen så pass
underbegåvad.

Det räcker med att lyssna på hans första rättegång där han vart dömd. Han förstod inte ens vad han var åtalad för, trots att åklagaren påtala säkert 5 gånger att han var åtalad för narkotika innehav så satt han och gapa om att han minsann inte var påverkad och hade pissa rent osv..
Citera
2025-01-15, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Det räcker med att lyssna på hans första rättegång där han vart dömd. Han förstod inte ens vad han var åtalad för, trots att åklagaren påtala säkert 5 gånger att han var åtalad för narkotika innehav så satt han och gapa om att han minsann inte var påverkad och hade pissa rent osv..
Ja det räcker bra så för att förstå hans nivå av intellligens. Han är än värre nu. Snart får vi höra det på Prime Crime.
Citera
2025-01-15, 01:34
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Jag tror definitivt att han inte förstod att risken fanns att han skulle bli påkommen. Tror inte att han tänkte tanken att han skulle bli tagen överhuvudtaget.

Otroligt efterblivet beteende när man redan blivit inplockad ett antal gånger under samma år. Men du kanske har rätt, isåfall slår han alla rekord av dumhet.
Citera
2025-01-15, 01:36
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Tydligen fanns ytterligare en post på Jockes story som togs bort fort också som nämnde Chrippa på något sätt, typ att han tar tillbaka förhoppningen på något uppvaknande från Chrippas håll eller något sånt.
Jag såg den inte själv så det är definitivt inte ordagrant på något sätt utan har för mig att det var något sånt men det var någon i tråden här som tog upp det tidigare men jag kunde inte hitta det nu vid en snabbkoll så har inte kunnat citera det inlägget (är väl antingen för trött eller så är det borta) och detta är väl något som styrde misstankarna än mer mot Chrippa (plus att de ju antagligen nu går igenom hans nya telefon nu och det är inte direkt orimligt att de upptäckt något i den). Så inget är bekräftat men det mesta pekar sannerligen mot Chrippa på något sätt.

Jag hann se posten och det stod typ "jag tar tillbaka det här med att C kan bli rehabiliterad i fängelset"

Har så svårt att tro nån människa kan vara så otroligt korkad så man smider mordplaner med en telefon man vet kommer bli granskad. Vill han möjligtvis in i fängelset eller vad sysslar han med grabben?
Citera
2025-01-15, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90

Det stämmer. Det var i Jockes tråd du läste det. Och ja, det leder till Chrippa.
Det ska bli intressant att se vad som kommer att komma fram. Chrippa har haft fullt upp om man säger så.
Citera
2025-01-15, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Otroligt efterblivet beteende när man redan blivit inplockad ett antal gånger under samma år. Men du kanske har rätt, isåfall slår han alla rekord av dumhet.

Han är ju oskyldig, så han har ju inget att vara rädd för.

Undra om Linnea tänker hålla sig i Spanien. Om nu häktet/fängelset var så hemskt där, hade ju det rimliga vara att inte vara kvar där, men hon är ju så klart också oskyldig.

Hennes pass vart väl inte taget?
Citera
2025-01-15, 04:22
Medlem
Är han förståndshandikappad?
Citera
2025-01-15, 05:35
Avslutad
Allvarligt hot och Jocke är målsägare.
En uppgift som kommer från Jocke endast och då givetvis är sann, eller är det sant?
Det kan inte vara så att Polisens besök hos Jocke är att det är han som är anmäld, och någon annan som är målsägare?
Jag vet inte, tycker det bara är sjukt att folk spinner på Jockes ord som om han aldrig skulle ljuga. Jocke är för fan proffs på att vända på saker så han skall ses som ett offer i allt som händer
Vakna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in