Citat:
Ursprungligen postat av
Skykru
jag tror han skriver så medvetet för att folk ska tolka att det är polisen, inte jocke, som tagit beslutet att utreda & åtala
precis som när han sa att linnea var tagen, han visste att folk skulle misstolka & tro hon var gripen
och när folk misstolkade gick han inte ut & sa att folk hade misstolkat. Utan han lät folk tro det
jag ser jocke göra så ganska ofta när han skriver
Det är väl inte omöjligt.
Problemet han skapar för sig själv, är att det blir spekulationer. För av någon anledning är det hemskt, privat, orsaken till att han inte kan släppa video idag, det är polisanmält av polisen själva men han är målsägade och för att inte kunna prata om det är 3 storys + berätta för Julia av alla människor som givetvis bekräftar i live att hon vet vad det är, precis så mycket information att detta sker.
Och som jag skrev innan, han är känd för att överdriva. Så "hemskt" + polisanmälts, kan betyda nästan allt från bilinbrott till ett halvseriöst mordförsök.
Kanske ska man tolka "hemskt" som att det inte är så allvarligt från någon som är drillad i att skriva LIONEL FLYTTAR HEMIFRÅN istället för "vi satte upp en lekstuga till barnen"..?