Citat:
Ursprungligen postat av
Spritnota
Hur vet du att det som hänt är polisanmält?
Men tex inbrott eller skadegörelse på hans spa eller liknande låter som något han kunde ha nämnt för Julia + "något hemskt". Att Julia tydligen vet vad han pratar om kan bero på att han tvingats omboka något han lovat hjälpa henne med.
Jocke har skrivit dessa texter
Citat:
Det var dumt och i affekt att säga A men inte B till er! Men är ombedd av polis att vara tyst till dess att det blir åtal av detta isåfall och då blir offentligt den vägen. Men är jobbigt hålla detta inom sig just nu och försöka jobba och låtsas som att det inte ska ha skett lixom..
Kan inte bli åtal utan anmälan
Citat:
Polisen har själva gjort en anmälan där jag är målsägare, baserat på information dom hittat! Och det rör sig om ett ä allvarligt brott tyvärr! Så mycket kan jag säga, men kan tyvärr inte berätta mer än så i nuläget då pågår förundersökning fortfarande och hoppas ni förstår och respekterar! Jag tar på mig detta då jag gick ut och gjorde er oroliga med att det inte kommer nån video och att något hemskt har hänt, ber om ursäkt för det!
Denna text var dock mycket förvirrande
Det är ju alltid målsägare som anmäler
Vilka brott kan polisen själva ta beslut om att göra anmälan utan målsägaren?
Oftast informerar polisen målsägaren, och sen väljer målsäganden att göra en anmälan?