2025-01-14, 16:46
Medlem
det verkar som om det skett nånting, Jocke har polisanmält det, och kan inte prata om det ifall det går till åtal
så det måste ju vara ett brott Jocke eller nån nära honom blivit utsatt för idag eller väldigt nyligen
då har det ju inte med Chrippa eller barnet i magen att göra
Citera
2025-01-14, 16:52
Medlem
Joels-bitars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skykru
det verkar som om det skett nånting, Jocke har polisanmält det, och kan inte prata om det ifall det går till åtal
så det måste ju vara ett brott Jocke eller nån nära honom blivit utsatt för idag eller väldigt nyligen

Han får ge sig nu vad då inte prata om det
Är det åklagaren, domaren och polisen som har sagt till till mytomanen
Citera
2025-01-14, 16:56
Avslutad
Citat:

Men han har inga problem med att prata vitt och brett om saker som rör Chrippa?
Citera
2025-01-14, 16:57
Medlem
DonFoldits avatar
Jag såg en lång exposedokumentär om MMA-industrin inatt. Det visade sig att det finns ett fighter-kryptomynt, precis som Jockes influencer-mynt fast för fighters inom MMA. Fightermyntet visade sig vara en pump n dump.. precis som Jockes.

Hypernormalisering var ett ord som förklarades grundligt i dokumentären, och samma ord kan nog användas gällande Jockibois följarskara av småbarn som hamnat i ett mentalt stadie av hypernormalisering, där Jockes dåliga extremlögner accepteras som sanningar, och ger en känsla av trygghet, fast alla egemtligen vet att Jocke ljuger om allt.
Senast redigerad av DonFoldit 2025-01-14 kl. 17:01.
Citera
2025-01-14, 17:05
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:

Hur vet du att det som hänt är polisanmält?

Men tex inbrott eller skadegörelse på hans spa eller liknande låter som något han kunde ha nämnt för Julia + "något hemskt". Att Julia tydligen vet vad han pratar om kan bero på att han tvingats omboka något han lovat hjälpa henne med.
Citera
2025-01-14, 17:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota

Det undrar jag också, det kan ju ha varit hans dagliga samtal med Polisen. Kanske gick grannens katt över tomten
Citera
2025-01-14, 17:12
Medlem
Citat:

Men tex inbrott eller skadegörelse på hans spa eller liknande låter som något han kunde ha nämnt för Julia + "något hemskt". Att Julia tydligen vet vad han pratar om kan bero på att han tvingats omboka något han lovat hjälpa henne med.
Jocke har skrivit dessa texter
Citat:
Det var dumt och i affekt att säga A men inte B till er! Men är ombedd av polis att vara tyst till dess att det blir åtal av detta isåfall och då blir offentligt den vägen. Men är jobbigt hålla detta inom sig just nu och försöka jobba och låtsas som att det inte ska ha skett lixom..
Kan inte bli åtal utan anmälan

Citat:
Polisen har själva gjort en anmälan där jag är målsägare, baserat på information dom hittat! Och det rör sig om ett ä allvarligt brott tyvärr! Så mycket kan jag säga, men kan tyvärr inte berätta mer än så i nuläget då pågår förundersökning fortfarande och hoppas ni förstår och respekterar! Jag tar på mig detta då jag gick ut och gjorde er oroliga med att det inte kommer nån video och att något hemskt har hänt, ber om ursäkt för det!
Denna text var dock mycket förvirrande
Det är ju alltid målsägare som anmäler
Vilka brott kan polisen själva ta beslut om att göra anmälan utan målsägaren?
Oftast informerar polisen målsägaren, och sen väljer målsäganden att göra en anmälan?
Citera
2025-01-14, 17:15
Medlem
Citat:

Oftast informerar polisen målsägaren, och sen väljer målsäganden att göra en anmälan?

Det stämmer inte. Har själv suttit som målsägande när min chef anmälde ett brott med mig som offer. Hittar polisen bevis på brott så är fortfarande den utsatta målsägare.
Citera
2025-01-14, 17:17
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:

Brott de hittar i en beslagtagen dator kanske?

Jag trodde att nån bara hade hyrt hans hus och anlänt med 20 porrarbetare från Moldavien, filmat i alla rum, städat upp efter sig och betalat och dragit.
Citera
2025-01-14, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolaparfait
Det stämmer inte. Har själv suttit som målsägande när min chef anmälde ett brott med mig som offer. Hittar polisen bevis på brott så är fortfarande den utsatta målsägare.
Det var din chef som anmälde, troligen ett brott som din chef kunde anmäla
Att polisen kan välja att göra en anmälan och starta en utredning, utan att först kolla att målsägare vill det känns enligt mig konstigt.
Citera
2025-01-14, 17:23
Medlem
Citat:
Brott de hittar i en beslagtagen dator kanske?

Jag trodde att nån bara hade hyrt hans hus och anlänt med 20 porrarbetare från Moldavien, filmat i alla rum, städat upp efter sig och betalat och dragit.
Jo, men Jocke som målsägare måste ju välja att vilja anmäla brottet. Det måste ju vara Jocke som vill att det utreds och går till åtal.
Men i texten låter det som att polisen vill att det utreds och går till åtal, och Jocke inte har haft något att säga om saken
Citera
2025-01-14, 17:32
Medlem
Citat:
Det var din chef som anmälde, troligen ett brott som din chef kunde anmäla
Att polisen kan välja att göra en anmälan och starta en utredning, utan att först kolla att målsägare vill det känns enligt mig konstigt.

Kolla denna länken.
https://lawline.se/answers/offret-vill-inte-anmala-for-misshandel-kan-polisen-sjalv-driva-anmalan

Klipper in en del av texten

"Tyvärr är det så att polisen har en skyldighet att inleda en förundersökning om det finns misstanke om att ett konkret brott som hör under allmänt åtal har begåtts (23 kap 1 § RB). En förundersökning består i att polisen utreder huruvida ett brott har begåtts eller inte. Det finns i det här fallet anledning att anta att misshandel som konkret brott har begåtts eftersom det finns en film. Misshandel enligt 3 kap 5 § BrB hör under allmänt åtal.

Med det följer att polisen inte bara kan, utan måste inleda en förundersökning. Endast i undantagsfall kan polisen låta bli att inleda förundersökning. Det är sedan en åklagare som avgör huruvida åtal ska väckas (dvs om det blir aktuellt med process i domstol) 23 kap 20 § RB."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in