Undra hur länge samtyckeslagen kommer finnas innan den måste göras om för som det är nu är det helt sinnessjukt.
Riskera fängelse för ett one night stand.
Skulle vara intressant att få någon statistik hur många det är som anmäler dagen efter för att de har minnesluckor, man kan ju hoppas inte allt för många..
Kan man öppna telefon och sköta bankärenden full så är man lite dum.. att somna på stolen bör han ju blivit utskickad från krogen.
Sedan bli förföljd hem med en översexuell kvinna med full av (sjukdomar?) i ett svagt ögonblick kan samspela och sedan somna.
Då bör ju det gå på hennes "förstånd" (med nya tänder av någon anledning) att man förgriper sig inte på försvarslösa personer.
Den så kallat den Vuxna i rummet
Du och jag läser FUPen helt olika och tolkar helt olika, det har vi ju redan diskuterat tidigare.
Du har bestämt dig för att kvinnan ljuger rakt igenom och att de 2 tjejkompisarna pratar sanning.
Det är i mina ögon helt uppenbart att det är tjejerna som drivit fram det här åtalet. Och varför jag tycker så har jag redan detaljerat förklarat genom FUP.
Att han ska ha avvisat henne under hela kvällen är det tjejerna som påstår, tjejerna som satt i baren och bara iaktog men ändå kunde berätta exakt vad han kände och tyckte.
I förhöret med en väninna till kvinnan som ej var med under kvällen men berättade om andra tillfällen där han brukade komma fram till MGM och dansa med henne osv. Och att de brukade ha "en skämtsam" jargong sinsemellan.
Om kvinnan nu var så motbjudande, varför kunde han andra gånger dansa med henne? varför kan det inte stämma som MGM säger att de dansade även denna kväll?
Han ville följa med henne hem och knapra hennes ADHD medicin tidigare under kvällen, att MGM är intresserad av killen är helt uppenbart, de hade diskuterat att gå tillsammans så när han blev utskickad frågade hon om hon kunde följa med.
Ja han var jättefull men han var inte halvt medvetslös som vissa påpekar.
JAG tror till 95% att det som MGM säger hände hemma hos honom är sant.
Hade tjejkompisarna inte drivit det så hårt redan från början av kvällen hade han troligtvis vaknat på morgonen, tänkt shit vad hände egentligen? sen somnat om och gått vidare.
Till MGM son hade han sagt att han velat dra tillbaka det men att det redan gått så långt så det inte gick.
Han fick nog inte tid att själv sitta ner och fundera på vad som hänt då tjejkompisarna kastade hela "sanningen" på honom direkt.
Nya samtyckeslagen skrämmer mig, de ville så väl men det blev så fel.
Jag är själv en kvinna i MGM ålderspann. Jag har själv följt med killar hem efter krogen i mina yngre dar, jag har själv vaknat utan trosor och undrat vad fan har hänt?
Jag har själv varit dyngrak så jag knappt kunnat gå men ändå fattat att jag med största sannolikhet "gett mitt samtycke" (säkerligen har jag kanske sagt nej någon gång men det var bara att säga "det man inte minns har inte hänt")
Jag har utsatts för "tjatsex"
Min kompis träffade en kille på krogen hon ville ha med till mig på efterfest, han hade VÄRLDENS FULASTE KOMPIS med sig, (trots mitt alkoholintag) När min kompis o killen hamna i extrarummet så började tjatet, säkert i en timme..till slut gav jag med mig bara för att få sova. (mitt äldre jag kan förstås inte förstå mitt yngre jags tänk där) Jag hade nog en del ångest efteråt men hade faktiskt helt glömt bort händelsen tills den nya samtyckeslagen slog till med en del helt bisarra händelser.
Att droga ner någon för att våldta den när den däckat ska självklart dömas hårt.
Men samtyckeslagen MÅSTE justeras.
En kvinna/man ska inte behöva få fängelsestraff efter ett one night stand för att den andre vaknar upp med minnesluckor. Det måste vara utan rimligt tvivel när man ska dömas för det.
Som i fallet som länkats tidigare där tjejen tog initiativ till sex men killen dömdes ändå.
Tyvärr tror jag att MGM kan kommas att dömas i detta fall, just för att hon är kvinna, hon blir det statuerade exemplet att kvinnor också döms i liknande fall där män dömts.
Frågan är vart allt detta kommer sluta?
*Kommer det bli förbud att ha one night stands?
*Hur ska man veta att någons godkännande i onyktert tillstånd är tillräckligt även när den nyktrat till?
*Kommer alla sexuella aktiviteter förbjudas om man är onykter?
*Kommer det komma ut varningstexter på krogen? typ: "OBS! Ha inte sex när du eller den andra personen är alkoholpåverkad" Det kan leda till våldtäkt.
Jag gör precis samma reflektioner när jag läser FUP som du gör. Tycker det är intressant hur en FUP kan tolkas så olika när det är så tydligt hur BOs väninnor är dem som är pådrivande i att detta skulle vara en våldtäkt. Med vänner som BOs väninnor behöver man inga fiender, de är fullt kapabla att förstöra ditt liv ändå.
BOs vänninor ropar vargen kommer långt innan någon ens funderat över om det ens finns en varg i närheten. De fortsätter påtala att vargen kommer under hela kvällen till allt och alla. Dagen efter ringer de BO och påtalar att vargen var där, trots att BO inte alls har något minne av att vargen varit där. Efter påtryckningar från väninnorna så kommer BO fram till att vargen nog ändå varit där och att han är ett offer.
BOs vänninor tycks ha allt annat än BOs bästa för ögonen. Att vakna upp efter en rejäl fylla med minnesluckor är tillräckligt ångestfyllt. Tänk dig då att bli uppringd av dessa två som berättar för dig att du blivit våldtagen, trots att du själv inte har något minne av det. Som sen uppenbarligen också instruerar dig i att skaffa bevis (få MGM att via sms bekräfta att de haft sex) och sedan hur du ska formulera dig i en anmälan för att det ska räknas som våldtäkt (”medvetslös” och ”samtycke”).
I FUP framkommer att BO velat dra tillbaka anmälan men fått nej av åklagaren då processen är för långt gången. Ytterligare ett tecken på att BO inte fått landa i vad som hänt och själv komma fram till huruvida han blivit våldtagen eller ej utan varit under påtryckning av andra. BO anmäler MGM för våldtäkt bara några timmar efter att han vaknat och använder då begreppet ”samtycke” i sin anmälan samtidigt som han säger att han är chockad och ledsen. Är osäker på om just ”samtycke” är det första begreppet jag skulle komma på att beskriva sex i ett läge där jag är chockad och ledsen. Däremot är just ”samtycke” och ”medvetslös” begrepp som BOs vänninor börjat använda redan under kvällen långt innan MGM följde med BO hem.
BO är absolut ett offer i detta men inte för vad som hänt med MGM utan för vad han blivit utsatt för av sina vänninor. De har sin egen agenda och de tycks inte sky några medel för att hämnas någon de ogillar.
Efter att ha läst FUP så är det ju helt uppenbart vad som hänt.
Det finns 2 offer här och det är BO och MGM.
Brottsoffrets kompisar N*thalie och N*dina är 100 % skyldiga till att ett one night stand blev till våldtäkt.
Med hänvisning till FUP ska jag förklara varför:
Nathalie och Nadina har stenkoll på BO och MGM under hela kvällen, de är uppenbart störda av att BO och MGM flörtar med varandra.
Möjligt MOTIV: Både Natha och Nadina ogillar MGM och de tycker hon är lösaktig. (s 26) Nathalie säger att Linda alltid har korta kjolar och klänningar och raggar på allt o alla"
(s 21) Nadina känner inte Linda men berättar att Linda kom själv till baren och att Linda är ökänd för att inte vara den fräschaste kvinnan."
(s 43)MGM har även nämnt i förhör att hon haft sex med Nathalies pojkvän en gång men att hon då inte visste att han var Nathalies pojkvän.
Bild och film:
Under kvällen passar de på att ta kort på BO för att ha som "bevis"
De filmade även BO när han gick därifrån
(Enligt MGM är filmen tagen helt ur sin kontex. (S 42)
"Linda säger att X är onykter men hade någon filmat när Linda och Mårten gick med X
eller i lägenheten så hade den inte varit likadant, då kunde X gå rakt.
Precis innan trappen, som man ser på filmen, så snubblar X till lite, så det ser värre ut än
vad det är. Filmen är lite taget ur sitt sammanhang. När Linda och Mårten gick med X så
höll de honom i varsin arm och Linda höll bara lite löst.")
När Linda och X gick hem så försökte Nadina kontakta X utan framgång, redan här började de ropa varg (våldtäkt): (s22)
"Nadina berättar att hennes vän var ute och rökte och när hon kom tillbaka så sa hon att Linda
följde med hem. Då sa Nadina till väninnan att om det händer något så kommer det
vara våldtäkt "
"Nadina berättar att så fort hon fick reda på att Linda följde med så försökte
Nadina få tag i honom men han svarade inte, förmodligen för han att var så full. Nadina
skickade meddelanden och ringde till honom"
Nadina visar klart sitt missnöje med att Linda följde med X hem.
(s23)
"Nadina vill tillägga att Nadina hade gjort ett väldans liv till vänner på baren att de måste få tag på X. De försökte komma in till X men det var låst. Nadinas väninna stannade kvar på baren efter dess att Nadina gick hem, så de hade kontakt med varandra under den tiden."
Nathalies och Nadinas berättelser går inte riktigt ihop om händelseförloppet efter Linda kom tillbaka från MGM, samt så ljuger Nathalie om vad Kurt säger.
Nathalie säger att Nadina gick hem tidigare och bad henne höra av sig till Nadina om det hände något (s27) medans Nadina säger att Linda kom tillbaka medans hon var kvar men att hon inte hann fråga Linda. (s 22), ändå säger hon senare i förhöret att hon och Nathalie hade kontakt med varandra och att hon alltså redan gått hem när Linda kom tillbaka.
Nathalie säger att hon och Kurt var ute och rökte när Linda kom tillbaka från X och de konfronterar henne direkt.
(s 27) "Natalie kommer ihåg att hon frågade Linda om hon och X låg och då kollade Linda bort och fnittrade och sa att de hade legat. Då sa både Nathalie och Kurt att det var våldtäkt."
"Nathalie och Kurt fortsatte att säga till Linda att hon hade våldtagit X"
Men enligt Kurt så har han inte sagt allt som Nathalie sa, men han berättade i förhöret att Linda pratade med någon tjej som var sur för att Linda följt X hem.
(s24)"Kurt uppger att han frågade Linda vad hon hade gjort hos men Kurt vet inte om Linda
svarade något tillbaka. Linda hade bara varit tjurig. minns att Linda pratade med
någon tjej som var sur på Linda för att hon hade följt med upp men Kurt minns inte
vilken tjej det var."
(s27) Nathalie skrev till Nadina att Linda och låg med varandra. Nadina blev arg och hade sagt att hon skulle försöka då att X att anmäla."
Dagen efter på morgonen. Här ser man tydligt hur Nadina berättade för honom att det var våldtäkt.
(s22)
"X ringde Nadina dagen efter och hade inget minne från kvällen.
Nadina berättade för honom det som hon har uppgett i förhör nu men han hade sagt att han inte mindes. De sa då att det var en våldtäkt och X hade sagt att han aldrig skulle ge samtycke till att ha sex med henne."
Troligt scenario är det som MGM Linda detaljerat berättat i förhör, ett fylleligg, ett one night stand som pga 2 svartsjuka tjejer får förödande konsekvenser.
Citat:
Ursprungligen postat av InteAlltid
Jag gör precis samma reflektioner när jag läser FUP som du gör. Tycker det är intressant hur en FUP kan tolkas så olika när det är så tydligt hur BOs väninnor är dem som är pådrivande i att detta skulle vara en våldtäkt. Med vänner som BOs väninnor behöver man inga fiender, de är fullt kapabla att förstöra ditt liv ändå.
BOs vänninor ropar vargen kommer långt innan någon ens funderat över om det ens finns en varg i närheten. De fortsätter påtala att vargen kommer under hela kvällen till allt och alla. Dagen efter ringer de BO och påtalar att vargen var där, trots att BO inte alls har något minne av att vargen varit där. Efter påtryckningar från väninnorna så kommer BO fram till att vargen nog ändå varit där och att han är ett offer.
BOs vänninor tycks ha allt annat än BOs bästa för ögonen. Att vakna upp efter en rejäl fylla med minnesluckor är tillräckligt ångestfyllt. Tänk dig då att bli uppringd av dessa två som berättar för dig att du blivit våldtagen, trots att du själv inte har något minne av det. Som sen uppenbarligen också instruerar dig i att skaffa bevis (få MGM att via sms bekräfta att de haft sex) och sedan hur du ska formulera dig i en anmälan för att det ska räknas som våldtäkt (”medvetslös” och ”samtycke”).
I FUP framkommer att BO velat dra tillbaka anmälan men fått nej av åklagaren då processen är för långt gången. Ytterligare ett tecken på att BO inte fått landa i vad som hänt och själv komma fram till huruvida han blivit våldtagen eller ej utan varit under påtryckning av andra. BO anmäler MGM för våldtäkt bara några timmar efter att han vaknat och använder då begreppet ”samtycke” i sin anmälan samtidigt som han säger att han är chockad och ledsen. Är osäker på om just ”samtycke” är det första begreppet jag skulle komma på att beskriva sex i ett läge där jag är chockad och ledsen. Däremot är just ”samtycke” och ”medvetslös” begrepp som BOs vänninor börjat använda redan under kvällen långt innan MGM följde med BO hem.
BO är absolut ett offer i detta men inte för vad som hänt med MGM utan för vad han blivit utsatt för av sina vänninor. De har sin egen agenda och de tycks inte sky några medel för att hämnas någon de ogillar.
Jag tar mig friheten att quota ett inlägg jag gjort tidigare som beskriver rätt bra hur tjejkompisarna drivit fram detta.
Det här fallet är så himla uppenbart hur det gått till så även jag är förundrad hur folk här i tråden kan vara så blinda och inte se till helheten, sett till HELA Fup.
Får hon fängelse tappar jag tron på rättsväsendet och jag fasar för att fler oskyldiga kommer få fängelsestraff iom den här lagen.
Kan inte påstå att jag är förvånad att se hans namn här. Han är ju känd för att dricka, droga, flörta och ligga med de flesta. Hakar alltid på någon ny tjej. Har dock aldrig hört talas om att han skulle ångrat någon tjej eller varit med någon mot sin vilja och anmält. Är väldigt tveksam här också, verkar mest vara andra som varit drivande till att han skulle göra en anmälan. Idén att anmäla var säkerligen inte hans och han gör som andra säger. Han är en riktig toffel. Förmodligen var han inte så borta den kvällen heller att det inte var ett samtycke. Klart han ville ligga, det ligger i hans natur, även om kvinnan är långt ifrån de tjejer han annars brukar hitta. Det kommer inte bli något med den här anmälan.
Kan inte påstå att jag är förvånad att se hans namn här. Han är ju känd för att dricka, droga, flörta och ligga med de flesta. Hakar alltid på någon ny tjej. Har dock aldrig hört talas om att han skulle ångrat någon tjej eller varit med någon mot sin vilja och anmält. Är väldigt tveksam här också, verkar mest vara andra som varit drivande till att han skulle göra en anmälan. Idén att anmäla var säkerligen inte hans och han gör som andra säger. Han är en riktig toffel. Förmodligen var han inte så borta den kvällen heller att det inte var ett samtycke. Klart han ville ligga, det ligger i hans natur, även om kvinnan är långt ifrån de tjejer han annars brukar hitta. Det kommer inte bli något med den här anmälan.
Det har ju redan gått till rättegång så nått kommer hända i alla fall, själv hoppas jag att kvinnan går fri då det var ganska uppenbart i FUP att det var ett one night stand som tjejkompisarna drog vidare på.
Tack för din input, gör mig ännu mer säker att jag uppfattat händelsen korrekt.
Hade han fått bestämma hade det nog slutat där, med ett one night stand, men tjejkompisarna Nathalie och Nadina planerade annorlunda!
Edit: Spanade in hans FB heh hans image är nog rätt förstörd nu, kommer tjejer ens våga följa med honom hem nu
Hittade skvallertanternas FB med genom hans, o de snackade om att MGM var slampig..
Senast redigerad av Mercede 2025-01-13 kl. 16:55.
Om dom kommer fram till att N*dina och N*thalie ligger bakom alltihop påverkat De**is och att dom farit med osanning vilket straff kan dom tänkas få ?
De**is påstår att han inte minns nåt men då kan han inte minnas om har var med på det heller och minns han att han var med på det då ljuger han åxå vilket straff kan han få isåfall ?
De**is verkar ligga med allt och alla så varför skulle han helt plötsligt inte vilja ligga med denna kvinnan verkar märkligt tycker jag.
Det verkar som att allt handlar om svartsjuka från N och N sida svartsjuka kvinnor kan få för sig vad som helst dom är livsfarliga fråga mig jag vet
Senast redigerad av dart100 2025-01-13 kl. 18:27.
Det har ju redan gått till rättegång så nått kommer hända i alla fall, själv hoppas jag att kvinnan går fri då det var ganska uppenbart i FUP att det var ett one night stand som tjejkompisarna drog vidare på.
Tack för din input, gör mig ännu mer säker att jag uppfattat händelsen korrekt.
Hade han fått bestämma hade det nog slutat där, med ett one night stand, men tjejkompisarna Nathalie och Nadina planerade annorlunda!
Edit: Spanade in hans FB heh hans image är nog rätt förstörd nu, kommer tjejer ens våga följa med honom hem nu
Hittade skvallertanternas FB med genom hans, o de snackade om att MGM var slampig..
Dessa så kallade tjejkompisar. Jag vet inte på vilket sätt de är kompisar ens. Nadina vet jag inte vem det är. Aldrig sett. Kollade upp på Facebook. Enligt Google översätt är en del av kommentarerna på hennes Facebook på kroatiska. Oklart hur de är vänner. Nathalie känner jag till sedan innan. Hon är gullig och trevlig vid första anblick. Men överspelad. Henne visade Dennis intresse för föregående år. Hon visade inget som helst tecken på att avvisa honom. De är säkert KK. Hon är säkert svartsjuk.
Tjejer kommer säkert fortsätta följa med honom hem. Har aldrig fattat vad han har för dragningskraft på tjejer.
Om dom kommer fram till att N*dina och N*thalie ligger bakom alltihop påverkat De**is och att dom farit med osanning vilket straff kan dom tänkas få ?
De**is påstår att han inte minns nåt men då kan han inte minnas om har var med på det heller och minns han att han var med på det då ljuger han åxå vilket straff kan han få isåfall ?
De**is verkar ligga med allt och alla så varför skulle han helt plötsligt inte vilja ligga med denna kvinnan verkar märkligt tycker jag.
Grejen är att Dennis verkar hålla sig till gulliga tjejer som är yngre än han själv. Där passar den här Linda absolut inte in. Hon är nästan 50 och ser inte särskilt bra ut. Kanske hittade han ingen annan som var intresserad den här kvällen och hon fick duga. Hon har tydligen lika dåligt rykte som han. Varför inte vara med henne då liksom? Klart han skäms efteråt och hittar på saker och följer de andras uppmaningar att anmäla. Passande med lite minnesluckor också, men allt lär han inte glömt och så borta var han nog inte. Han visste vad han höll på med ändå. Jag tror att han är en riktig player med tjejer men att han samtidigt gör som andra säger åt honom att göra.