Citat:
Ursprungligen postat av
Knattarna
Ja, det är en bra poäng.
Det samlade palmeriet med Liljeros som andlig ledare har verkligen gjort ”ett nummer” på Lisbeth och fått henne att framstå som totalt otillförlitlig. Hon inbillar sig tydligen ansikten i kaffesumpen och teleporterar kläder på ett sätt som skulle göra Scotty i Star Trek avundsjuk.
Visst har hennes samlade vittnesmål kanske brister på vissa punkter, men hon är knappast den yra höna hon framställts som. Det är snarare ett unket tankegods som de SE-frälsta hittat på soptippen och som kommer väl till pass för att klämma in Engström som gärningsman.
Nej det är ingen bra poäng alls, eftersom LP måste ha varit extremt nära mannen när han stoppade undan vapnet, till skillnad från andra vittnen. Det indikerar att LP hade fokus på sin man under den tiden, vilket naturligtvis är högst rimligt. Det gav då mycket mindre tid att iaktta personen som stod nära och som av naturliga skäl ville därifrån genast.
Det är inte ett rimligt antagande att mördaren stod kvar och stirrade LP i ögonen efter att han hade stoppat undan vapnet. Mördaren kan inte ha stannat kvar många sekunder på mordplatsen överhuvudtaget. LP måste ha ägnat ett antal sekunder åt att kolla till OP innan hon sökte hjälp.
Det är däremot rimligt att anta att AB stirrade LP i ögonen. Det är nästan fakta. Att LP måste ha varit en yr höna då reptilhjärnan slog igång då hennes man låg för döden borde var och en begripa kan jag tycka. Se filmsnutten vid skottillfället då Kennedy blev skjuten så förstår du kanske vad jag pratar om.
Tillbaka till där diskussionen började. En person som befinner sig i en traumatisk situation får tunnelseende. Som du själv sa så fattade inte LP att mannen som stirrade kunde ha med mordet att göra. Då lägger man inte sådana personers utseende på minnet, framför allt inte under mikrosekunder under dåliga ljusförhållanden. Det är klart som tusan att hon var otillförlitlig under sådana förhållanden. Hennes minnesfragment var kaotiska av begripliga skäl.
Det finns exempel då en person blivit våldtagen i timmar och tänkt att nu ska jag memorera allt om personens utseende om jag överlever. Ändå har dom pekat ut fel person. Vittnesuppgifter är överreklamerade.
Att du uppfattar dig som mer intelligent än mig och andra i tråden och mer än gärna raljerar om det, är ju endast ett bevis för att du är en översittare. Du har raljerat under en lång tid nu och när du själv får tillbaka lite då börjar du storböla. Ynkligt är ordet.