Citat:
Ursprungligen postat av
MOPspanaren
Gott, tack! Kollade aldrig DN och ej heller vidare i SvD.
Ja, det råder i.a.f. inget tvivel om att det var/är YN's observation.
Nej, du har nog rätt. Möjligen något som Holmér rapporterade om dagen innan?
Ja, det är så det framstår. Att PU informerade om olika saker och att väskan ingick i det. Men finns ingen exakt hänvisning till varifrån väskuppgiften emanerar, vad jag sett.
Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Håller med MOPspanaren här. I artikeln som MOPspanaren länkar till framgår det inte var observationen av handledsväskan har gjorts. Jag vet inte var MOPspanaren har fått den artikeln ifrån, men om den är från SvD måndagen den 3/3 så faller det här på plats. SE prenumererade ju på SvD, och troligen läser han väl då den här artikeln, och missar alltså att observationen har gjorts uppe på David Bagares gata. Det här förklarar ju i så fall mysteriet med att SE frivilligt går ut och förknippar sig med den här handledsväsk-observationen (ovetande om att han därigenom saboterar sitt eget försvar).
Så SE läste inte DN? Jag trodde GM-SE bevakade
all media. Kanske gäller det bara efter behag.
Nåväl.
I SvD tisdag 4/3 framgår att kvinnan i paret som mött "det jagande vittnet" trätt fram efter att ha efterlysts av Holmér på söndagen. Vidare ur artikeln:
"Hon berättade att den man som först passerat dem, och som rimligen är mördaren, var klädd i en halvlång rock, som var oknäppt och fladdrade. I handen höll han en liten väska med blixtlås och hon hade uppfattningen att mannen i språnget höll på att stoppa ned något i den. Vad detta var hade hon inte observerat. Något vapen hade hon inte sett."
Det är uppenbart att observationen gjorts längs mördarens flyktväg.
Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Jag funderade på att HH skulle nämnt handledsväska väldigt tidigt , alltså nämnt väskan redan 1 mars !
Är det en omöjlighet ?
Uppgiften finns väl inte hos PU då?