Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Kort svar: bort med den politiska styrningen.
Hur ser ett längre svar ut som besvarar frågan?
Vilken vetenskap är det du ser som tyder på att den som faktiskt publiceras inte är evidensbaserad utan "politiskt styrd" utan närmare specifikation.
Din invändning är ju inte mot metoden i sig. Din invändning är att bilden som ges av vetenskapen som då visas vid förfarandet är politisk och inte vetenskaplig.
Är det inte mer en sedvanlig konspirationsteori? Om inte, varför inte? Hur avgör du att det är som du skriver?
Citat:
Du menar med en heliocentrisk världsbild antar jag? Det råder något annat än konsensus eftersom man nu, till skillnad mot då, har bättre metoder och utvecklat tekniskt stöd för att kunna avgöra det. på 1400-talet trodde man att jorden var universums medelpunkt ungefär som man nu tror att mänskliga koldioxidutsläpp förklarar allt inom teorin om »klimatförändringar«. Det tragiska är ju att man egentligen vet att det funnit klimatförändringar sedan tidernas begynnelse och man vet att varma och kalla perioder avlöst varandra. Icke desto mindre framställs det som det aldrig varit värre än nu. Jag har redan beskrivit detta i tidigare inlägg.
Nej. Jag menade en geocentrisk världsbild. Det du egentligen hänvisar till konsekvent är ju faktiskt ett koncensus. Även vad gäller historiska klimatförändringar här. Santidigt som du menar att konsensus inte kan existera inom vetenskap. Det kan den och dessa konsensus är evidensbaserade.