2025-01-13, 15:10
Medlem
mark.corrigans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Gör inte så mycket från eller till för poängen som diskuteras. Ni blir inte en rikare eller fattigare klubb för att man ser det annorlunda, utan det påverkar mest hur man klarar den dagliga likviditeten.

Nä men det är helt felaktigt att använda det som något argument för hur mycket "vi har sålt för", är inte direkt beskrivande i hur mycket pengar som flödar in i verksamheten. Sen tänker jag inte argumentera för att vi är rika eller inte, garanterat sämre kapital än övriga stockholmsklubbar och Malmö.
Citera
2025-01-13, 15:17
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.corrigan
Nä men det är helt felaktigt att använda det som något argument för hur mycket "vi har sålt för", är inte direkt beskrivande i hur mycket pengar som flödar in i verksamheten. Sen tänker jag inte argumentera för att vi är rika eller inte, garanterat sämre kapital än övriga stockholmsklubbar och Malmö.
Vad pratar du om?
Rapporterar en klubb 80M i transfernetto för ett visst år, då är det 80M i transfernetto dom har haft.

Sen kan det vara så att dessa 80 miljoner betalas ut i omgångar under en viss tid, men det var inte det som diskuterades. Jag är medveten om att man periodiserar.
Senast redigerad av QuantumQuill 2025-01-13 kl. 15:42.
Citera
2025-01-13, 15:31
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Mera feelgood i Värnamo.

"27-årige Johnbosco Samuel Kalu verkar inte vara nöjd. Israeliska Beitar Jerusalem har lagt ett bud och enligt anfallaren vill inte IFK Värnamo sälja då budet är för lågt.

– Enes (Ahmetovic, tidigare sportchef) lovade mig att det inte skulle vara något problem om det kom ett bud på mig. Men nu är inte Enes kvar och det har blivit ett problem, säger han i en kommentar."
Man förstår honom. Han är alltså 27 år gammal och värvades ifrån Räppe Goif. Låter inte helt otänkbart att han därför faktiskt har en av dom lägsta lönerna i truppen. Då är det svinigt att stå ivägen om han erbjuds en bra lön på annat håll. Om Värnamo tvingar honom att stanna kvar bör dom nog ge honom en rejäl löneförhöjning.
Citera
2025-01-13, 17:02
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
hahahaha

Vi som vet vi vet.

Inoussa är kass. Severin var bättre redan förra året, yngre också. Agbonifo kommer göra kaos med allsvenskan på sin kant 2025.

Får vi in drygt 100 milj kr för Inoussa och Amane kan vi skaffa en riktig 9:a, en defensivt skicklig 6:a och eventuellt en högerback. Sedan äter vi korv med mos på Hisingen nästa höst!

Sedan får vi väl in runt 20 milj kr för Youseff och Layouni.

Som grädde på moset får ni åter Trpcevski dessutom!
Citera
2025-01-13, 17:45
Medlem
eternussermos avatar
Lite nyheter från diffen

Sabovic dumpas - Går till sitt favoritlag?

Une Larsson förlänger glädjande nog!
Citera
2025-01-13, 17:54
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Lite nyheter från diffen

Sabovic dumpas - Går till sitt favoritlag?

Une Larsson förlänger glädjande nog!
Dumpas man verkligen om man inte förlänger sitt kontrakt? Vilket är Sabovic favoritlag? AIK? Tror att han tar ett äventyr utomlands.
Citera
2025-01-13, 18:01
Medlem
Citat:
Man förstår honom. Han är alltså 27 år gammal och värvades ifrån Räppe Goif. Låter inte helt otänkbart att han därför faktiskt har en av dom lägsta lönerna i truppen. Då är det svinigt att stå ivägen om han erbjuds en bra lön på annat håll. Om Värnamo tvingar honom att stanna kvar bör dom nog ge honom en rejäl löneförhöjning.

Jo lite så är det, känslan är att Värnamo är totalt ledarlöst i dagsläget med en massa distraktioner på alla möjliga sätt så att dom ligger efter med allt.

Har dock för mig att Värnamo hjälpte honom att faktiskt få stanna i Sverige med massa turer fram och tillbaka då hans inkomst var för låg innan dess. Men det var nog kanske med Ahmetovic i spetsen för det också, och den som han känner lojalitet mot snarare än klubben.
Citera
2025-01-13, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Jaså vilka då?
Sent svar då jag läser ikapp tråden.

Menar du att Paulos gjorde en svag säsong i Gnaget? Som 18/19-åring gjorde han 5+4 på 24 matchers speltid och såldes för 20 mille till Holland. I ett Gnaget som var jävligt dåliga.

Paulos har i två olika klubbar bevisat sig vara en allsvensk spelare av hög klass, det går inte att säga emot.
Citera
2025-01-13, 20:19
Medlem
snillet_1s avatar
Mycket business i texilstaden under det här fönstret; Timothy Ouma sägs försvinna i en potentiell rekordförsäljning:

Citat:
När Elfsborg tränade i dag på La Finca Resort strax utanför Torrevieja fanns inte Timothy Ouma med ute på planen.

När Sportbladet undersökt varför uppger flera källor att mittfältaren med stor sannoikhet är på väg mot ett klubbyte som kan innebära en rekordförsäljning för Elfsborg.

Klubbchefen Stefan Andreasson är kortfattad när Sportbladet till slut når honom hemma i Sverige.

– Vi hade velat ha med honom Timothy i Spanien men det pågår diskussioner med andra klubbar. Vi diskuterar även med Timothy och hans representanter hur vi ska vidare. Något ytterligare kan jag inte kommentera, säger Andreasson.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/1Mdmbl/avslojar-timothy-ouma-inte-med-i-spanien-elfsborg-pa-vag-mot-rekordforsaljning-pagar-diskussioner
Citera
2025-01-13, 20:21
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Å ena sidan visst men å andra sidan har han ett kontrakt att respektera.

Nu är alla fall unika men generellt är jag ganska allergisk mot spelare som sätter krav på klubben att bli såld enkom för egen vinnings skull, Djurdjics agerande när han lämna Hammarby är ett typexempel på respektlöshet i min mening: https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/wPLVlL/bekraftat-djurdjic-lamnar-hammarby

Spelarna brukar va allt för jävla införstådda vad dom skrivit på för, att sedan bete sig som barnungar för att man inte får sin vilja igenom är vidrigt.
Citera
2025-01-13, 20:31
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Å ena sidan visst men å andra sidan har han ett kontrakt att respektera.

Nu är alla fall unika men generellt är jag ganska allergisk mot spelare som sätter krav på klubben att bli såld enkom för egen vinnings skull, Djurdjics agerande när han lämna Hammarby är ett typexempel på respektlöshet i min mening: https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/wPLVlL/bekraftat-djurdjic-lamnar-hammarby

Spelarna brukar va allt för jävla införstådda vad dom skrivit på för, att sedan bete sig som barnungar för att man inte får sin vilja igenom är vidrigt.
Fast Värnamo kan inte mena att dom värdesätter honom högt om dom inte är villiga att betala honom en skälig lön. Kalu ska inte ha sämst lön i Värnamo.
Citera
2025-01-13, 20:33
Medlem
Kevin Höög Jansson ska vad jag det vara klar för Östers IF nu och kommer presenteras i veckan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in