2025-01-13, 08:57
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Om jag tillåter mig att gubbgissa har dom värvat för typ marknadsvärde men med den väldigt höga VFK som Midtjylland är notoriskt kända för.
40% vidareförsäljningsklausul enligt Blash springpojke.
Citera
2025-01-13, 09:04
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Låter inte alls orimligt faktiskt. Som sagt, Midtjylland är notoriska för att skeppa iväg spelare som kanske inte passar 100% för marknadsvärde men med en VFK om spelarens karriär skulle ta fart.
Citera
2025-01-13, 09:25
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Häcken forsätter att rusta ner och säljer nu Amane till Österike.

Lär inte ha lika lätt att attrahera ny kvalitet som det mittenlag man var.
Inoussa på gång till Frankrike och Layouni på g till Tunisien, sen är det inte mycket av värde kvar om topp 5 är målet.
Citera
2025-01-13, 09:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Ja vi får väl helt enkelt se men jag har svårt å tro att vi landar honom.

Pittas allt närmre en flytt. Fuck vad Stefanelli skulle va en ersättare ala handen i handsken å det känns fan inte orealistiskt.
Jag hade dock viljat de Stefanelli på en kant och behålla Pittas. Två pitbull terrier
Citera
2025-01-13, 09:38
Medlem
mark.corrigans avatar
Citat:
Fan vad du babblar strunt. Har du inget bättre att komma med eller?
41M netto har ni sålt för 2024, plus Fanne för 20M-40M.
Allt enligt era egna rapporter som du borde läsa.

Håll dig till verkligheten istället för att skapa egna verkligheter.

Nu ska jag inte kasta mig in i er pajkastning, men det som presenteras av AIK är mer redovisningsmässigt än pengar som faktiskt kommit in. Är en justering av balansräkning när man tagit avskrivningar mm. i beaktning.
Citera
2025-01-13, 10:03
Medlem
Citat:

Mer än så verkar det som, även om jag inte fattar det där med bonusarna. Så det fanns en hake.
Citera
2025-01-13, 10:31
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.corrigan
Nu ska jag inte kasta mig in i er pajkastning, men det som presenteras av AIK är mer redovisningsmässigt än pengar som faktiskt kommit in. Är en justering av balansräkning när man tagit avskrivningar mm. i beaktning.
Gör inte så mycket från eller till för poängen som diskuteras. Ni blir inte en rikare eller fattigare klubb för att man ser det annorlunda, utan det påverkar mest hur man klarar den dagliga likviditeten.
Citera
2025-01-13, 12:51
Medlem
Citat:
Rafferty och Faraj alltså. Tror jag får revidera mitt tips om att Degerfors kommer sist.
Kanske kan klara kval beroende på Värnamo och Gais då?

Även en dunderviktig pusselbit i den vänsterfotade finske (nyblivne) landslagsmannen Pikkarainen från Ilves till trebackslinjen.
Det bökigaste är att det är jävligt många startspelare som ska in den här gången, jämfört med till exempel 2020 där 10 av 11 i startelvan fanns kvar i truppen (den elfte i form av Axel Lindahl lånades tillbaka från Bodö/Glimt efter halva säsongen).
Bara 15 spelare kvar från 2024-truppen (ingen med utgående förlängde...) som nu blivit 21 efter ett aktivt fönster hittills.
Så det är mycket som ska knådas ihop innan det drar igång, och det ska säkert in 3 spelare till.

Men framför allt Öster, förhoppningsvis HBK och kanske BP ska nog kunna dras in i bottenstriden också?
Kanske nåt av Blåvitt och Peking fortsätter snubbla också.
Citera
2025-01-13, 13:01
Medlem
Valvantos avatar
Llinares läkarundersöks hos polska Slask Wroclaw just nu. Bara tacka för de 3 poängen borta mot Peking förra säsongen! Toppbetyg för Hjelmberg & co silly hittills.
Citera
2025-01-13, 13:21
Medlem
Verkar som vissa blivit irriterade på Universal (FB) Bilexplosion i carport i Mölndal (2025-01-12)
Citera
2025-01-13, 15:00
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Inoussa på gång till Frankrike och Layouni på g till Tunisien, sen är det inte mycket av värde kvar om topp 5 är målet.
hahahaha

Vi som vet vi vet.

Inoussa är kass. Severin var bättre redan förra året, yngre också. Agbonifo kommer göra kaos med allsvenskan på sin kant 2025.

Får vi in drygt 100 milj kr för Inoussa och Amane kan vi skaffa en riktig 9:a, en defensivt skicklig 6:a och eventuellt en högerback. Sedan äter vi korv med mos på Hisingen nästa höst!

Sedan får vi väl in runt 20 milj kr för Youseff och Layouni.
Senast redigerad av trazkei 2025-01-13 kl. 15:27.
Citera
2025-01-13, 15:08
Medlem
Mera feelgood i Värnamo.

"27-årige Johnbosco Samuel Kalu verkar inte vara nöjd. Israeliska Beitar Jerusalem har lagt ett bud och enligt anfallaren vill inte IFK Värnamo sälja då budet är för lågt.

– Enes (Ahmetovic, tidigare sportchef) lovade mig att det inte skulle vara något problem om det kom ett bud på mig. Men nu är inte Enes kvar och det har blivit ett problem, säger han i en kommentar."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in