2024-12-31, 12:27
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
IFK Göteborg? Jämför du verkligen Blåvitt med skitlaget Aberdeen? Blåvitt har mycket mer fesmgånt historiskt och dom är ett bättre lag även idag även om dom har det tungt just nu. Aberdeen är skräp.
Göteborg är väl ett större lag i Sverige historiskt än vad Aberdeen är i Skottland. Sen har vi ju helt annorlunda situationer där Rangers och Celtic är europeiska storlag som mer eller mindre alltid vinner i Skottland, medan Sverige är lite av en buskisliga där lag som "Fässbergs IF" och "BK Häcken" kan vinna den nationella mästartiteln. Europeiskt är Aberdeen och Göteborg likvärdiga och påminner också om varandra: Två Europatitlar var under legendariska tränare på 80-talet. Skillnaden är väl att där Göteborg är ett lag på väg utför som slåss för att stanna kvar i Allsvenskan, så är Aberdeen ett lag på stark frammarsch med en av Europas hetaste tränare och blicken mot Champions League och nya Europatitlar.
Citera
2024-12-31, 13:29
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Skillnaden är väl att där Göteborg är ett lag på väg utför som slåss för att stanna kvar i Allsvenskan, så är Aberdeen ett lag på stark frammarsch med en av Europas hetaste tränare och blicken mot Champions League och nya Europatitlar.
Jag har med nöje följt ert tjafs i Jimmy-tråden som en tyst bystander men det här är ju något av det mest verklighetsfrånvända jag har läst i fotbollsforumet någonsin, vilket inte säger lite. 😁😁
Citera
2024-12-31, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Och där var det klart med Engvall till Miedz Legnica:

https://ifkvarnamo.se/nyheter/2024-12-30-gustav-engvall-lamnar-ifk-varnamo

Det ska vara stökigt i organisationen enligt vad jag hörde tidigare i december i Lundhs podcast om Allsvenskan. I vissa mindre klubbar kan ju enskilda personer vara oerhört viktiga för sin klubb. Försvinner den personen av en eller annan anledning så går det snabbt nedåt för klubben ifråga. Känslan är att Enes Ahmetovic tillhörde den kategorin. Det är väl rätt rimligt att tippa att Värnamo åker ur nästa år.

Han stod nog för mycket av den sportsliga kompetensen bakom tränarna. Dock är det miljardärs-Bengt i bakgrunden som sett till så att dom kunnat göra investeringar som Antonsson, Engvall, Zeljkovic. Utom honom hade man varit helt i botten av den ekonomiska tabellen men nu är man snarare tia och det ger ändå vissa förutsättningar att hålla sig kvar. Men då ska man ha någon som vet hur man använder pengarna också.
Citera
2024-12-31, 17:36
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Som vanligt ska alla snacka Djurgården.

Du vet hur det fungerar, svårt att slita blicken från en trafikolycka.
Citera
2024-12-31, 17:38
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Jag har med nöje följt ert tjafs i Jimmy-tråden som en tyst bystander men det här är ju något av det mest verklighetsfrånvända jag har läst i fotbollsforumet någonsin, vilket inte säger lite. 😁😁
Och då haussar inte ens Baggebo Thelin eller Aberdeen, det sa han nyligen i deras tråd. Tänk om han hade gjort det.
Citera
2024-12-31, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
"En av de bästa" skrev jag, inte "den bästa".
Problemet är hans skadebenägenhet, men håller sig han frisk nästa år, tror jag han kommer ligga på runt 15p när säsongen summeras.

Vi får se vem som är närmast sanningen när vi har facit.
Räcker runt 15 poäng för att vara "en av de bästa". Typ Yousef Salech i Sirius.
Citera
2025-01-01, 10:47
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Räcker runt 15 poäng för att vara "en av de bästa". Typ Yousef Salech i Sirius.
Stirrar man sig blind på stats så kanske inte. Fotboll är dock så mycket mer än så och det är uppenbart för alla (som inte är bittra Aik:are) att PA har varit riktigt bra de 22 matcher han spelat.

Som jag sade tidigare om "15M inklusive bonusar" är typ 5M på bordet, 5M efter X antal spelade matcher och 5M efter typ 15 poäng så tror jag det är en kanonaffär av Bajen OM Paulos bara håller sig frisk.

Kan göra sin gubbe både på insidan och utsidan, bra skott med båda fötterna, bra ryck i första steget och hög hastighet i löpningar. Bekväm med boll på fötterna och bra spelsinne.
Tyvärr ingen dominant i luftdueller tror jag, men annars rätt komplett som spelare som lär passa bra in i Bajens spel. Inte lika bra som Touré, men så bra ersättare man kan förvänta sig.
Senast redigerad av QuantumQuill 2025-01-01 kl. 11:02.
Citera
2025-01-01, 11:06
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Ibland måste man skapa balans i universum. Jag har lite av en grej med att om folk konsekvent överdriver grejer åt ett håll så krävs det att nån annan överdriver åt motsatt håll för att skapa den typen av balans, och jag har märkt att om inte jag gör det så är det fan ingen annan som gör det heller. Så det får bli min roll: Se mig mer som skapare av ekvilibrium än som verklighetsfrånvänd.
Citera
2025-01-01, 14:56
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ibland måste man skapa balans i universum. Jag har lite av en grej med att om folk konsekvent överdriver grejer åt ett håll så krävs det att nån annan överdriver åt motsatt håll för att skapa den typen av balans, och jag har märkt att om inte jag gör det så är det fan ingen annan som gör det heller. Så det får bli min roll: Se mig mer som skapare av ekvilibrium än som verklighetsfrånvänd.
Fast om du flyttar stolparna så jävla långt så måste ju jag också börja överdriva om det ska bli någon jävla balans att tala om?
Citera
2025-01-01, 15:34
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Fast om du flyttar stolparna så jävla långt så måste ju jag också börja överdriva om det ska bli någon jävla balans att tala om?

Gott nytt år!
Citera
2025-01-01, 16:20
Medlem
trazkeis avatar
Citat:

Gott nytt år!
Gott nytt år! Nu röker vi fredspipa över nyårshelgen så tar vi nya tag nästa match.
Citera
2025-01-01, 17:09
Medlem
Teus avatar
Citat:
Gott nytt år! Nu röker vi fredspipa över nyårshelgen så tar vi nya tag nästa match.
Det finns ingen fred med Hitler. Tillbaka i ringen med dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in