2024-12-25, 19:33
Medlem
v.uljanovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
Alltså ni som har era dockor, vart gömmer ni dessa när vänner kommer på besök tex eller är ni helt öppna?
Som andra skrivit så är väl i lådan den kom i, under sängen, eller på en krok i garderoben det vanligaste. Men en enkel lösning kan också vara att bara täcka över den från topp till tå i sängen med ett bylte av sängkläder. Om någon skulle få för sig att rota runt i din säng har han/hon antingen din tillåtelse, eller så är personen ett betydligt större problem för dig.
Citera
2024-12-25, 19:46
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v.uljanov
Det var då en rejäl pjäs om 43 kilo. Var beredd på ryggskott eller köp en lyftapparat för 5-6000.

Hade jag varit du, skulle jag slagit till på en Galateadoll istället. De har en väldigt vacker ebony i samma storlek men 14 kilo lättare. Dessutom är den av silikon. Okej, 5000 kr dyrare men i mitt tycke vackrare på alla sätt och vis.
Det enda kineserna där har missat, är att svarta människor har ljusare fotsulor och handflator än deras hudfärg. Men svårt att se om Irontech-doll har detta klart för sig, när det gäller din docka.

Galateas vackra negress Alexis:

https://docklandet.se/collections/galatea-doll/products/alexis-sexdocka-galatea-doll-163cm-d-kupa-116-silikon

Det var nog formerna på dockan som gjorde att jag föll för den. Jag vill ha en med rejäl röv.

Plus att det känns lite tryggare att beställa ifrån ett svenskt företag.
Senast redigerad av sfrge 2024-12-25 kl. 19:51.
Citera
2024-12-25, 20:25
Medlem
v.uljanovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Det var nog formerna på dockan som gjorde att jag föll för den. Jag vill ha en med rejäl röv.

Plus att det känns lite tryggare att beställa ifrån ett svenskt företag.
Jo, gillar du rejäla rövar är det förståeligt. Men Docklandet säljer också Galatea iofs.
Jag blev mest chockad av vikten, men den följer väl med röven ...
Själv köpte jag en docka på 30 kilo. Den är mindre förstås, men hanterbar i sängen utan några större problem, även om 30 kg dödvikt inte är något man bollar med direkt.
Var beredd på att det kan bli besvärligt att leka med den, ja rentav att lyfta upp den ur lådan när den väl kommer. Akta ryggen!
Citera
2024-12-25, 21:43
Medlem
v.uljanovs avatar
Citat:
Tog just och beställde min första docka. Jag ville ha en ebony, mörk kvinna. Lola heter hon.
Jag tror fan hon kommer att få sitta i fotöljen hemma i lägenheten när hon inte används😁. Jag får i princip aldrig några besök ändå.

https://docklandet.se/products/irontech-doll-black-lola
Några tips bara:

Om du inte redan har ett konto på The Doll Forum, skaffa ett. Där finns massor av tips om hur man bäst hanterar och sköter om dockor för att de ska hålla ett tag, hur och med vad man klär dem och hur man förvarar dem bäst. Forumet är också trevligt och folk är snälla och hjälpsamma gentemot "nybörjare".
Jag har lärt mig massor under den korta tid jag varit aktiv där och därigenom kunnat undgå många misstag man annars kan göra som en förstagångsköpare.

Generellt kan jag säga, eftersom du beställt en TPE-docka, att du behöver införskaffa ett endoskop och en akvariepump. Det kan låta märkligt men endoskopet behövs för att undersöka dockans håligheter, vilka kan vara mer eller mindre dåligt förseglade efter gjutningen. TPE-dockor är porösa och vatten (och andra vätskor) kan tränga igenom missade håligheter och även genom materialet som sådant.
Därför behövs en akvariepump för att torka dem ordentligt efter rengöring, så inte fukt blir kvar som kan orsaka både mögel och rost.
Det ska såklart vara en som pumpar luft och inte vatten. Men både endoskop och akvariepump kan du få från Amazon för under 500 kr sammanlagt. Det är väl investerade pengar. Pumpen behövs efter varje användning och en endoskopkoll kan vara bra att göra kanske varannan månad eller så, i samband med att du ger dockan en "spabehandling", dvs rengör mer än bara dess "öppningar".
Senast redigerad av v.uljanov 2024-12-25 kl. 21:49.
Citera
2024-12-25, 21:54
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v.uljanov
Några tips bara:

Om du inte redan har ett konto på The Doll Forum, skaffa ett. Där finns massor av tips om hur man bäst hanterar och sköter om dockor för att de ska hålla ett tag, hur och med vad man klär dem och hur man förvarar dem bäst. Forumet är också trevligt och folk är snälla och hjälpsamma gentemot "nybörjare".
Jag har lärt mig massor under den korta tid jag varit aktiv där och därigenom kunnat undgå många misstag man annars kan göra som en förstagångsköpare.

Generellt kan jag säga, eftersom du beställt en TPE-docka, att du behöver införskaffa ett endoskop och en akvariepump. Det kan låta märkligt men endoskopet behövs för att undersöka dockans håligheter, vilka kan vara mer eller mindre dåligt förseglade efter gjutningen. TPE-dockor är porösa och vatten (och andra vätskor) kan tränga igenom missade håligheter och även genom materialet som sådant.
Därför behövs en akvariepump för att torka dem ordentligt efter rengöring, så inte fukt blir kvar som kan orsaka både mögel och rost.
Det ska såklart vara en som pumpar luft och inte vatten. Men både endoskop och akvariepump kan du få från Amazon för under 500 kr sammanlagt. Det är väl investerade pengar. Pumpen behövs efter varje användning och en endoskopkoll kan vara bra att göra kanske varannan månad eller så, i samband med att du ger dockan en "spabehandling", dvs rengör mer än bara dess "öppningar".

Vadå? Vad använder man pumpen till? Jag har aldrig haft ett akvarium. Använder man den för att få in luft i håligheterna? Så att den torkar.
Citera
2024-12-26, 01:11
Medlem
v.uljanovs avatar
Citat:
Vadå? Vad använder man pumpen till? Jag har aldrig haft ett akvarium. Använder man den för att få in luft i håligheterna? Så att den torkar.
Japp, precis så.
Det är extremt viktigt för att få TPE-dockor att hålla länge. Ev. mögel är en sak, det kan man få bort med klorin och annat. Men fukten från rengöringen orsakar (förutom ev. mögel då) i långa loppet rostskador på dockans metallskelett och den går sönder, lederna brakar och/eller blir lösa. Detta gäller även vid tvätt utvärtes, då TPE är poröst och "suger åt sig" vätska. Man kan förebygga detta i viss mån genom att smörja in dem med vaselin som är fuktavstötande och låta det absorberas av kroppen.
Men torkningen med akvariumpump är enkel. Man stoppar bara in en slang i vaginan och en i analen (för säkerhets skull) och sätter på pumpen och låter den verka över natten eller längre. Då blir dockan garanterat snustorr. Om analen är helt torr, kan man köra med båda slangarna i vaginan för snabbare torkning.
Om man använt dockan oralt kör man in en slang i munhålan och en i skruvhålet i huvudet, då det finns ett hål i "svalget" som leder vatten in till den ihåliga skallen. Vatten kan annars sippra ner till skelettet och orsaka rostskador. Detta lärde jag mig i förrgår!
Citera
2024-12-29, 10:02
Medlem
Ni som har analsex me dockorna brukar ni smeta in hålet med chokladpudding för att det ska vara så realistiskt som möjligt?
Citera
2024-12-29, 13:19
Medlem
Huntsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurango
Ni som har analsex me dockorna brukar ni smeta in hålet med chokladpudding för att det ska vara så realistiskt som möjligt?

Nu jävlar...
Här kommer de konkreta & relevanta frågorna.

Men seriöst, hur himla misslyckad som man måste man inte känna sig efter man pumpat på ett missfoster i silikon & metall, & "the post-nut clarity" slår till med full kraft..?
Citera
2024-12-30, 10:42
Medlem
v.uljanovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huntsman
Nu jävlar...
Här kommer de konkreta & relevanta frågorna.

Men seriöst, hur himla misslyckad som man måste man inte känna sig efter man pumpat på ett missfoster i silikon & metall, & "the post-nut clarity" slår till med full kraft..?
Jag vet inte ... missfoster tycker jag inte passar som en beskrivning för detta:

https://docklandet.se/collections/fanreal-doll/products/maria-sexdocka-fanreal-doll-170cm-g-kupa-tan-silikon-1
Citera
2025-01-01, 12:09
Moderator
pudelluss avatar
Ämne infogat.

/Mod
Citera
2025-01-05, 08:43
Medlem
RalfFarleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurango

Nej faktiskt inte.
Citera
2025-01-05, 08:47
Medlem
RalfFarleys avatar
Citat:
Tog just och beställde min första docka. Jag ville ha en ebony, mörk kvinna. Lola heter hon.
Jag tror fan hon kommer att få sitta i fotöljen hemma i lägenheten när hon inte används😁. Jag får i princip aldrig några besök ändå.

https://docklandet.se/products/irontech-doll-black-lola

Oj vad roligt.

Har själv funderat på en mörk docka härnäst.
När får du dockan ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in