2025-01-12, 01:45
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonFoldit
Vanligt folk tänker att ingen skulle nånsin kunna ljuga om att en familj förlorat ett barn och vill ha pengar som plåster.

Jo tyvär, det finns psykopater som inte känner känslor, och dom kan ljuga om precis vad som helst om dom vill ha nånting... som pengar.
Så är det! Det är människans natur att vilja hjälpa en annan människa i nöd. Därför blir det extra vidrigt när dessa empatistörda skitmänniskor utnyttjar det.
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Dessutom - i Sverige har vi ett skyddsnät när sånt här händer.

Skeptisk bör man vara.
Chipstutten kommer ta 90% av pengarna och köpa godis och pepsi max till sig själv.
Citera
2025-01-12, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumuk20
Jag är generellt skeptisk till insamlingar. Men jag vet inte omständigheterna så inget ont mot föräldrarna.

Jag håller med man ska vara försiktig men i just detta fall så stämmer det 😔
Citera
2025-01-12, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
Jag håller med man ska vara försiktig men i just detta fall så stämmer det 😔

Vad stämmer? Är familjen i en ekonomisk dålig situation? Eller är dom ekonomisk starka men i sorg.
Citera
2025-01-12, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Vad stämmer? Är familjen i en ekonomisk dålig situation? Eller är dom ekonomisk starka men i sorg.

Jag menar att det stämmer ang pojken och familjens situation, Anjo försöker inte lura någon kring detta.
Citera
2025-01-12, 11:06
Medlem
vemsfels avatar
Var en no-brainer att donera till den insamlingen han promotat. Och då gillar jag inte ens Anjos antics i övrigt.
Citera
2025-01-12, 11:25
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Insamlingar av Youtubers ger jag inte mycket för.

Baronen har haft flera stycken rena pengabedrägerier där pengarna har gått till något helt annat än vad som sades.

Sektligan har inga skrupler.

Exakt var är det don ska samla in till?
Citera
2025-01-12, 15:54
Medlem
Telepatisks avatar
Han är inte kapabel att bry sig om andra människor. Han gör detta för att det ska se bra ut och för att senare kunna säga "jag samlade in X kr till ..., jag är en bra människa".
Citera
2025-01-12, 16:30
Avstängd
DonFoldits avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/efter-virala-familjebraket-anjo-svarar-pa-kritiken-om-kansliga-videorna

– Många kallar mig för Youtubes Janne Josefsson, säger han i studion i Norrköping.
Citera
2025-01-12, 17:44
Avslutad
Citat:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/efter-virala-familjebraket-anjo-svarar-pa-kritiken-om-kansliga-videorna

– Många kallar mig för Youtubes Janne Josefsson, säger han i studion i Norrköping.

Att han säger många visar bara att han inte kan räkna Det är bara en som kallar honom så, och det är han själv
Citera
2025-01-12, 17:50
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Att han säger många visar bara att han inte kan räkna Det är bara en som kallar honom så, och det är han själv

Vem är många?
Citera
2025-01-12, 17:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Vem är många?

Bra fråga, det skulle jag också vilja veta. Kan det vara "fanklubben"? Det som säger emot är att ingen av dom är gamla nog för att veta vem Janne Josefsson är, eller ens sett något program med honom
Citera
2025-01-12, 17:53
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Bra fråga, det skulle jag också vilja veta. Kan det vara "fanklubben"? Det som säger emot är att ingen av dom är gamla nog för att veta vem Janne Josefsson är, eller ens sett något program med honom

Nu har jag inte direkt följt honom så väldigt länge. Men den ända jag hört kalla honom för det epitet, är han själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in