2025-01-11, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonFoldit
Det är nog Jockiboi som har ont om pengar, och har hittat på en familj av offer som endast kan tröstas med hjälp av pengar från influencerhjältar som bara vill hjälpa andra med hjälp av sin influensmakt.

Danjals mun glappade värre än Chrippas när Anjo intervjuade Danjal om marknadsmanipulation.
Danjal sa att Jockiboi blev skyldig Skatteverket 8 miljoner för att Jocke inte fick bo på sin arbetsplats som han hade bott på i många år.

Anjo tvingades ta ner hela intervjun eftersom Jockiboi har ju hävdat att Aftonbladet och Cluee News ljuger om att Jocke tvingades flytta från huset.

Typiskt Danjal att glappa och avslöja Jockes lögner så att Jocke tvingas ta ner videos från Anjos och Cluee News kanaler.

Nej så är det inte familjen finns på riktigt och vi stannar där, en liten pojke har dött och folk sörjer.
Citera
2025-01-11, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
Nej så är det inte familjen finns på riktigt och vi stannar där, en liten pojke har dött och folk sörjer.
Vad ska insamlingen täcka för kostnader?
Citera
2025-01-11, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumuk20
Vad ska insamlingen täcka för kostnader?

Så dom kan vara hemma längre och sörja och bara vara tillsammans med hans bror, dom behöver tiden att läka.
Citera
2025-01-11, 23:07
Medlem
Citat:
Så dom kan vara hemma längre och sörja och bara vara tillsammans med hans bror, dom behöver tiden att läka.
Det låter som en tuff situation, hur funkar det med sjukskrivning vid liknande situationer kan man ju undra. Är föräldrarna arbetslösa?
Citera
2025-01-11, 23:27
Medlem
Citat:
Det låter som en tuff situation, hur funkar det med sjukskrivning vid liknande situationer kan man ju undra. Är föräldrarna arbetslösa?

Jo men man får vara sjukskriven med inte hur länge som helst, dom vill gärna att man ska börja jobba så fort som möjligt för att få en normal vardag men det kommer dom inte få på länge.
Citera
2025-01-11, 23:46
Medlem
Citat:
Jo men man får vara sjukskriven med inte hur länge som helst, dom vill gärna att man ska börja jobba så fort som möjligt för att få en normal vardag men det kommer dom inte få på länge.
Ja nu verkar det vara någon annan än föräldrarna som driver på med det här men angående dödsfall och sjukskrivningar:

"Om du behöver vara ledig en längre tid kan du ta semester eller kompledigt. Du kan också bli sjukskriven och få sjuklön eller sjukpenning om det finns skäl för det."

Det ser fullt möjligt ut att få ett sjukintyg om det finns skäl för det.
Citera
2025-01-12, 00:18
Medlem
Citat:
Ja nu verkar det vara någon annan än föräldrarna som driver på med det här men angående dödsfall och sjukskrivningar:

"Om du behöver vara ledig en längre tid kan du ta semester eller kompledigt. Du kan också bli sjukskriven och få sjuklön eller sjukpenning om det finns skäl för det."

Det ser fullt möjligt ut att få ett sjukintyg om det finns skäl för det.

Som jag beskrev tidigare så är det pojkens moster som har ordnat detta för familjens skull, det är väl inget fel i de?
Citera
2025-01-12, 00:23
Avstängd
DonFoldits avatar
Det kan nog bli en ny trend. Anjo hjälper familjer som har det svårt och vill vara hemma och slöa.
En ny familj i veckan. Så får familjer med problem kontakta Anjo som tar en del av insamlingarnas pengar, eftersom han också vill vara hemma och slöa.

Konstigt att Jockiboi inte kommit på detta förut. Men hans rykte är nog inte så bra som Anjos längre, så det hade nog inte fungerat om Jockiboi sa samma sak om insamling till en familj som har det svårt.
Citera
2025-01-12, 00:40
Medlem
Citat:
Som jag beskrev tidigare så är det pojkens moster som har ordnat detta för familjens skull, det är väl inget fel i de?
Jag är generellt skeptisk till insamlingar. Men jag vet inte omständigheterna så inget ont mot föräldrarna.
Citera
2025-01-12, 00:47
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Jag är generellt skeptisk till insamlingar. Men jag vet inte omständigheterna så inget ont mot föräldrarna.
Insamlingar av Youtubers ger jag inte mycket för.

Baronen har haft flera stycken rena pengabedrägerier där pengarna har gått till något helt annat än vad som sades.

Sektligan har inga skrupler.
Citera
2025-01-12, 01:35
Avstängd
DonFoldits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Insamlingar av Youtubers ger jag inte mycket för.

Baronen har haft flera stycken rena pengabedrägerier där pengarna har gått till något helt annat än vad som sades.

Sektligan har inga skrupler.

Vanligt folk tänker att ingen skulle nånsin kunna ljuga om att en familj förlorat ett barn och vill ha pengar som plåster.

Jo tyvär, det finns psykopater som inte känner känslor, och dom kan ljuga om precis vad som helst om dom vill ha nånting... som pengar.
Citera
2025-01-12, 01:39
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonFoldit
Vanligt folk tänker att ingen skulle nånsin kunna ljuga om att en familj förlorat ett barn och vill ha pengar som plåster.

Jo tyvär, det finns psykopater som inte känner känslor, och dom kan ljuga om precis vad som helst om dom vill ha nånting... som pengar.

Dessutom - i Sverige har vi ett skyddsnät när sånt här händer.

Skeptisk bör man vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in