Citat:
Ursprungligen postat av
LuluBrooksie
Jag ska inte gå in i detalj, men kan någon förklara detta fenomen för mig?
Förenklat för att lättare förklara:
Jag jobbar och placerar papper i olika högar. Alla högar har sin specifika plats, så även arkivhögen som läggs i sitt specifika fyrkantiga utrymme på bordet.
Efter några minuters arbete tittar jag tillbaka på arkivhögen. Den är då borta. Jag frågar de andra i byggnaden om de sett. Det är flera vittnen som bevittnar att platsen är TOM. Konstigt. Nåja. Rycker på axlarna.
Återigen, efter några minuters arbete tittar jag tillbaka på arkivhögen. Den är då TILLBAKA.
Då frågar jag de andra i byggnaden vem som narrats med mig. De nekar och ser uppriktigt perplexa ut.
Värt notera att jag var ensam i rummet då högen försvann och då den kom tillbaka...
Det finns säkert en naturlig förklaring, men jag kan inte se den.
Två möjliga och mest sannolika naturliga förklaringar torde då bli…
1. Du kör en anekdot om nåt du bara hittar på….
2. Den där högen har du sullat runt med på nåt sätt så du tror att de var där du trodde den var, men inte var det.
Lite samma sak som när man letar febrilt efter nåt och är tvärsäker på att det ska vara på en viss plats, men sen visar det sig att man råkar lagt det på nån annan plats, eller trots letandet missat att det ändå låg där det skulle.
Inget övernaturligt alls utan som det är sånt som kan ske i vardagen, vi luras av våra sinnen, vi lurar våra sinnen…