2025-01-11, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Rejält goda nyheter och de utvecklar fler läkemedel.

https://www.di.se/live/bioarctic-tecknar-miljardavtal-med-lakemedelsjatte/

Tror vi skall upp mer, kanske nosa på ATH.
Vad ser blankarna som inte vi kan se? Jag menar aktien är hårt blankad trots fina förutsättningar. Hur tänker dom?
Citera
2025-01-11, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Vad ser blankarna som inte vi kan se? Jag menar aktien är hårt blankad trots fina förutsättningar. Hur tänker dom?

Jag vet faktiskt inte. Det kan komma motgångar antar jag.
Citera
2025-01-11, 16:51
Medlem
Citat:
Jag vet faktiskt inte. Det kan komma motgångar antar jag.
Äger genom en fond men ville bara veta hur f.. de resonerar? Tveksamt om jag kan få något vettigt svar här på Flashback dock.
Citera
2025-01-11, 17:00
Medlem
Citat:
Äger genom en fond men ville bara veta hur f.. de resonerar? Tveksamt om jag kan få något vettigt svar här på Flashback dock.

Nej så är det ju.

Vad talar emot Bioarctic?

Läkemedlet har allvarliga biverkningar och svag verkan.
Citera
2025-01-11, 17:07
Medlem
Citat:
Nej så är det ju.

Vad talar emot Bioarctic?

Läkemedlet har allvarliga biverkningar och svag verkan.
Nä inga allvarliga biverkningar och fina mot verkningar mot Alzheimers / demens. Hjärnblödning har påträffats i samband med ett blodförtunnande läkemedel vad jag förstår?
Varför tror du att nästan hela världen har godkänt läkemedlet om det vore så dåligt som du påstår?
Citera
2025-01-12, 09:58
Medlem
Citat:
Nä inga allvarliga biverkningar och fina mot verkningar mot Alzheimers / demens. Hjärnblödning har påträffats i samband med ett blodförtunnande läkemedel vad jag förstår?
Varför tror du att nästan hela världen har godkänt läkemedlet om det vore så dåligt som du påstår?

Jag påstår inte att det är dåligt.

Men vad skall en blankare tänka?
Citera
2025-01-12, 10:08
Medlem
Citat:
Jag påstår inte att det är dåligt.

Men vad skall en blankare tänka?
Okej då förstår jag men märkligt hur de tänker ändå. Nåväl det blir säkert bra hur som helst?
Citera
2025-01-12, 10:17
Medlem
Citat:
Okej då förstår jag men märkligt hur de tänker ändå. Nåväl det blir säkert bra hur som helst?

Jag har satsat en slant ja, så det tror jag.

2025 så vänder de till vinst ganska säkert, det borde kunna höja kursen lite. Så måste japanarna få igång försäljningen. Kan kanske ta lite tid.
Citera
2025-01-12, 10:21
Medlem
Citat:
Jag har satsat en slant ja, så det tror jag.

2025 så vänder de till vinst ganska säkert, det borde kunna höja kursen lite. Så måste japanarna få igång försäljningen. Kan kanske ta lite tid.
Ja precis men det ser ändå ljust ut och sedan har de ju lite annat i pipen. Spännande tider ändå. 🙂
Citera
2025-01-12, 10:36
Medlem
Citat:
Ja precis men det ser ändå ljust ut och sedan har de ju lite annat i pipen. Spännande tider ändå. 🙂

Jag ser det på 5-10 års sikt.
Citera
2025-01-12, 12:44
Medlem
Citat:
Jag ser det på 5-10 års sikt.
Ja det är ju säkert rätt inställning och de kommer säkert att förbättra medicinerna efter som.
Citera
2025-04-15, 21:04
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Kul för aktieägare och för dom som den här medicinen kan funka för

Citat:
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Europeiska kommissionen har meddelat att de har beviljat marknadsföringstillstånd för Bioarctics partner Eisais ansökan för Leqembi i EU.

Det framgår av ett pressmeddelande.

Detta gör läkemedlet till den första behandlingen som riktar sig mot en underliggande orsak till Alzheimers sjukdom.

Leqembis marknadsgodkännande i EU omfattar samtliga 27 medlemsstater samt Island, Liechtenstein och Norge.

Leqembi är sedan tidigare godkänt i USA, Japan, Kina, Storbritannien och ett flertal andra länder.

"Godkännandet baseras på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in