Verkar som detta bolag har missats på Aktieforat, eller har jag missat det nånstanns
Äger inga själv för tillfället, men nästan 600% sista månaden säger en del,
verkar fortfarande rusa på ordentligt.
Men vad säger ni andra,risk för rejäl rekyl neråt
Gjorde de 12msek vinst 2017? En klar uppsving i Q1 med 15msek vinst men extremt mkt förhoppningar om framtida intäkter om ett BV på drygt 9 miljarder SEK.
Har ett gäng BioArctic, köpta mest för att jag tycker att det är spännande. Några tusingar upp nu, 12,5%. Hur ska man resonera? Har råd att gambla, är det ett sådant bolag där man ska vänta in uppköp eller licensavtal, eller ska man bara casha in på kursuppgången nu efter lite någorlunda positiva nyheter?
Vore roligast att vänta in uppköp, kanske till och med köpa lite till vid dippar. Är jag helt dum i huvudet då?
Grattis till de som satsade på Bioartic som fått fullständigt godkännande av FDA och första handelsdagen efter godkännandet är idag.
Jag var inne i Bioartic för några år sedan men vågade inte tro fullt ut och såg inte tidslinjen.
De som satsade tidigt fick lågt GAV om de inte jiddrade med en massa kompletteringsköp vartefter kursen steg.
Jag liksom Flashback har följt det bolaget för lite, därför vet jag inte ens vilka Mile-stones eller vilken royalty som tillfaller Bioartic (eller marknadsandel).
Edit:
"BioArctic holds rights to commercialize the licensed antibodies in the Nordic region and the rights to treatment of indications other than Alzheimer’s disease. We have signed a number of agreements with Eisai totaling a potential value of over MEUR 220 plus royalties." https://www.bioarctic.se/en/about-us/partnering/our-partnerships/
Senast redigerad av Kiroba 2023-07-07 kl. 08:30.
Grattis till de som satsade på Bioartic som fått fullständigt godkännande av FDA och första handelsdagen efter godkännandet är idag.
Jag var inne i Bioartic för några år sedan men vågade inte tro fullt ut och såg inte tidslinjen.
De som satsade tidigt fick lågt GAV om de inte jiddrade med en massa kompletteringsköp vartefter kursen steg.
Jag liksom Flashback har följt det bolaget för lite, därför vet jag inte ens vilka Mile-stones eller vilken royalty som tillfaller Bioartic (eller marknadsandel).
Edit:
"BioArctic holds rights to commercialize the licensed antibodies in the Nordic region and the rights to treatment of indications other than Alzheimer’s disease. We have signed a number of agreements with Eisai totaling a potential value of over MEUR 220 plus royalties." https://www.bioarctic.se/en/about-us/partnering/our-partnerships/
Skälet är att man hade satt ett mål på 10 000 behandlingsbara patienter för slutet av mars, men bara fått in 5600. Det tros bero på att det är höga kostnader, oro över biverkningar och bristande effekt av läkemedlet.
Som en läkare säger:
""Det finns inte de tydliga kliniska bevis som läkarna ville ha, produkterna stoppar inte sjukdomen som patienterna ville, de kommer aldrig att bli en så stor blockbuster som industrin ville och de sparar inte nödvändigtvis pengar för Medicare", säger Robert Przybelski, geriatriker vid UW Health i Wisconsin, till FT.