Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Det är där snapsen kommer in.
Nej du, gamle gosse, den snapsen är ännu inte uppfunnen. Inte ens en kryddad jävel baserad på flourvätesyra och flogiston rår på isländsk Obotulism. Det hörs ju på sjukdomsnamnet att den är obotlig.
Äntligenontopic: kan någon förklara vad för slags mekanismer som styr ätandet av surströmming, fårhaj, rutten surskalle, tusenåriga ägg, fermenterad Lunnefågel och liknande före detta fullt ätliga kadaver?
Enda anledningen jag kan se (ur ett evolutionistiskt perspektiv) är att imponera på klanfränder: "Mig kan ni lita på när allt har ruttnat ett bra tag: när ni andra dött av likförgiftning sitter jag kvar här och slafsar ruttet med ena handen och masturberar förstrött med den andra, alltså är det så manligt att överleva inmundigantet av en så vedervärdig styggelse som surskallad fårhaj att jag bör utnämnas till hövding å det snaraste..."
Påminner lite om vissa kantoner i Schweiz, där man fortfarande vidhåller den gamla krigs-svält-traditionen att äta katt, trots att Schweiz är ett av världens absolut rikaste länder.
Visst, inget problem: är jag tillräckligt utsvulten flår jag katten med fingrarna och äter den levande, men ta mig fan inte om jag har råd att slippa. Surströmming? ALDRIG MER!!!