• 3
  • 4
2025-01-12, 06:48
Medlem
Baisianuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lodjuret
Gott, Salt och väldigt udda.
Själv äts de vanligtvis på tunnbröd.med skivad potatis och hackad rödlök eller gul.

Om du ska öppna burken rekomenderar jag att antingen öppna i en hink under vatten eller i en påse, utomhus rn bit bort ifrån där man ska äta och lämna tomburkarna där, brukar få mindre flugor vid bordet då de är borta vid vattnet och burkarna.

För att få mildare smak/lukt kan man skölja fisken i rent vatten 1-3 gånger. Bör ätas utomhus så lukt ej sätter sig i möbler/gardin etc (stannar länge)

Sen det smör som ej ätes upp slänger jag då det tar åt sig lukten så ha lagom volym framme.
Varför äter man något man inte kan tillreda vid bordet, något som drar till sig flugor, något man inte kan äta inomhus eftersom stanken sätter sig i möblerna och där man får kasta övrig mat som stått bredvid? Ät det inte bättre att helt enkelt sluta tillverka och äta den här rätten?

Själv har jag aldrig ätit surströmming. Jag har inga planer på att ändra den saken.
Citera
2025-01-12, 07:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Det finns då burkar kvar på min lokala Coop.
Perfekt, som mållgan säger så måste man ju smaka 😁
Citera
2025-01-12, 14:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Baisianus
Varför äter man något man inte kan tillreda vid bordet, något som drar till sig flugor, något man inte kan äta inomhus eftersom stanken sätter sig i möblerna och där man får kasta övrig mat som stått bredvid? Ät det inte bättre att helt enkelt sluta tillverka och äta den här rätten?

Själv har jag aldrig ätit surströmming. Jag har inga planer på att ändra den saken.
Brukar man inte äta surströmming utomhus? Har aldrig smakat jag heller, men skulle inte banga på att prova. Det smakar väl inte som det luktar?
Citera
2025-04-28, 12:37
Medlem
Ammoniak och otvättad fitta tyckte jag det smakade, men alla andra säger att det bara smakar salt. Kanske var min burk dålig?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in