Citat:
Ursprungligen postat av
MurderOne
Innan jag såg dokumentären så var min bild att det skulle ha gått till ungefär så som Hasse Aro återberättade det. Typ ”Knack kack det är polisen, kan du öppna dörren!?”
Därefter får CA panik och skjuter sig.
Nej, jag har inte koll på alla turer kring CA.
Den teorin du lägger fram är att CA drabbas av panik vid polisens besök och om jag förstår dig rätt så är du inte främmande för att polisen inte riktigt hade det mjuka tonläget som polismannen förmedlade i intervjun.
Att CA skulle ha erkänt till KA strax innan självmordet ser du som osannolikt.
Ska jag förstå ditt teori på det sättet?
Något liknande iaf. Nu har ju jag inte sett dokumentären, men utmålar polismannen i fråga det som att de stod på knä länge och väl framför brevinkastet och försökte ge CA hopp att leva för, eller vad då?
Man får ju också vara pragmatisk och se vad som de facto hände. CA sköt sig onekligen där och då medan poliserna stod utanför... De lyckades inte få honom att öppna dörren och konstatera:"Ni har rätt, jag mår dåligt. Kör mig till psykakuten.".
CA´s ev erkännande då? Börja med att jag (till skillnad från vissa andra) inte alls ser det som otvivelaktigt fastslaget att CA faktiskt ÄR skyldig. Många rejält märkliga indicier runt honom, och också därför jag är intresserad av scenariot. Men är det så enkelt att det faktiskt inte VAR han så finns det ju faktiskt inte något att erkänna.
Sedan dog ju CA sommaren 2008. Snart 17 år sedan. Skulle KA låtsats i alla dessa år att han inte hörde CA´s bekännelse då? Och vad skulle isf få honom att ändra sig? På SIN dödsbädd...? Du nämner ju 40 års-dagen av mordet. Varför skulle egentligen det förändra saken? 30 års-dagen har ju t ex kommit och gått och CA varit död i åtta år då...