Citat:
Min fru, numera ex-fru ger barnen sömnmedel.
Jag har ifrågasatt detta och tycker det är lite konstigt.
Det ska vara medicin med melatonin. Jag förstår att det finns flera olika varianter med olika potens. Oavsett typ så har jag aldrig hört talas om förfarandet eller ens läst om det. Jag kan förstå att i allvarliga fall så ges detta ut för att lösa andra så att säga allvarliga problem men bara för att man inte kan lägga barnen i tid borde inte endast vara ett argument för att använda medicinen.
Våra barn kan lägga sig i tid. Även om det är omständigt och jag kan lägga dem själv tidigare om hon inte lägger sig i och stör.
Vad är den normala användningen av medicin som innehåller melatonin när det ordineras eller ges till barn?
Jag vill stilla min oro för att jag är totalt pantad eller nollad då jag inte har någon information eller erfarenhet i frågan därför jag frågar för att helt enkelt reda ut det och sedan fokusera på nästa grej min "hjärtliga" hälft kan hitta på.
Barnens ålder är under 5 år.
Jag har ifrågasatt detta och tycker det är lite konstigt.
Det ska vara medicin med melatonin. Jag förstår att det finns flera olika varianter med olika potens. Oavsett typ så har jag aldrig hört talas om förfarandet eller ens läst om det. Jag kan förstå att i allvarliga fall så ges detta ut för att lösa andra så att säga allvarliga problem men bara för att man inte kan lägga barnen i tid borde inte endast vara ett argument för att använda medicinen.
Våra barn kan lägga sig i tid. Även om det är omständigt och jag kan lägga dem själv tidigare om hon inte lägger sig i och stör.
Vad är den normala användningen av medicin som innehåller melatonin när det ordineras eller ges till barn?
Jag vill stilla min oro för att jag är totalt pantad eller nollad då jag inte har någon information eller erfarenhet i frågan därför jag frågar för att helt enkelt reda ut det och sedan fokusera på nästa grej min "hjärtliga" hälft kan hitta på.
Barnens ålder är under 5 år.
Citat:
Citat:
Jag har tagit melatonin i flera år pga grova sömnproblem. Valde melatonin framför alla benzo-varianter och annat (stilnoct osv) som definitivt fungerar men som definitivt är beroendeframkallande också. Leder inte till något bra.
Kontentan är att melatonin inte ger biverkningar förutom att jag är lite mer irriterad när jag tagit tabletterna. Antagligen för att jag blir just sömnig och irriterad om något stör mig från att få sova, men tycker inte att jag blir speciellt irriterad.
Perfekt att ta för att få en regelbunden sömn, somna vid varje tid isch.
Märker ingenting dagen efter.
Jag vet att ett barn i släkten får det och att det är vanligt att skriva ut. Precis som folk skriver är det ett hormon som kroppen själv producerar. Varför jag också skulle vara skeptisk till att ge det till en 5-åring.
Om jag inte tar melatonin får jag svårare att sova, så beroendeframkallande i viss mån är de genom att sömnen är kass eller obefintlig när man inte tar melatonin. Då somnar jag vid 05 - när jag däckar. Vilket iofs är nära mitt normalläge vilket är att jag somnar vid 02-03 (innan melatonin, nu 2h efter intag)
Skulle inte rekommendera det till en 5-åring om det inte handlar om svåra sömnproblem som ger andra bekymmer. Dock en ofarlig drog på kort sikt.
Senast redigerad av Bob-Dylan 2025-01-10 kl. 22:05.
Senast redigerad av Bob-Dylan 2025-01-10 kl. 22:05.