Citat:
Ursprungligen postat av
lunarludde
Har haft en period med bekymmer på senare tid, och det var helg och natt då jag försökte sova, tänkte på en släkting som gått bort och mitt i det här så sa jag för mig själv "Jag vet att du vakar över mig*personens namn* snälla visa dig, jag behöver dig här på planeten och i mitt liv* och några sekunder senare så slogs TVn på, men jag blev inte rädd utan bara glad på något sätt och måendet blev enormt förbättrat.
Kanske låter som en klyscha men jag vet och jag känner att personen som dog på något sätt "ser efter mig" dvs vakar över mig.
Just att man upplever "andlighet" vid elektricitet är ju inte så ologiskt då människan i sig är elektrisk, men utöver det så bör kopplingen mellan oss och den andliga världen kommuniceras via elektricitet, frekvenser och vågor. Så att ett tecken från de döda kan ske i form av blinkande lampa eller att en apparat sätts på är logiskt.
Jag tror vi lever parallellt i mängder med olika tidslinjer, både dåtida, nutida och framtida. Ditt liv som barn pågår i en tidslinje samtidigt som ditt liv nu och när du är gammal.
Senaste månaden har jag intresserat mig väldigt mycket för parallella världar och livet efter döden och har försökt läsa på hur man kan hantera frekvenser, vågor och medvetandet för att skapa kontakt med det andra parallella världar, och mer och mer kommer jag in i sekvenser från tidigare perioder och känslan är precis som om jag upplever det i nutid. Ibland är sekvenserna lite annorlunda i förhållande till hur den tiden var men då tror jag att jag har hoppat in i en tidslinje i en parallell värld där utfallet blev annorlunda än den jag medvetet upplevde då. Det är lite av fysikerna Max Tegmark och Hugh Everett resonerande om bla.
Det fanns en herre vid namn Jacabo Grinberg som bla arbetade som neuropsykolog som sysslade med detta jag pratar om, som mystiskt försvann en dag. Det finns olika teorier om varför men en av dem är att han försvann in i en annan parallell värld.
Allt detta kan låta flummigt om man inte läser om det men blir väldigt uppenbart när man förstår och praktiserar det.