2025-01-08, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Du och jag läser FUPen helt olika och tolkar helt olika, det har vi ju redan diskuterat tidigare.
Du har bestämt dig för att kvinnan ljuger rakt igenom och att de 2 tjejkompisarna pratar sanning.
Det är i mina ögon helt uppenbart att det är tjejerna som drivit fram det här åtalet. Och varför jag tycker så har jag redan detaljerat förklarat genom FUP.

Att han ska ha avvisat henne under hela kvällen är det tjejerna som påstår, tjejerna som satt i baren och bara iaktog men ändå kunde berätta exakt vad han kände och tyckte.
I förhöret med en väninna till kvinnan som ej var med under kvällen men berättade om andra tillfällen där han brukade komma fram till MGM och dansa med henne osv. Och att de brukade ha "en skämtsam" jargong sinsemellan.
Om kvinnan nu var så motbjudande, varför kunde han andra gånger dansa med henne? varför kan det inte stämma som MGM säger att de dansade även denna kväll?
Han ville följa med henne hem och knapra hennes ADHD medicin tidigare under kvällen, att MGM är intresserad av killen är helt uppenbart, de hade diskuterat att gå tillsammans så när han blev utskickad frågade hon om hon kunde följa med.

Ja han var jättefull men han var inte halvt medvetslös som vissa påpekar.
JAG tror till 95% att det som MGM säger hände hemma hos honom är sant.
Hade tjejkompisarna inte drivit det så hårt redan från början av kvällen hade han troligtvis vaknat på morgonen, tänkt shit vad hände egentligen? sen somnat om och gått vidare.
Till MGM son hade han sagt att han velat dra tillbaka det men att det redan gått så långt så det inte gick.
Han fick nog inte tid att själv sitta ner och fundera på vad som hänt då tjejkompisarna kastade hela "sanningen" på honom direkt.

Nya samtyckeslagen skrämmer mig, de ville så väl men det blev så fel.

Jag är själv en kvinna i MGM ålderspann. Jag har själv följt med killar hem efter krogen i mina yngre dar, jag har själv vaknat utan trosor och undrat vad fan har hänt?
Jag har själv varit dyngrak så jag knappt kunnat gå men ändå fattat att jag med största sannolikhet "gett mitt samtycke" (säkerligen har jag kanske sagt nej någon gång men det var bara att säga "det man inte minns har inte hänt")
Jag har utsatts för "tjatsex"

Att droga ner någon för att våldta den när den däckat ska självklart dömas hårt.
Men samtyckeslagen MÅSTE justeras.
En kvinna/man ska inte behöva få fängelsestraff efter ett one night stand för att den andre vaknar upp med minnesluckor. Det måste vara utan rimligt tvivel när man ska dömas för det.
Som i fallet som länkats tidigare där tjejen tog initiativ till sex men killen dömdes ändå.

Tyvärr tror jag att MGM kan kommas att dömas i detta fall, just för att hon är kvinna, hon blir det statuerade exemplet att kvinnor också döms i liknande fall där män dömts.

Frågan är vart allt detta kommer sluta?
*Kommer det bli förbud att ha one night stands?
*Hur ska man veta att någons godkännande i onyktert tillstånd är tillräckligt även när den nyktrat till?
*Kommer alla sexuella aktiviteter förbjudas om man är onykter?
*Kommer det komma ut varningstexter på krogen? typ: "OBS! Ha inte sex när du eller den andra personen är alkoholpåverkad" Det kan leda till våldtäkt.

Bra sammanfattat. Bästa kommentaren i tråden.
Vissa förstår tydligen inte allvaret i, risken att sätta oskyldiga i fängelse.
"Hellre fria än fälla" är det som gäller.
Finns inte tillräckligt med bevis i det här fallet, inte på långa vägar.
Dessutom fortsätter folk påstå att han inte va aktiv och mer eller mindre medvetslös, när inte så va fallet.
Ja de flesta som har druckit har nog hamnat i den situationen, inte fan går de och anmäler då.

Om den här snygga kvinnan döms, lär de bli många falskanmälningar till följd för att få ett saftigt skadestånd.
"Jag minns inget"
"Men jag borde inte ha velat, för jag har ju minnesluckor"

Hon kanske skulle anmäla honom, som sagt, för att han tryckte ned hennes huvud och han blotta sig?

Hade jag träffat en kvinna som agerat på liknade vis hade jag resonerat likadant.
Är man så pass aktiv och dessutom tar initiativ, kan man inte förvänta sig att den andre tror att personen egentligen inte vill. Helt ologiskt.

Sen antas det massa saker som att hon medvetet gav han massa dricka för att sedan kunna förgripa sig på honom.
Finns inga bevis för det heller.
Tvärtom talar statistiken för motsatsen.

Dessutom om hon va så intresserad av honom eller velat förgripa sig på honom, hade hon isf sagt ja till att han skulle hänga med till henne, när han frågade om det.

Nej, det här köper jag inte.
Citera
2025-01-10, 09:03
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtriologi
Bra sammanfattat. Bästa kommentaren i tråden.
Vissa förstår tydligen inte allvaret i, risken att sätta oskyldiga i fängelse.
"Hellre fria än fälla" är det som gäller.
Finns inte tillräckligt med bevis i det här fallet, inte på långa vägar.
Dessutom fortsätter folk påstå att han inte va aktiv och mer eller mindre medvetslös, när inte så va fallet.
Ja de flesta som har druckit har nog hamnat i den situationen, inte fan går de och anmäler då.

Om den här snygga kvinnan döms, lär de bli många falskanmälningar till följd för att få ett saftigt skadestånd.
"Jag minns inget"
"Men jag borde inte ha velat, för jag har ju minnesluckor"

Hon kanske skulle anmäla honom, som sagt, för att han tryckte ned hennes huvud och han blotta sig?

Hade jag träffat en kvinna som agerat på liknade vis hade jag resonerat likadant.
Är man så pass aktiv och dessutom tar initiativ, kan man inte förvänta sig att den andre tror att personen egentligen inte vill. Helt ologiskt.

Sen antas det massa saker som att hon medvetet gav han massa dricka för att sedan kunna förgripa sig på honom.
Finns inga bevis för det heller.

Tvärtom talar statistiken för motsatsen.

Dessutom om hon va så intresserad av honom eller velat förgripa sig på honom, hade hon isf sagt ja till att han skulle hänga med till henne, när han frågade om det.

Nej, det här köper jag inte.

Det är spännande att du med sådan klarhet kan säga att det finns bevis för att han ska ha blottat sig och tryckt ner hennes huvud mot sitt kön medans du är lika klar på att det inte finns några bevis på att kvinnan supit ner killen med avsikt att följa med honom hem senare.

Hur kommer du fram till det?
Citera
2025-01-10, 11:51
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Det är spännande att du med sådan klarhet kan säga att det finns bevis för att han ska ha blottat sig och tryckt ner hennes huvud mot sitt kön medans du är lika klar på att det inte finns några bevis på att kvinnan supit ner killen med avsikt att följa med honom hem senare.

Hur kommer du fram till det?

En kille i baren bjöd Linda på drinkar, de delade hon med BO och Mårten.
Låter i mina ögon i alla fall inte som att det var planerat att supa ner honom och våldta honom.
Sanningshalten i det kan inte vara så svårt för polisen att kolla upp.

Fup s 39. "Det var en man i baren som skickade drinkar till Linda och Linda kunde inte dricka allt så de drack hennes ihop, hon BO och BOs kompis Mårten. Linda säger att det var någon svart man som bjöd på drinkar som alltid är där och bjuder. Linda vet inte vad han heter."

BO kan inte ha varit helt äcklad av MGM som tjejkompisarna ville få det till. Detta har även en kompis till MGM vittnat om.

Fup s 34. "Helgen innan det här hände var de ute och de träffades på Mozarella i Flen. Han är typ alltid
där. De höll på och larvade och sade "vad ful du är" osv. De småflirtade. Han kom sedan och
pussade henne på kinden när hon stod och dansade. Det var flera som såg det."

Saker som talar FÖR att MGMs berättelse om vad som hände hemma hos honom:

*Både hon och BO kompis berättar att BO själv kunde gå in i sin lägenhet, hade han vart halvt medvetslös hade kompisen garanterat sett till att han kom i säng och inte sagt hej då vid dörren.

*MGM fick en öl av honom, varför skulle han gå och hämta en öl åt henne om han var så packad så han däckade? Han var alltså FULLT MEDVETEN om att hon var med hem till honom.

*Dagen därpå skrev MGM i meddelandet om att hon lämnade ölen hon fick, hade det inte stämt, varför skulle hon i så fall ljugit om det innan hon ens visste att han skulle anmäla henne?

*Hon beskriver det som hänt trovärdigt och med en hel del detaljer. Varför ens komma på att hitta på en sån sak som tex löshåret?
fup s 35 "Han tog tag i Lindas huvud/hår. Hon hade löshår på sig och det ramlade av. De skrattade åt det."
EDIT: Även i meddelandena dagen efter nämner MGM att han tog tag i hennes hår (så som hon beskrivit i förhören) Skulle hon alltså hittat på en hel historia INNAN HON VISSTE HAN SKULLE ANMÄLA HENNE?

*Om MGM planerat det här varför skulle hon i så fall dagen efter vara så glad och skicka en selfie på sig själv? Helt uppenbart att hennes berättelse stämmer och hon var så där lite "smålycklig"
fup s 39 "När Linda vaknade morgonen efter var hon överlycklig så Linda skickade en selfie till BO och frågade vad som händer ikväll. Sen när det här kommer tänkte Linda "what?".

* Linda är väl medveten om att BO var jättefull, vilket hon med var.
forts från meningen över, s 39: "Linda säger att BO var jättefull, hon förnekar inte det men det var Linda också. "

Det är över mitt förstånd varför någon ska sättas i fängelse för att den ena fått minnesluckor efter ett one night stand.
Det händer VARJE HELG!

-"Folk borde veta bättre än att ha sex med någon som är fullare än den själv"
"Han/hon hade aldrig gett sitt samtycke om den var nykter"
"Han/hon minns inte vad som hände dagen efter, då har man garanterat blivit våldtagen!"

Alltså kom igen Sverige? vad händer? FÄNGELSE?

Avslutar med en kommentar från MGM:

S 37, "Linda kommenterar "att vakna upp med ågren är inte samma sak som att ha blivit våldtagen".
Hon menar att hon också ångrar detta nu och i så fall skulle ju hon också göra en anmälan.
Det var definitivt i samförstånd"
Senast redigerad av Mercede 2025-01-10 kl. 12:03.
Citera
2025-01-10, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Anledning till att snubben anmälde tror jag beror på att morsan var en riktig skräcködla.....

Han måste väl ha skämts över att ha haft sex med kompisens morsa....
Citera
2025-01-10, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klantgubbe
Om han inte uttryckligen samtyckte så kan det enligt svensk lag vara våldtäkt. Lagen tillämpas naturligtvis lika dant för kvinnor som män.

Att 'uttryckligen samtycka' gör väl inte alla när det vankas sex. "Go'kväll, ska vi k----a? Ja eller nej?! Tja, .... Vad menar du egentligen, på riktigt?" (Skämt åsido).

Kan ha särskilt svårt att tänka mig att denne väldigt berusade kille skulle säga 'ja, jag vill ha sex med dig' till den upphetsade kvinnan.

Själv skulle jag ha svårt för att uppskatta sex med en så pass full person, särskilt om båda var mycket berusade.
Senast redigerad av Detdundrar 2025-01-10 kl. 12:43.
Citera
2025-01-10, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Vad är det du drabbas av om du inte vet om du har haft sex med någon?

Ångest.
Citera
2025-01-10, 12:37
Medlem
[quote=upplysa|90488373]God Jul. Tomten har levererat julläsning till folket.

Ett litet sent men stort tack!
Citera
2025-01-11, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Ångest.

Precis, ångest. Ångest existerade inte förr. Man tog sig samman och gick vidare i livet. Det skapade starka resilienta människor i ett samhälle som alltid fluktuerar. En 85 åring idag gråter inte över spild mjölk - en 16 åring idag går sönder direkt.

Vi har förstört vårt samhälle.
Citera
2025-01-11, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bahusia55
Så du har gjort en privat liten undersökning som kom fram till slutsatsen att 99 % av alla våldtäktsoffer är kvinnor som ångrat sig? Eller drömde du detta i går natt?

Nej, jag höftade givetvis men om du inte fysiskt blir angripen av en främling så är det inte att betrakta som våldtäkt. Många av domarna som sker är kvinnor ofta unga som inte står pall mot grupptryck av att dom legat med fel kille eller råkat gå hem med någon efter krogen. Sånt hände hela tiden förr, man skrattade och gick vidare i livet. Idag går ungdomar sönder. Det är fel i samhället. Dom som är 50+ har misslyckats att rusta sina barn med starka pannor.
Citera
2025-01-11, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Målsägande däckade inte på en fest. Han däckade på en stol ute på krogen. Och blev sedan ledd hem av en bekant, samtidigt som kvinnan som fyllt i honom med groggar (och som han hade avvisat flera gånger ute på krogen, när hon gjort närmanden), följde efter och in och hem till honom. Och där han sedan har en minneslucka. Och sedan vaknar upp hemma hos sig själv utan kalsonger. Och får sedan reda på att kvinnan haft sex med honom. Och han anmäler henne för våldtäkt.

Menar du att han inte skulle få somna i sitt eget hem?

--------------------------

Men du. Däckar en person på en fest så är det fan inte ok att folk ligger med den avdäckade personen för det. De ska givetvis dömas för våldtäkt om det saknades samtycke till sex. Ingen har rätt att använda en däckad persons kropp på det viset.

Jag har själv hamnat i en sån här situation med en äldre kvinna. Jag vaknade av att hon hade tvättat mina kläder på morgonen. Det slutade med att jag satte på henne innan jag åkte hem på förmiddagen.

Folk är patetiska och saknar pannben.
Citera
2025-01-11, 02:36
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Vad det än var, så var det olyckligt sagt till hennes fördel, blir svårt avfärda det som ett skämt med tanke på det brottet hon står anklagad för att ha begått.

Men jag håller med. Jag tycker synd om kvinnan, det gör jag enbart pgr av hur jag själv ser mig ha reagerat ifall jag var på mannens sida av historien i det här.

Är det för att hon är kvinna som du tycker synd om henne?

Låt oss titta lite närmare på ett fall som uppvisar vissa likheter.

(FB) Höör: Kvinna döms till fängelse – våldtog utslagen (17-årig) kille i bil (2021-04-24)

Finns det inte samtycke pga berusning så finns det inte.
49 taggaren kommer med stor sannolikhet att löpa samma öde som kvinnan i länken ovanför.
Citera
2025-01-11, 04:39
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Är det för att hon är kvinna som du tycker synd om henne?

Nej tack för frågan.

Är för att han inte är vid medvetande när dom har sex, vilket får mig att tänka han lika gärna kan ha varit med på det som tvärtom att han inte varit med på det.

Speciellt då det handlar om en man som behöver visst typ av stånd för att bli delaktig.

Denna tveksamhet gör att det bör finnas tillräckligt tvivel för att döma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in