2025-01-10, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HungerCut
Det är ingen inställning att han har fått möjligheten att bekräfta.

Ok. Du säger att A har givits möjligheten att bekräfta faderskap.

På vilket sätt?
Vad vet du som inte vi andra vet?
Du välkomnas att förklara mer i detalj.

Enl. Skatteverket finns det ingen pappa registrerad på C, bara mamma N.
Hur ska då A kunna bekräfta ett faderskap om inte N har uppgivit någon pappa till C?
Ett faderskap måste ju godkännas av "mamman"och bevittnas.
Senast redigerad av Artmovie 2025-01-10 kl. 15:06.
2025-01-10, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie

På vilket sätt?

Hur ska då A kunna bekräfta ett faderskap om inte N har uppgivit någon pappa till C?
Kl 12.49 idag har jag beskrivit.
Tack för välkomnandet 😉
Du kan även läsa inläggen som gjorts strax innan också där det återigen förklaras vad som händer i sådana här lägen.
Givetvis erbjuds inte vem som helst att få bekräfta.
Jag känner på mig att några av er vet detta men låtsas som att ni inte kan förstå detta 🤔
Släpp det med att titta vem som står som förälder på skatteverket för en stund 👌
Senast redigerad av HungerCut 2025-01-10 kl. 15:20.
2025-01-10, 15:20
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danielllleeeeee
Jag har själv pcos & är med i massa grupper gällande detta, finns ingenting receptfritt som man kan köpa som man får via ivf klinikerna. Däremot sägs det att vitaminer ska hjälpa till med att stabilisera hormonerna så som D-vitamin, magnesium & inositol. Det är dock ingen garanti att detta är ett hjälpmedel för att bli gravid

Min väninna hade sett det på en annan typ av sida så nej inte receptfritt egentligen.
2025-01-10, 15:22
Avstängd
Citat:

På vilket sätt?

Det är exakt detta vi andra oxå undrar alla utom 2 st påstår att det går att fastställa A utan Ns medgivande el att hon lämnat uppgifter om han

Därför drog jag ett exempel om att då kan msn plocka folk från gatan men vederbörande förstod ej poängen
2025-01-10, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molgan098
Det är exakt detta vi andra oxå undrar alla utom 2 st påstår att det går att fastställa A utan Ns medgivande el att hon lämnat uppgifter om han

Därför drog jag ett exempel om att då kan msn plocka folk från gatan men vederbörande förstod ej poängen
Och just för att ni undrar så har jag förklarat hur han har fått möjligheten att bekräfta.
2025-01-10, 15:34
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ananasflickan
Jag var lite otydlig. Det jag menade var att det är nog med säkerhet en öppen faderskapsutredning. När en förälder inte samverkar till utredningen så kan man få som konsekvens att de stoppar underhållsstödet. Om det är så att det tagits beslut att avsluta utredningen och att det inte gick att fastställa fadern så är det myndighetsbeslut och då tror jag man får underhållsstöd. Men detta avslutas inte så lätt, jag skulle bli oerhört förvånad om de inte går till domstolen som får fastställa faderskapet. Så jag tänker att det fortfarande är ett öppet ärende, det är inte avslutat.

Konsekvensen av att inte medverka kan enligt lagen göra att hon blir av med underhållstöd.

Med dagens lagstiftning har Andreas och andra pappor inga rättigheter om mamman vägrar uppge vem som är pappan.

Det är när mamman uppger och pappan vägrar som det ibland blir ett fall för domstolen.

Vi får se hur det blir!
2025-01-10, 15:34
Avstängd
Citat:

På vilket sätt?

Precis det undrar vi andra oxå hur det ens kan vara möjligt utan Ns medgivande och det har bevittnas att han är pappa

Hur ska han då kunna bekräfta ett faderskap som inte finns el har registrerats

När vi vill ha en förklaring så kan man inte ge någon

Utan utgår och berättar vad som sker när en mamma har bekräftat detta och det blivit godkänt hur saker och ting går till

Men man kan inte ge någon annan förklaring utan man säger hela tiden jag har gett information svar Nej
Senast redigerad av Millan75 2025-01-10 kl. 15:42.
2025-01-10, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HungerCut
Kl 12.49 idag har jag beskrivit.
Tack för välkomnandet 😉
Du kan även läsa inläggen som gjorts strax innan också där det återigen förklaras vad som händer i sådana här lägen.
Givetvis erbjuds inte vem som helst att få bekräfta.
Jag känner på mig att några av er vet detta men låtsas som att ni inte kan förstå detta 🤔
Släpp det med att titta vem som står som förälder på skatteverket för en stund 👌

😅
Har läst det du tidigare skrivit, men förstår det ej.
Därav behöves nog lite mer detaljerad information om det tack!
2025-01-10, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Precis det undrar vi andra oxå hur det ens kan vara möjligt utan Ns medgivande och det har bevittnas att han är pappa

Hur ska han då kunna bekräfta ett faderskap som inte finns el har registrerats

När vi vill ha en förklaring så kan man inte ge någon

Utan utgår och berättar vad som sker när en mamma har bekräftat detta och det blivit godkänt hur saker och ting går till

Men man kan inte ge någon annan förklaring utan man säger hela tiden jag har gett information svar Nej

Citat:
Ursprungligen postat av Molgan098

Jag kan bara hålla med i allt ni skriver.
Har blivit en evighetsmaskin det här ned faderskapet. Precis som ni säger.
Ett enda virrvarr i "en viss medlems" försök till förklaringar.
❤️🙏
2025-01-10, 17:24
Medlem
Citat:
😅
Har läst det du tidigare skrivit, men förstår det ej.
Därav behöves nog lite mer detaljerad information om det tack!
Okej, det lossnar nog snart 😉
2025-01-10, 19:17
Avstängd
Citat:
Jag kan bara hålla med i allt ni skriver.
Har blivit en evighetsmaskin det här ned faderskapet. Precis som ni säger.
Ett enda virrvarr i "en viss medlems" försök till förklaringar.
❤️🙏
Ja du detta är en grammofon skiva som går på repeat

Tycker det talar för sig själv att A ej kan medge något el bekräfta så länge N inte har uppgett han som pappa

Vi som fjölt A el har nån form av anknytning till han vet oxå att hans högsta önskan var att få bli pappa .
Och när han skrivit detta öppet på sociala medier så försöker N tysta ner han lika så som 2 personer här inne oxå gör som inte lyssnar alls på vad Andreas själv har sagt utan väljer att fastna i Ns lögner

Är oxå förundrar hur man väljer att tala i gåtor när vi vill ha en förklaring hur hen menar !

Vi får alltid till svar att hen gett information om det
Ja man har gett information och den är vad som händer när en mamma har angett en pappa .
Inte som läget är nu ( att N Ej uppgett A)

Tycker bara det är ledsamt att det ska vara så här. och kommer aldrig förstå hur man kan som förälder välja bort en annan förälder bara för man själv ej kommer övrens med varandra.

Vet oxå att A har försökt försonas med N vilket hon har suttit och hånat han för .
Till att i nästa sek säga att han ej bryr sig .

Tycker oxå man ska ta sig en funderare på varför N med fam är i Spanien
Senast redigerad av Millan75 2025-01-10 kl. 19:28.
2025-01-10, 19:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Ser att fler går in på deras podd sedan jag skrev detta igår och glömde trycka "send". Jag vet lång text och upprepningar som de gör i podden.

45 min av mitt liv jag ej får tillbaka 🤐
Podden är en CLICKBAIT så det skriker om det!!!! Skriver så att ni inte gör mitt misstag. Naivt av mig att tro det var annorlunda denna gång🫣jag vet, pinsamt, men skriver här så behöver ni inte ge dom trafik och slösa dyrbar tid av ert liv!!

Som sagt gick åter igen in på yt för att se om något vettigt kom ur deras podd. Jag hoppades på ett ärligt svar om vad som hände med Chiaras pappa då podden vill ge den antydan om att de kommer avslöja något nytt.

Men nej ingenting. Hon hävdade nyligen offentligt i en intervju att "pappan ej hört av sig sedan innan Chiara föddes" ✅lögn
inte ett ljud om att han försökte mer än en gång kontakta henne och det hela slutade med polisanmälan.
Ingenting om hur hon gick "totaly bananas" på sm när han på sin EGNA instagram skrev story till SINA följare om frågor kring faderskap och hans inställning till det. Han svarade SINA FÖLJARE på ett så respektfullt sätt som möjligt utan att svärta ner någon men att han kämpar på i tystnad. Till motsatsen av vad N gjorde, svärta ner och skrädde inte orden. De följer inte varandra och hon har har väl blockat honom så vem stalkar vem egentligen?!?

Podden idag kändes som en kampanj lite som att de förberedde sig mot de lögner som kommer uppdagas så småningom. De säger "vi avskyr lögner och vi säger sanningen" bara det är en lögn i sig!!!
N är långsint som få och dömande. J ljuger för sin dotters skull och fortsätter försvara lögnerna.

De stör sig på att folk tycker att det alltid stormar kring N och hennes ex.
De kallar N:s utfall och lögner att hon är dramatisk och hon bara uttrycker sina känslor. Vilket stämmer, men det behöver ju inte överensstämma med vad som hänt, eller är jag fel på det?
Med andra ord hon överdriver, förstorar och tar endast hänsyn till sin upplevelse och endast den som räknas, inte speciellt objektiva när det gäller sanningshalten.

Själv säger N att hon varit (är ännu enligt mig) en "brat", säger en hel del om henne, bortskämd och självberättigande.

Hon berättar "stolt" om hur hon ljög för pappa Micke, om att hon inte röker för att få en bil. Samma dag hon får bilen, tänder hon en cigg framför honom, det säger en hel del om hur lögnaktig och manipulativ hon är för att få det HON vill, bryr sig inte ett skit om vem hon möjligtvis skadar på vägen inkl sitt barn just nu. Det kan verkligen appliceras på andra situationer i nutid. Alltså ännu en lögn, check✅ visserligen en hon erkänt men likförbannat en lögn!!

Att undanhålla vad som hänt är också en lögn enligt Nicci, hennes egna ord i podden "att utesluta information är lögnaktigt" tack, då vet vi att du ljugit. Snacka om att kasta sten(ar) i glashus!!!!!!

Som sagt de helgonförklarar sig själva som alltid. Att vara dramatisk eller överdriva en situation kan ses som en lögn om det inte rimmar med vad som VERKLIGEN hänt. Ett exempel, att bära hand på någon eller putta bort någon som är för nära ens revir och man känner sig hotad, förbannat stor skillnad. Tycker inte man inte ska vara fysisk på något vis, men kan förstå frustrationen om en hel familj attackerar dig verbalt och närmar sig hotfullt oavsett diagnos. T o m en fredlig person kan få nog och måste få försvara sig eller?

Hon tar upp hur hon aldrig ljugit, sagt fula ord eller varit fysisk, hon har tagit bort att hon aldrig snackat skit om ex som hon sagt tidigare, som också är en fet lögn.

Att inte skriva pappans namn och undanhålla dotterns födelsedag för honom när det hände är också lögn✅ om man ska ta henne på orden.
Jaha just det, gäller bara om det händer henne inte tvärtom 🙄

Har de stängt av kommentarer? Eller har de raderat? Eller har folk som jag insett att de vilseleder med rubriken och börjat tröttna på att höra om "hur bra de är och hur de dömer ingen med att döma alla utom sig själv🤐"

Dog av skratt när de ska göra en poäng på engelska, de sa "once a shider is always shider"😂 jo de är verkligen "shiters" dessa två, ja de menade otrogen
De tycker de är så smarta, vilket de
också skryter om i podden
hur smarta de är 🙄 "no comments"

"DO NOT GET IT TWISTED!!"

#teamChiarasRättigheter
Nu blir det jag som hoppar tillbaka då jag trodde jag hade svarat dej 😊

Så himla bra sammanfattat, tror verkligen du fått med precis allt .

Vi som hängt med ett tag vet att detta bekräftar hur verkligheten ser ut tyvärr 🥺

Skrämmande el hur , har sagt det förut och säger det igen detta är långt I från över 😱🥺

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in