2025-01-10, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Nej, det gör det inte. Det handlar om att TS efterfrågat vad pengarna egentligen används till vilket denne funderat på efter Skatteverkets anmärkning, ditt jävla spån.
Jag citerade inte TS, jag citerade dig.
Citera
2025-01-10, 15:28
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobinMs
Hur länge ska svenska folket föras bakom ljuset av detta bedrägliga beteende kring denna frontfigur?

Målet helgar medlen är den genomgående åsikten bland Dumpens bidragsgivare.

Men Aftonbladet visar att medlen inte helgar målet, utan främst Sara personligen
Citera
2025-01-10, 15:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Målet helgar medlen är den genomgående åsikten bland Dumpens bidragsgivare.

Men Aftonbladet visar att medlen inte helgar målet, utan främst Sara personligen

Man kan ju undra varför Aftonbladet är så besatta av Dumpen! Det hela börjar bli löjligt. En massa påståenden men lägger inte korten på bordet. Det påstås en massa men inga bevis förutom att Skatteverket inte godkänner avdrag som gjorts innan Aktiebolaget började och då rör Saras privata avdrag. I ett uppstarts läge.
Citera
2025-01-10, 15:51
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starogen
…förutom att Skatteverket inte godkänner avdrag som gjorts innan Aktiebolaget började och då rör Saras privata avdrag. I ett uppstarts läge.

Att Sara kommer med diverse bortförklaringar till varför ett överklagande vore meningslöst visar att hon är medveten om att hon gjort fel, Skatteverket är trots allt pragmatiska om du har ett case.

AB eller uppstartsläge är egalt, Sara har försökt göra avdragen. Om det sedan är medvetet eller pga. okunskap är oklart, men Sara har likväl använt 700 KSEK som skänkts till Dumpens arbete för sina personliga utgifter
Senast redigerad av Tarrou 2025-01-10 kl. 15:56.
Citera
2025-01-10, 15:57
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
I ett uppstarts läge.

Så du tror man får köra svart bara för att det är "uppstarts läge"? (Skön särskrivning där också...)

Eller gäller det bara pedofiljägare?
Citera
2025-01-10, 16:03
Medlem
19As avatar
Citat:
Man kan ju undra varför Aftonbladet är så besatta av Dumpen! Det hela börjar bli löjligt. En massa påståenden men lägger inte korten på bordet. Det påstås en massa men inga bevis förutom att Skatteverket inte godkänner avdrag som gjorts innan Aktiebolaget började och då rör Saras privata avdrag. I ett uppstarts läge.

För att det genererar så in i helvetes mycket klick, reaktioner och interaktioner.
Citera
2025-01-10, 16:08
Medlem
Problemet är att donationerna inte bokförts korrekt och sedan beskattats som lön.

Ger man pengar till ett dylikt projekt vet man att en del av pengarna går till löner.

Den här bruden är uppenbarligen en riktigt ful fisk.

Vi borde ändra våra lagar så en avdelning inom polisen catfishar potentiella pedofiler istället, vid napp ska dessa tvingas genomgå någon typ av preventiv vård.
Citera
2025-01-10, 16:51
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftighaka
Problemet är att donationerna inte bokförts korrekt och sedan beskattats som lön.

Ger man pengar till ett dylikt projekt vet man att en del av pengarna går till löner.

Den här bruden är uppenbarligen en riktigt ful fisk.
.

Dumpen ska ha egna speciallagar fattar du väl! De ska inte behöva leva efter samma regler som oss andra! De GÖR JU NÅGOT GOTT!!!!!!!!!!
Citera
2025-01-10, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Du verkar lite dum i hela huvudet?

Vad tror du att du betalar för? En penna att skriva med? Små mikrofoner från Teknikmagasinet för 299;-?

Du betalar för en människas TID att avsätta att göra vad som är syftet du sympatiserar med. Du bidrar till att de kan fokusera på det så att hyran blir betald. Om man inte har någon annan inkomst, eller väldigt liten, är det rätt klart att man äter ibland o s v.

Det gäller Dumpen, det gäller Onlyfans, det gäller kickstarter o s v.

Frågan är ju hur tiggandet läggs fram.

Om jag swishar Lamotte så är jag ju fullt medveten om att mina pengar är att se som hans lön. Han kan ju inte lägga allt på grävande journalistik utan han måste äta, betala hyra, köpa kläder till barnen osv. Gillar jag inte det (eller hans journalistik) så swishar jag inte.

Only Fans säljer en tjänst. Igen så är det lön de som säljer sina tjänster där får.

Sedan har vi diverse ”ideella” projekt. Här kan folk då få för sig att allt som samlas in går direkt till verksamheten. Vilket ju sällan stämmer. Men det som är viktigt är transparens. Om de som jobbar med Dumpen får någon form av lön eller annan slags ersättning, så ska detta stå klart för de som skänker stålar. Och dessutom bör de som tar dessa pengar som ersättning för den tid de lägger ner, givetvis redovisas till skatteverket.

Om allt är tydligt för den som skänkt stålar till dumpen och Sara också skattar för det hon plockar av pengarna, så är allt i sin ordning.
Citera
2025-01-10, 16:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Så du tror man får köra svart bara för att det är "uppstarts läge"? (Skön särskrivning där också...)

Eller gäller det bara pedofiljägare?

Nej, det får man naturligtvis inte! Men vem jagas i artikel efter artikel? Vem får sin deklaration uthängd på nätet? Tror dessutom att det finns betydligt värre fall i vårat land. Det blir gränslöst och to much! Dessutom många påståenden.
Citera
2025-01-10, 17:07
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Nej, det får man naturligtvis inte! Men vem jagas i artikel efter artikel? Vem får sin deklaration uthängd på nätet? Tror dessutom att det finns betydligt värre fall i vårat land. Det blir gränslöst och to much! Dessutom många påståenden.

"Det finns kriminella, därför är det ok att Dumpen fuskar lite"
Citera
2025-01-10, 17:07
Medlem
moonways avatar
Jag som stöttade Sara och Patrik, men nu vet jag inte...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in