2025-01-10, 11:41
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biljardballe
Sara gör ett fantastiskt jobb, och..
Vad gör ni själva med eran lön? Sluta peka finger.
Jag ser det som Saras lön - och med den kan hon göra vad fan hon vill med.

#FREESARA

Då får du skicka fler pengar, för Sara ligger tyvärr efter med några räkningar.
Citera
2025-01-10, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sakmaidiq
Varför har hon skulder på över 600 000 men tjänar 700 000 på dumpen utan att skulderna betalas av? Hur kommer hon undan och varför tar inte kronofogden pengarna hon tjänar? Hon har ju ingen vilja att bli skuldfri, bara spendera pengar som numera är donatorernas pengar hon slösar.

Det håller jag med om. Kvinnan är missbrukare, bisysslan finansierar missbruket.
Citera
2025-01-10, 11:46
Medlem
Jag har alltid trott OCH tagit för givet att swish-pengarna var/är för att stödja dem ekonomiskt, att swish skulle vara lön till dem. De kan knappast leva på luft.
Citera
2025-01-10, 11:47
Medlem
Finns det ingen klar och tydlig redovisning på vart kulorna har tickat iväg så är är det ganska så självklart vart en portion alltid hamnar, ibland allt. Det är bara klassiskt tiggeri i modern form
Citera
2025-01-10, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sakmaidiq
Hon hade skulder på 160 000 elr ngt när de skulle auktionera ut sajten för ett par år sen. Då ryckte folk in med donationer och betalade av hennes skuld till KFM. Men nu har hon skulder på 600 000 igen vilket är ju sjukt. Hur då?

Ställde samma fråga i annan tråd. Gissades att det handlar om fordringar som ej hade inkommit till KF vid tidpunkten för Saras första tiggarrunda.
Citera
2025-01-10, 12:53
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biljardballe
Sara gör ett fantastiskt jobb, och..
Vad gör ni själva med eran lön? Sluta peka finger.
Jag ser det som Saras lön - och med den kan hon göra vad fan hon vill med.

#FREESARA
Det här är ju swisch gåvor utöver hennes lön hon bränt och inte redovisat, vi får verkligen hoppas hon skattat på lönen hon tagit ut ifrån dumpen, för annars kommer inte bokslutet se så roligt ut och då går nog både dumpen och Sara i konkurs, ja just det Sjöberg tog ju bara ut 300 000 i aktieutdelning ifrån dumpen, hur mycket tog sara ut? Det är miljoner hon haft bränt här och har ändå skyhöga skulder, väldigt förtroende ingivande måste jag säga, borde bli årets svensk.
Citera
2025-01-10, 13:11
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZaraL
Pedofilerna här kämpar hårt för att smutskasta den som avslöjar deras sjuka beteende.

Dumpen gör ett bra jobb, om vissaa pengar av det jag skänker dit går till dem oavsett vart så at de kan förtsätta sin verksamhet så är det okej.

Kör hårt dumpen, ni gör ett bra jobb.

Men din dumma fan. Detta handlar inte om ifall Dumpen gör ett bra jobb eller inte.

Oavsett om någon gör ett bra jobb eller inte så måste man betala skatt och man får inte använda "firmans pengar" till privata utgifter. Kostnader i verksamheten får man givetvis använda "firmans pengar" till men då måste det finnas underlag (kvitton/fakturor) och bokföring.

Struntar man i allt det där så bedriver man en verksamhet svart och det får man inte göra även om man jagar pedofiler.
Citera
2025-01-10, 13:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av litenfiskare
min tes är att det redan är förbjudet att låtsas vara det ena och andra för att uppnå ett visst syfte. bedrägligt beteende tycker jag det låter som.
Tvivlar rätt starkt på det. Såvitt jag vet har inte Dumpen lovat att 100% av donationerna ska gå till enbart verksamhet och inget privat, och jag skulle också tro att de som donerar är helt ok med att en del går till privata saker. Detta eftersom det är tämligen stor möjlighet att de inte har några andra inkomster.

Däremot är skattebrott väldigt aktuellt.
Citera
2025-01-10, 13:45
Medlem
IvanDF3s avatar
Nu blir jag besviken. Det är sällan jag blir det i galna Sverige. Men nu så...
Citera
2025-01-10, 14:20
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
Det handlar om att hon inte skattat för inkomsten, ditt pucko.
Citat:
"Restaurangbesök, körkort, inköp av bil och parkeringsböter.

Enligt Skatteverket har Dumpens frontfigur Sara Nilsson använt pengar som skänkts till pedofiljägarsajten till en rad privata utgifter.

Sammanlagt har Nilsson oredovisade inkomster för åren 2021 och 2022 på 714 000 kronor."

Tråden fokuserar*enbart*på detta agerande kring frontfiguren, ett agerande det tidigt spekulerades runt omkring, ex. att det saknades transparens kring*var*de inkommande pengarna egentligen tog vägen.
Nej, det gör det inte. Det handlar om att TS efterfrågat vad pengarna egentligen används till vilket denne funderat på efter Skatteverkets anmärkning, ditt jävla spån.
Citera
2025-01-10, 14:44
Medlem
DraconianTimess avatar
Finns en annan tråd om Dumpen där jag förklarade min oro för hela sättet de bedriver verksamheten på.
Kritiserade Dumpen där jag ansåg att det är olämpligt med samma personer som agerar utredare, journalist, domare och numera rehab. Vad händer om dessa personer ändrar sin agenda, eller börjar att göra det här för sin egen vinning?
Fick jävligt mycket påhopp av folk som ansåg att Dumpens verksamhet är "bullet proof".

Vad vi ser nu är att jag hade rätt. Du skänker pengar i hopp om att dessa används till att stoppa pedofiler från att begå övergrepp mot barn, men personen bakom befinner sig i en taskig ekonomisk situation och då blir det lockande att använda dessa pengar till och täcka privata skulder och inköp.
Citera
2025-01-10, 14:48
Moderator
Mr.Woodss avatar
Har inte Nilsson ganska grav ADHD? Har för mig att hon sagt det.
Känner sådana personer som lyckats begå grova skattebrott och liknande utan egentligt uppsåt. De klarar inte av att hålla ordning på sin tillvaro helt enkelt, och får de tillgång till mycket pengar så händer det att de rinner iväg utan att vederbörande ens förstått vad som hänt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in