2025-01-07, 22:36
Medlem
Känns som de för varje år mixar intro/outro-ljudet inkl publikens applåder högre och högre så att Luuk måste skrika sina JAJJEMÄNSAN-skrik högre för att överrösta. Vems idé är detta?
Citera
2025-01-07, 23:10
Medlem
Dags att byta ut Luuk och Lindström. De framstår som olidligt mossiga numera.
Citera
2025-01-07, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
De självklara att plocka in hade ju varit Filip och Fredrik nu när de skall sluta med Alla Mot Alla. De är ju dock ungefär i samma generation som Luuk och Lindström (bara några år yngre). Om de skall byta programledare tror jag att de samtidigt vill föryngra något och plocka in några i 30-40-årsåldern.

Filip och Fredrik är ca 10 år yngre än Luuk och Lindström. Men framförallt känns de mer vitala och har fler ideer.
Citera
2025-01-07, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klorin287
Skulle inte Luuk och Lindström komma med socialliberala kommentarer emellanåt skulle de inte få sitta där de sitter.

Men alltså, slappna av. Jag har inte tolkat något de gjort eller sagt som politiskt. Men visst, vill man hitta något kan man säkert hårdtolka nåt...
Citera
2025-01-08, 00:06
Medlem
Luuk och Lindström har verkligen gjort sitt. De är för fjantiga, gamla och helt tappat stinget. Filip och Fredrik känns också passé. Behöver vi verkligen två vita män igen? Varför inte t.ex Carina Bergfeldt? Farah?
Citera
2025-01-08, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
De självklara att plocka in hade ju varit Filip och Fredrik nu när de skall sluta med Alla Mot Alla. De är ju dock ungefär i samma generation som Luuk och Lindström (bara några år yngre). Om de skall byta programledare tror jag att de samtidigt vill föryngra något och plocka in några i 30-40-årsåldern.

Ja de kan vara en möjlighet. Tror också de vill isåfall föryngra lite, men tycker ändå de behövs lite stabila figurer. Svårt faktiskt. Johar Bendejoul (stavning helt fel tror jag) kunde passa som domare kanske. Vi får se vad som händer.
Citera
2025-01-08, 18:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigekvinnan85
Ja de kan vara en möjlighet. Tror också de vill isåfall föryngra lite, men tycker ändå de behövs lite stabila figurer. Svårt faktiskt. Johar Bendejoul (stavning helt fel tror jag) kunde passa som domare kanske. Vi får se vad som händer.

Bra idé med Johar! Sympatisk och allmänbildad med lite glimten i ögat.
Citera
2025-01-09, 13:38
Bannlyst
Om Luuk och Lindström väljer att sluta (eller petas) blir Josefin Johansson ny programledare, sanna mina ord. Vem som blir domare är inte lika givet, men nämnde Johar Bendjelloul var väl hennes partner när hon tävlade i På Spåret så kanske vill hon han med honom.
Citera
2025-01-09, 15:33
Medlem
Joe Blows avatar
Två andra starka kandidater är Lady Busty och Miss Shameless Winewhore.
Citera
2025-01-09, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Två andra starka kandidater är Lady Busty och Miss Shameless Winewhore.
vad är det för några ?
Citera
2025-01-10, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Om Luuk och Lindström väljer att sluta (eller petas) blir Josefin Johansson ny programledare, sanna mina ord. Vem som blir domare är inte lika givet, men nämnde Johar Bendjelloul var väl hennes partner när hon tävlade i På Spåret så kanske vill hon han med honom.

Då föredrar jag Luuk och Lindström.
Citera
2025-01-10, 15:22
Medlem
Ördögs avatar
Är det många av er trogna På Spåret-tittare som gjort samma reflexion Sven-Eric Liedman? Även om ni inte också behöver vara 85 år fyllda ...

https://www.dn.se/kultur/sven-eric-liedman-hur-kan-man-stalla-upp-i-pa-sparet-utan-att-veta-detta/
Det finns en känsla som kan smyga sig på mig nu när jag är gammal: Jag hör inte hemma i denna tid. Jag har blivit kvar någonstans i det förflutna.

Det kan vara bagateller som utlöser insikten. Vi tittar på ”På spåret” i SVT. En fråga gäller vad den portugisiske 1900-talsdiktatorn hette. Enkelt, tänker jag: Salazar. Och nästa fråga handlar om Voltaire och romanen där jordbävningen i Lissabon 1755 spelar en central roll. Vad heter romanen? Det vet väl varenda människa som ställer upp i en frågesport att den heter ”Candide”, tänker jag.

Men icke! Det lag som strax ska vinna matchen famlar i mörker. Diktatorn, hette han inte något i stil med Lars? Och skrev inte Voltaire ”Främlingen”? Eller var det Camus?

Detta vinnande lag sätter däremot utan att tveka varenda poplåt som efterfrågas; och det är många. Själv har jag inte en susning.

Jag måste höra hemma i en annan tid, nu förgången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in