2025-01-04, 22:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jaså. Iof från en annan tråd, men detta säger du om ledtrådar i film:

Övertydliga ledtrådar minsann. Det kan vara symtom på psykisk sjukdom.
Jag såg dom som sagt inte.
Men en dokumentär pekade på dom.

Jag skulle ALDRIG upptäckt dom!
Citera
2025-01-04, 23:14
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Mycket möjligt att programmet finns att lyssna på, du får leta upp det om du vill motbevisa mig.
Epstein och Nordegren hette det tror jag, och avsnittet sändes för kanske 5-10 år sedan. Efter att Louise varit med för första gången.

Eller så får du väl tro att jag ljuger, jag bryr mig inte ett skit.

Det är du som ska bevisa, inte jag.
Citera
2025-01-04, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är du som ska bevisa, inte jag.
Jag bryr mig som sagt inte ett skit, det är ju MITT problem att jag stöt mig på programmet.
Inte ditt.
Gläd dig åt På Spåret och strunta i mig.
Citera
2025-01-05, 10:51
Medlem
Gillar Messiah Hallberg, verkar sympatisk och jordnära. Dessutom snygg.
Tycker inte de klickar så bra ihop i buren dock.. Känns som damen alltid ska ha sista ordet. Men hon kan ju en hel del iaf. Hoppas de vinner nästa omgång!
Citera
2025-01-05, 10:52
Medlem
Massajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Eldeman är sambo med en kvinna så hur du tycker att han ser ut känns oväsentligt. Han verkar dock vara en riktig vänstermänniska.

Mycket spekulationer om deltagarnas personligheter och kommentarer om deras utseende i denna tråd.

Hur ser man skillnaden mellan en vänstermänniska och en högermänniska i rutan? Upplys mig!
Citera
2025-01-05, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Sjukt skum nivå numera på den såkallade musikkopplingen till städerna, När det handlar om Gävle är Uje Brandelius och..Cat Stevens det självklara valet?
Varför då inte ta Bruce Springsteen nästa gång Göteborg är resmålet.. och Staffan Oldsberg..
Byt ut Luuk och Lindström nu.
Cat Stevens mamma var svensk och när hans föräldrar skildes bodde han i Gävle och gick i skola i några år. Så Gävle-kopplingen är ju självklar. Thomas di Leva hade varit för simpelt och så antar jag att de inte vill lyfta fram det äcklet i TV.
Citera
2025-01-05, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Blev lite irriterad när Fredrik Lindström ska börja svamla om saker som inte har med programmet att göra.

När resmålet Gävle och tecknarna Berglins samtida teckningar om samhället kom upp började sedan Fredrik att göra kommentar om "konservatism" där han tyckte att de som ägnar sig åt samhällsfrågor så som brott och straff var "falska" medan de som gnetar om diverse småfrågor som olika godis tuggmotstånd och utseende var "riktiga" konservativa.

En något konstig kommentar då det bara i praktiken är ett parti, SD, som talar om konservatism i vardagligt tal och som har haft hög svansföring i att bekämpa kriminaliteten. Lindströms utspel blev således MSM:s önskan om "fokusförflyttning" till saker av föga värde för att kasta viktigare saker åt sidan.

Det är dags att kasta ut dem, för det märks att deras socialiberala marxism sticker ut och de inte kan avhålla sig från att hålla käften. Programmet är inte till för att göra utspel för eller emot vissa eller andra, utan ett underhållningsprogram med lite "undervisning", eller edutainment.
Men det (klargörandet av skillnaden mellan de olika konservatismerna) var ju som ett exempel på betraktelser som förekommer i Berglins serier, det kom inte från ingenstans.
Senast redigerad av Rritt 2025-01-05 kl. 11:55.
Citera
2025-01-05, 13:39
Medlem
DoktorNos avatar
Jag tycker det senaste avsnittet var hyggligt bra, varken dåligt eller uselt. Har dock lite svårt för autisten som tävlar med Eldeman, hur lyckades de övertala honom att vara med, han verkar ju inte vilja vara där.

FAK var som vanligt bra.

Jag kan hålla med om att Luuk och Lindström bör bytas ut. De känns trötta, sen om det beror på att de blivit blasé på det hela eller om de inte har så mycket att säga till om vad gäller utformningen av programmet är svårt att säga.

Jag tror redaktionen bakom bestämmer det mesta vad gäller resmål och delfrågor och att L & L bara kommer till dukat bord och läser manuset innantill. Jag tolkar det så i alla fall. På sin höjd får de hitta på ledtrådarna.
Tror det är därför vi får se programmet genomsyras av det som många upplever som politiskt korrekt.
Senast redigerad av DoktorNo 2025-01-05 kl. 13:41.
Citera
2025-01-07, 07:20
Medlem
Många har åsikter om att byta ut Luuk och Lindström men vilka ska man ta in då istället?
Tycker de är rätt bra, sedan beror det lite på de tävlade också om det blir kul eller en skön stämning att följa.
T ex den unga komikern var kul med sin underfundiga humor och fick t o m Luuk att skratta spontant nu senast.
Själv har svårt att se några bra ersättare just nu, vill helst inte ha flams-tv. Det har vi så det räcker. Utan det är rätt skönt med de stabila lite torra herrarna.
Citera
2025-01-07, 09:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigekvinnan85
Många har åsikter om att byta ut Luuk och Lindström men vilka ska man ta in då istället?
Tycker de är rätt bra, sedan beror det lite på de tävlade också om det blir kul eller en skön stämning att följa.
T ex den unga komikern var kul med sin underfundiga humor och fick t o m Luuk att skratta spontant nu senast.
Själv har svårt att se några bra ersättare just nu, vill helst inte ha flams-tv. Det har vi så det räcker. Utan det är rätt skönt med de stabila lite torra herrarna.

Håller helt klart med.
Citera
2025-01-07, 10:45
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigekvinnan85
De självklara att plocka in hade ju varit Filip och Fredrik nu när de skall sluta med Alla Mot Alla. De är ju dock ungefär i samma generation som Luuk och Lindström (bara några år yngre). Om de skall byta programledare tror jag att de samtidigt vill föryngra något och plocka in några i 30-40-årsåldern.
Citera
2025-01-07, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Blev lite irriterad när Fredrik Lindström ska börja svamla om saker som inte har med programmet att göra.

När resmålet Gävle och tecknarna Berglins samtida teckningar om samhället kom upp började sedan Fredrik att göra kommentar om "konservatism" där han tyckte att de som ägnar sig åt samhällsfrågor så som brott och straff var "falska" medan de som gnetar om diverse småfrågor som olika godis tuggmotstånd och utseende var "riktiga" konservativa.

En något konstig kommentar då det bara i praktiken är ett parti, SD, som talar om konservatism i vardagligt tal och som har haft hög svansföring i att bekämpa kriminaliteten. Lindströms utspel blev således MSM:s önskan om "fokusförflyttning" till saker av föga värde för att kasta viktigare saker åt sidan.

Det är dags att kasta ut dem, för det märks att deras socialiberala marxism sticker ut och de inte kan avhålla sig från att hålla käften. Programmet är inte till för att göra utspel för eller emot vissa eller andra, utan ett underhållningsprogram med lite "undervisning", eller edutainment.

Skulle inte Luuk och Lindström komma med socialliberala kommentarer emellanåt skulle de inte få sitta där de sitter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in