Citat:
Ursprungligen postat av
StorTuffBiker
Jag tror att han redan gett henne en ordentlig omgång. Nu när det är bevisat att han brukar slå henne är troligt att han skulle göra det för den här saken. För han är samtidigt en av Sveriges största hycklare, och har väldigt stora problem när andra gör saker som han gör själv.
Inte alls omöjligt att han skulle gjort det. Jag tror dock att han skulle avvakta med det eller isåfall skada på ställen där det inte syns eftersom han har många granskande ögon på sig just nu.
Alla som säger "han skulle aldrig", "han är för feg", "T skulle ge honom stryk om han försökte", de har inte en aning om hur det går till när man i en relation blir misshandlad.
Jag har en vän som blev misshandlad grovt av sin sambo. Hon var ändå den starka i relationen, hon hade till och med gått både självförsvar och annan kampsport, men det spelade ingen roll eftersom hon frös när hennes sambo slog henne sönder och samman.
Det slutade med att andra åkte dit och hämtade henne, för att sedan köra henne till en säker plats när hon inte dök upp som hon skulle.
Man ska aldrig säga aldrig om misshandel.
Det finns ingen som vet vad som händer bakom några som helst dörrar, däremot kan man misstänka, man kan se tecken på misshandel både i beteende, märken osv.
Att man har följare som stöttar en och säger "nej det skulle absolut inte hända" osv, gör det bara svårare för personen att ta sig bort.
Hade jag varit T så hade jag också haft svårt att lämna, speciellt med tanke på drevet som pågått det senaste året. För vem säger att inte hon kommer bli nästa offer om hon lämnar? Han har hängt ut henne tidigare för att misskreditera henne, när hon tidigare försökt lämna honom. Så varför inte nu också?