2025-01-10, 06:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Blev uppriktigt ledsen över nyheterna från LA idag, gillar Sigge väldigt mycket och hade precis kollat ett avsnitt ”I badrumsskåpet” på youtube där Malin Eklund gick runt i det underbara huset (som de hyrde)

Sigge tog alla böcker med sig från Sverige - en hel vägg var det och så hade de riktigt mysigt hem i övrigt. Riktigt tråkigt även fast man fattar att de har pengar och att Fredrik säkerligen är ett bra stöd för sin bror och hans familj.

Vet inte hur man länkar hit (eller om man får) men någon annan kanske lägger in länken så får ni se hur fint de hade det 🥲

Det behöver du inte vara. Det blir bra content. Fan vet om han inte fjuttat eld själv.
Citera
2025-01-10, 08:26
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Som vilka då? Inte så att jag tror dig, är bara nyfiken.🙂 Blev förvånad när jag hörde att Edvin Törnblom jobbade med dem innan sitt genombrott.

Citat:
Ursprungligen postat av DiscoVolante
Emil Persson och Fredrik Söderholm t.ex.

Citat:
Julia Frändfors och Christoffer Triumf jobbade också där. Och nu jobbar Nova Rimér för dem, henne kommer vi nog se mer av.

Kan lägga till Christoffer Garplind också, redaktör på AmA.
Citera
2025-01-10, 08:43
Avstängd
Men herregud. Folk flyr lågorna men Sigge går modigt rakt in i lågorna för att rädda hunden. Alltid redo med luren för att skapa content.
Citera
2025-01-10, 08:54
Avstängd
Varför är jag noll berörd av Sigges berättelser men nästan lite tårögd när jag hör mannen och kvinnan? Är det jag eller Sigge som är störd?
Citera
2025-01-10, 08:57
Medlem
Har inte Sigge medgivit att han har rätt starka tendenser till att bli en s.k "hoarder"? Det måste ta extremt hårt på honom att bli av med sin boksamling, vinylskivor och allt annat som han (förmodat) tvångsmässigt samlar på hög. Han står ju dock inte ensam i denna tragedi med tanke på att hela området mer eller mindre gått upp i rök. Tråkigt, såklart.

I övrigt har jag inte kunnat släppa och sluta skratta över det som Sigges son sade vid hans 50-års kalas, att Sigge gav en 500-hundring till en tiggare och därefter grät över sin egen givmildhet. De där pojkarna kommer att ha ett å annat att berätta om sin far när de själva kommer igång med sina karriärer och Sigge blir äldre, det är jag helt säker på. En stor anledning till att Sigge väljer att dela så lite om sitt liv är för att han sannolikt redan insett att han är väldigt udda.
Citera
2025-01-10, 10:04
Medlem
hobokens avatar
Känslan när man lyssnar på dagens avsnitt är att de kanske borde ställt in och kört nästa vecka istället. Uppenbart att Sigge är i chock, helt sjukt att sätta sig och spela in podd dagen efter vad som måste var en enormt traumatisk upplevelse. Allt för content antar jag.
Citera
2025-01-10, 12:05
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexosigge
Varför är jag noll berörd av Sigges berättelser men nästan lite tårögd när jag hör mannen och kvinnan? Är det jag eller Sigge som är störd?

I det specifika fallet skulle jag nog säga att det är personen som valt att skapa en flashbackanvändare namngiven efter sitt stora hatobjekt och ägnar större delen av sitt flashbackande till att hata på objektet i fråga som är den mer störda här.

Att vara "noll berörd" av att en familj förlorat sina ägodelar och bostad är rätt stört, oavsett om familjen i fråga råkar vara "rika" kändisar. Inte som att pengar gör att man kan ersätta allting som förlorats, dom lär väl ha haft en massa saker med stort sentimentalt värde i huset som dom nu aldrig kan ersätta.

Skapligt empatistört att vara helt kall inför något sånt, oavsett vad man tycker om den drabbade.
Citera
2025-01-10, 13:15
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Känslan när man lyssnar på dagens avsnitt är att de kanske borde ställt in och kört nästa vecka istället. Uppenbart att Sigge är i chock, helt sjukt att sätta sig och spela in podd dagen efter vad som måste var en enormt traumatisk upplevelse. Allt för content antar jag.

Jag tyckte om avsnittet och just det faktum att man får höra hans berättelse innan han själv riktigt landat. Det skapar spänning och dramatik. "Allt för content" jo visst. Men det är ju lite hela grejen med en pod. Vore konstigt om de sitter på bra content men väljer att inte använda det för att.. ja, vadå? Vill Sigge själv berätta så är det ju upp till honom och helt ok.
Citera
2025-01-10, 13:31
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Jag tyckte om avsnittet och just det faktum att man får höra hans berättelse innan han själv riktigt landat. Det skapar spänning och dramatik. "Allt för content" jo visst. Men det är ju lite hela grejen med en pod. Vore konstigt om de sitter på bra content men väljer att inte använda det för att.. ja, vadå? Vill Sigge själv berätta så är det ju upp till honom och helt ok.

Tyckte också om avsnittet. Sigge säger det själv; han är en som dokumenterar sitt liv så det känns som en självklarhet att han delar med sig.

Fan vad jag känner med dem 😭

RÖVA är det!
Citera
2025-01-10, 13:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
I det specifika fallet skulle jag nog säga att det är personen som valt att skapa en flashbackanvändare namngiven efter sitt stora hatobjekt och ägnar större delen av sitt flashbackande till att hata på objektet i fråga som är den mer störda här.

Att vara "noll berörd" av att en familj förlorat sina ägodelar och bostad är rätt stört, oavsett om familjen i fråga råkar vara "rika" kändisar. Inte som att pengar gör att man kan ersätta allting som förlorats, dom lär väl ha haft en massa saker med stort sentimentalt värde i huset som dom nu aldrig kan ersätta.

Skapligt empatistört att vara helt kall inför något sånt, oavsett vad man tycker om den drabbade.

Problemet är väl att det inte känns äkta? Sigge har ju alltid velat vara del av något större. Jag tror definitivt att han i vissa avseenden njuter av denna händelse.
Citera
2025-01-10, 13:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken

Han snyftar väl inte mer än under vilket vanligt dylan-avsnitt som helst?
Citera
2025-01-10, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom

Citat:
Tyckte också om avsnittet. Sigge säger det själv; han är en som dokumenterar sitt liv så det känns som en självklarhet att han delar med sig.

Fan vad jag känner med dem 😭

RÖVA är det!
Även jag håller med om att det blev ett riktigt bra avsnitt när det var så naket, det hade inte blivit lika bra om de hade väntat, då hade det blivit mer tillrättalagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in