2025-01-09, 08:48
Medlem
Var tror ni Sigge hade varit i dag utan podden? Levt på sin brorsas pengar? Utan brorsan? Helt okänd är mitt tips. Kanske missbrukare.
Citera
2025-01-09, 09:00
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexosigge
Var tror ni Sigge hade varit i dag utan podden? Levt på sin brorsas pengar? Utan brorsan? Helt okänd är mitt tips. Kanske missbrukare.

Han var skapligt känd och framgångsrik långt före dom började podda så han hade nog stått sig rätt bra även utan podden. Dock inte lika "offentlig" som idag, men pengar hade han haft gott om. Han drev egna internetbolag, typ bloggportalen.se som han sen sålde till Aftonbladet.

Skulle jag gissa hade han jobbat vidare inom TV, antagligen i sfären kring Filip & Fredrik eller i något eget produktionsbolag. Han är bevisligen duktig på det och har ett starkt CV.

Verkar för övrigt förlora sitt hus nu i bränderna i LA, trist
https://sverigesradio.se/artikel/sig...aldrig-glommer

EDIT: Confirmed!
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...ar-brunnit-upp

Citat:
”Vi fick just veta att vi har förlorat vårt hem. Tack och lov är vi i säkerhet, men våra hjärtan går ut till alla drabbade i Kalifornien idag”, skriver Malin Eklund på sin Instagram.
Senast redigerad av zBr9 2025-01-09 kl. 09:11.
Citera
2025-01-09, 13:46
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexosigge
Nja, som zBr9 skriver så var Sigge redan på uppgång inom mediabranschen. Han hade flertalet lyckade digitala projekt i bagaget. Bloggportalen är ett exempel, vulkan.se är ett annat. Förmodligen hade han fortsatt att jobba som någon form av digital entreprenör.

Angående kändisskapet så hade han nog inte varit lika känd utan podden, nej, men han jobbade trots allt med Filip & Fredrik innan podden drog i gång, vilket brukar vara en ypperlig språngbräda för den som vill bli lite halvkänd. Listan på "kändisar" som började sina karriärer på Filip och Fredrik-produktioner kan göras lång.
Citera
2025-01-09, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Nja, som zBr9 skriver så var Sigge redan på uppgång inom mediabranschen. Han hade flertalet lyckade digitala projekt i bagaget. Bloggportalen är ett exempel, vulkan.se är ett annat. Förmodligen hade han fortsatt att jobba som någon form av digital entreprenör.

Angående kändisskapet så hade han nog inte varit lika känd utan podden, nej, men han jobbade trots allt med Filip & Fredrik innan podden drog i gång, vilket brukar vara en ypperlig språngbräda för den som vill bli lite halvkänd. Listan på "kändisar" som började sina karriärer på Filip och Fredrik-produktioner kan göras lång.
Som vilka då? Inte så att jag tror dig, är bara nyfiken.🙂 Blev förvånad när jag hörde att Edvin Törnblom jobbade med dem innan sitt genombrott.
Senast redigerad av Perfecthairline 2025-01-09 kl. 18:26.
Citera
2025-01-09, 18:25
Medlem
Är nyfiken på morgondagens avsnitt och ifall Sigge pratar om bränderna, inte för att jag är skadeglad utan är genuint nyfiken på hans upplevelser kring det.
Citera
2025-01-09, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Är nyfiken på morgondagens avsnitt och ifall Sigge pratar om bränderna, inte för att jag är skadeglad utan är genuint nyfiken på hans upplevelser kring det.

Samma här! Ska bli intressant, tycker Sigge brukar kunna beskriva händelser och känslorna kring det på ett snäppet djupare och mer intressant sätt än de flesta.
Citera
2025-01-09, 19:54
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saani
Samma här! Ska bli intressant, tycker Sigge brukar kunna beskriva händelser och känslorna kring det på ett snäppet djupare och mer intressant sätt än de flesta.
Förmodligen är det skönt för honom att han nu kan återvända hem till Sverige! när all topgear & prylar är borta
Citera
2025-01-09, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Som vilka då?
Emil Persson och Fredrik Söderholm t.ex.
Citera
2025-01-09, 22:56
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiscoVolante
Emil Persson och Fredrik Söderholm t.ex.

Julia Frändfors och Christoffer Triumf jobbade också där. Och nu jobbar Nova Rimér för dem, henne kommer vi nog se mer av.
Citera
2025-01-09, 23:04
Medlem
Sveppss avatar
Blev uppriktigt ledsen över nyheterna från LA idag, gillar Sigge väldigt mycket och hade precis kollat ett avsnitt ”I badrumsskåpet” på youtube där Malin Eklund gick runt i det underbara huset (som de hyrde)

Sigge tog alla böcker med sig från Sverige - en hel vägg var det och så hade de riktigt mysigt hem i övrigt. Riktigt tråkigt även fast man fattar att de har pengar och att Fredrik säkerligen är ett bra stöd för sin bror och hans familj.

Vet inte hur man länkar hit (eller om man får) men någon annan kanske lägger in länken så får ni se hur fint de hade det 🥲
Citera
2025-01-10, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Blev uppriktigt ledsen över nyheterna från LA idag, gillar Sigge väldigt mycket och hade precis kollat ett avsnitt ”I badrumsskåpet” på youtube där Malin Eklund gick runt i det underbara huset (som de hyrde)

Sigge tog alla böcker med sig från Sverige - en hel vägg var det och så hade de riktigt mysigt hem i övrigt. Riktigt tråkigt även fast man fattar att de har pengar och att Fredrik säkerligen är ett bra stöd för sin bror och hans familj.

Vet inte hur man länkar hit (eller om man får) men någon annan kanske lägger in länken så får ni se hur fint de hade det 🥲
Ja, oavsett om man är rik eller fattig så är det en tragedi att förlora sitt hem där man har sina personliga ägodelar, det är ändå ens trygghet som går förlorat.

Vilka galna tider vi lever i ändå att folk förlorar sina hem i bränder.
Citera
2025-01-10, 05:44
Avstängd
Tror jude äcklet att nån bryr sig om hans fake gråt över att huset han hyrde brann. Snälla ditt jävla jude helvete fakk off ingen bryr sig ditt vidriga jävla äckel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in