2025-01-10, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Blev uppriktigt ledsen ver nyheterna frn LA idag, gillar Sigge vldigt mycket och hade precis kollat ett avsnitt I badrumsskpet p youtube dr Malin Eklund gick runt i det underbara huset (som de hyrde)

Sigge tog alla bcker med sig frn Sverige - en hel vgg var det och s hade de riktigt mysigt hem i vrigt. Riktigt trkigt ven fast man fattar att de har pengar och att Fredrik skerligen r ett bra std fr sin bror och hans familj.

Vet inte hur man lnkar hit (eller om man fr) men ngon annan kanske lgger in lnken s fr ni se hur fint de hade det 🥲

Det behver du inte vara. Det blir bra content. Fan vet om han inte fjuttat eld sjlv.
Citera
2025-01-10, 08:26
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Som vilka d? Inte s att jag tror dig, r bara nyfiken.🙂 Blev frvnad nr jag hrde att Edvin Trnblom jobbade med dem innan sitt genombrott.

Citat:
Ursprungligen postat av DiscoVolante
Emil Persson och Fredrik Sderholm t.ex.

Citat:
Julia Frndfors och Christoffer Triumf jobbade ocks dr. Och nu jobbar Nova Rimr fr dem, henne kommer vi nog se mer av.

Kan lgga till Christoffer Garplind ocks, redaktr p AmA.
Citera
2025-01-10, 08:43
Medlem
Men herregud. Folk flyr lgorna men Sigge gr modigt rakt in i lgorna fr att rdda hunden. Alltid redo med luren fr att skapa content.
Citera
2025-01-10, 08:54
Medlem
Varfr r jag noll berrd av Sigges berttelser men nstan lite trgd nr jag hr mannen och kvinnan? r det jag eller Sigge som r strd?
Citera
2025-01-10, 08:57
Medlem
Har inte Sigge medgivit att han har rtt starka tendenser till att bli en s.k "hoarder"? Det mste ta extremt hrt p honom att bli av med sin boksamling, vinylskivor och allt annat som han (frmodat) tvngsmssigt samlar p hg. Han str ju dock inte ensam i denna tragedi med tanke p att hela omrdet mer eller mindre gtt upp i rk. Trkigt, sklart.

I vrigt har jag inte kunnat slppa och sluta skratta ver det som Sigges son sade vid hans 50-rs kalas, att Sigge gav en 500-hundring till en tiggare och drefter grt ver sin egen givmildhet. De dr pojkarna kommer att ha ett annat att bertta om sin far nr de sjlva kommer igng med sina karrirer och Sigge blir ldre, det r jag helt sker p. En stor anledning till att Sigge vljer att dela s lite om sitt liv r fr att han sannolikt redan insett att han r vldigt udda.
Citera
2025-01-10, 10:04
Medlem
hobokens avatar
Knslan nr man lyssnar p dagens avsnitt r att de kanske borde stllt in och krt nsta vecka istllet. Uppenbart att Sigge r i chock, helt sjukt att stta sig och spela in podd dagen efter vad som mste var en enormt traumatisk upplevelse. Allt fr content antar jag.
Citera
2025-01-10, 12:05
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexosigge
Varfr r jag noll berrd av Sigges berttelser men nstan lite trgd nr jag hr mannen och kvinnan? r det jag eller Sigge som r strd?

I det specifika fallet skulle jag nog sga att det r personen som valt att skapa en flashbackanvndare namngiven efter sitt stora hatobjekt och gnar strre delen av sitt flashbackande till att hata p objektet i frga som r den mer strda hr.

Att vara "noll berrd" av att en familj frlorat sina godelar och bostad r rtt strt, oavsett om familjen i frga rkar vara "rika" kndisar. Inte som att pengar gr att man kan erstta allting som frlorats, dom lr vl ha haft en massa saker med stort sentimentalt vrde i huset som dom nu aldrig kan erstta.

Skapligt empatistrt att vara helt kall infr ngot snt, oavsett vad man tycker om den drabbade.
Citera
2025-01-10, 13:15
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Knslan nr man lyssnar p dagens avsnitt r att de kanske borde stllt in och krt nsta vecka istllet. Uppenbart att Sigge r i chock, helt sjukt att stta sig och spela in podd dagen efter vad som mste var en enormt traumatisk upplevelse. Allt fr content antar jag.

Jag tyckte om avsnittet och just det faktum att man fr hra hans berttelse innan han sjlv riktigt landat. Det skapar spnning och dramatik. "Allt fr content" jo visst. Men det r ju lite hela grejen med en pod. Vore konstigt om de sitter p bra content men vljer att inte anvnda det fr att.. ja, vad? Vill Sigge sjlv bertta s r det ju upp till honom och helt ok.
Citera
2025-01-10, 13:31
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Jag tyckte om avsnittet och just det faktum att man fr hra hans berttelse innan han sjlv riktigt landat. Det skapar spnning och dramatik. "Allt fr content" jo visst. Men det r ju lite hela grejen med en pod. Vore konstigt om de sitter p bra content men vljer att inte anvnda det fr att.. ja, vad? Vill Sigge sjlv bertta s r det ju upp till honom och helt ok.

Tyckte ocks om avsnittet. Sigge sger det sjlv; han r en som dokumenterar sitt liv s det knns som en sjlvklarhet att han delar med sig.

Fan vad jag knner med dem 😭

RVA r det!
Citera
2025-01-10, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
I det specifika fallet skulle jag nog sga att det r personen som valt att skapa en flashbackanvndare namngiven efter sitt stora hatobjekt och gnar strre delen av sitt flashbackande till att hata p objektet i frga som r den mer strda hr.

Att vara "noll berrd" av att en familj frlorat sina godelar och bostad r rtt strt, oavsett om familjen i frga rkar vara "rika" kndisar. Inte som att pengar gr att man kan erstta allting som frlorats, dom lr vl ha haft en massa saker med stort sentimentalt vrde i huset som dom nu aldrig kan erstta.

Skapligt empatistrt att vara helt kall infr ngot snt, oavsett vad man tycker om den drabbade.

Problemet r vl att det inte knns kta? Sigge har ju alltid velat vara del av ngot strre. Jag tror definitivt att han i vissa avseenden njuter av denna hndelse.
Citera
2025-01-10, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken

Han snyftar vl inte mer n under vilket vanligt dylan-avsnitt som helst?
Citera
2025-01-10, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom

Citat:
Tyckte ocks om avsnittet. Sigge sger det sjlv; han r en som dokumenterar sitt liv s det knns som en sjlvklarhet att han delar med sig.

Fan vad jag knner med dem 😭

RVA r det!
ven jag hller med om att det blev ett riktigt bra avsnitt nr det var s naket, det hade inte blivit lika bra om de hade vntat, d hade det blivit mer tillrttalagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in