2025-01-09, 23:35
Medlem
Bananfobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Du hittar inga barn på darknet... Vill du ha småflickor så finns de på andra ställen. Roblox, snap, tiktok osv... Det är där ungarna hänger.

Det är ju precis det jag säger. Var man hittar småflickor vet du tydligen mycket mer om än mig.
Citera
2025-01-09, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Om det är förtal är ju en fråga som de lärda får tvista. Med utgivningsbevis åtnjuter man starkt skydd mot förtal med en ansvarig utgivare. Det som är frågan är om uppgifterna är försvarliga att lämna eller inte.

Vad gäller utpressning så är jag inte alls insatt i vad det rör sig om. Vilket jag redan förklarade i inlägget du först citerade. Men i första hand är det ju den som utpressar som gör sig skyldig till brott. Vidare är det ett målsägandebrott, så fordrar att den som blivit utpressad stämmer i domstol för att en åklagare ska titta på det.

Har Dumpen innehaft barnporr som de sedan spridit vidare? Du får gärna lämna en källa till det påståendet, för det vore ju sensationellt.
Att de innehaft BP är väl ingen tvekan om? I alla fall som jag uppfattat det. Användes ju ett ljudklipp från något dylikt? Spridning av ljudklippet i sig utgör tydligen inte bp-brott rent juridiskt...
Citera
2025-01-09, 23:36
Medlem
Citat:
Det stämmer att Dumpen och deras företrädare inte fördömt att "gäddorna" drivits till självmord med hänvisning till att även utsatta barn drivs till självmord i och med de övergrepp de utsatts för som unga.

Det är såklart beklagligt om en människa väljer att ta livet av sig. Jag är ju av åsikten att skiter sig ens rykte totalt så kan man alltid utvandra till ett annat land och slippa stigman. Men det är min personliga åsikt om lämplig exitstrategi.

Alla har kanske inte möjligheten att flytta utomlands. Och när ansvariga för Dumpen enbart hånskrattar åt anhöriga till de som valt att ta sig av daga, då har man gått för långt anser jag.
Citera
2025-01-09, 23:36
Medlem
AEggkartongens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Jag har inte sett en enda chattlogg där fiskaren utger sig för att vara 18 för att sedan ändra sig till 14, att fiskaren registrerar sig på sidan som 18 eftersom att det är den lägsta ålder som går att registrera är en annan sak
Har du läst någon chattlogg där detta har skett så upplys mig gärna så får jag kolla igenom den och återkomma

Skriver någon att denne är 14 år så måste man ju naturligtvis lita på det och inte riskera agera sexuellt mot ett barn, i en sådan situation så hade jag naturligtvis köpt det rakt av

Tala gärna om varför dumpen själva skulle publicera en chattlogg som visar att de missleder folk. Det skulle vara ganska korkat va? Som att vittna mot sig själv.
Citera
2025-01-09, 23:37
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Det finns till och med flera stycken och det är även så att pedofilforskaren Christoffer Rahm och några av hans medarbetare är ute där och pratar med medlemmarna.

Aldrig någonsin sett på Darknet... Vet att det finns några Svenska grupper på Teleguard. Är det vad du menar?

På Darknet är peddo generellt sett bannlyst. De forum för pedofiler som finns länkar till varandra. Språket är engelska.
Citera
2025-01-09, 23:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Den gamla tråden som bumpades idag va väldigt liten och ingen klassiker.
Kan inte tänka mig att så många har koll på 30 år gamla barnporrhärvor

Du har ingen koll, referenser till den dyker upp nästan varje gång Aschberg diskuteras.
Citera
2025-01-09, 23:39
Medlem
AEggkartongens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calvincandie
Jo din mupp, det är helt jävla okej att göra det! Det Dumpen gör för Sverige är värt många, många miljoner i skattepengar. Skattepengar som egentligen hade gått till polisen, rättsväsendet och media, men dom använder våra skattemedel till annat.

Kan du ge exempel på när Dumpen "Uppmana människor att begå övergrepp på verkliga barn"?

Enda negativa jag har emot dom är att dom är "likgiltiga när pedofilerna begår självmord". Dom borde i stället fira och återpublicera deras napp.

Förklara gärna varför skattepengar ska gå till media. Polis och rättsväsende är rätt självklara, varför media?
Citera
2025-01-09, 23:39
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Att de innehaft BP är väl ingen tvekan om? I alla fall som jag uppfattat det. Användes ju ett ljudklipp från något dylikt? Spridning av ljudklippet i sig utgör tydligen inte bp-brott rent juridiskt...
Om ljudklippet inte utgör barnporr rent juridiskt, varför hänvisar du till det som barnporr? Det är skillnad på att tycka att något är olagligt och vad som faktiskt är olagligt.

Men som sagt. Du får gärna hänvisa till vad du syftar på så lovar jag att kika närmare på det.
Citera
2025-01-09, 23:40
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananfobi
Det är ju precis det jag säger. Var man hittar småflickor vet du tydligen mycket mer om än mig.

Ja, bra att ha koll så att jag inte går dit av misstag.

Tror att dumpen hänger en hel del på snap. Efter de senaste turerna vet jag ju inte så klart.
Citera
2025-01-09, 23:41
Medlem
Bananfobis avatar
Citat:
Vem skulle annars vara källa om inte Dumpen, tycker du? Polisen får ju inte - med hänvisning till objektivitetsprincioen - utåt ta ställning mot Dumpens verksamhet. Så någon annan källa kommer ju inte vara möjlig.

Såvitt jag vill minnas har både Aftonbladet, Expressen och liknande hängt ut politiska företrädare för brott som de begått bakåt i tiden. I synnerhet mot Sverigedemokratiska sådana. Så att det saknar motstycke delar jag inte.

Att dumpen TYCKER att polisen i Kalmar hindrade deras arbete är inte fakta. Eller framgår polisens åsikt i den saken också i artikeln så att det går att göra en välgrundad bedömning?

Så AB och Expressen har hängt ut politiker som har begått BROTT? Här motsäger du ju dig själv för du sa ju nyss att gäddorna inte har begått något brott, vilket ju i de fall där det inte finns några domar i alla fall i lagens mening är korrekt. Sen är det skillnad på vad som är ok att publicera i media när det gäller personer i offentlig ställning och fredde i varselväst som jobbar på sopbilen.
Citera
2025-01-09, 23:44
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananfobi
Att dumpen TYCKER att polisen i Kalmar hindrade deras arbete är inte fakta. Eller framgår polisens åsikt i den saken också i artikeln så att det går att göra en välgrundad bedömning?

Så AB och Expressen har hängt ut politiker som har begått BROTT? Här motsäger du ju dig själv för du sa ju nyss att gäddorna inte har begått något brott, vilket ju i de fall där det inte finns några domar i alla fall i lagens mening är korrekt. Sen är det skillnad på vad som är ok att publicera i media när det gäller personer i offentlig ställning och fredde i varselväst som jobbar på sopbilen.
Du får som sagt gärna lämna förslag på vilken källa som hade varit bättre. Informationen måste ju komma från någonstans.

Jag motsäger inte mig själv eftersom enligt förtal i BrB så spelar det ingen roll om uppgiften som sprids är sann eller inte. Ergo är det en lämplig jämförelse.

Och ja, offentliga personer ska åtnjuta viss granskning. Men är de även offentliga personer när de bara är medlemmar och inte förtroendevalda till en politisk församling, och ändå ska hängas ut med namn och bild? Det är en intressant fråga som kanske ska diskuteras i ett annat forum.
Senast redigerad av Mr.RedHat 2025-01-09 kl. 23:46.
Citera
2025-01-09, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Aldrig någonsin sett på Darknet... Vet att det finns några Svenska grupper på Teleguard. Är det vad du menar?

På Darknet är peddo generellt sett bannlyst. De forum för pedofiler som finns länkar till varandra. Språket är engelska.
Kan garantera dig att det finns åtskilliga forum på svenska. Och det finns ingen censur överhuvudtaget på darknet så du vet tydligen inte vad du pratar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in