2025-01-09, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenbocken88
Som sagt vi vet båda vem av oss som är fascisten här och det är inte jag.

Jag tror att mina släktingar hade varit stolta över att jag fortsätter deras antinazistiska kamp även om den är digital.

Ändå lite komiskt fröken 88.

Det ryktas om att någon mördat Simonyan man. Han sket tydligen ur sig alla tarmar på en restaurangtoalett. https://www.reddit.com/r/UkraineWarV...nti_ukrainian/
Citera
2025-01-09, 17:33
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Du får ursäkta mig men jag tar inte personer som använder uttryck som "psykotiska dvärgen" eller "ryzz-fittor" på allvar. Jag ödslar intr min tid på sådana infantila personer.

Jag förstår
Precis som de andra ryzz-fittorna kan du inte ge ett vettigt svar
Citera
2025-01-09, 17:53
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Släpp Auschwitz nu och så lite mindre intern disrespect please. Annars upprepar sig historien som fars. /MOD
Citera
2025-01-09, 17:54
Medlem
monken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Inte så många dagar kvar nu på kriget i Ukrana om man litar på Trump.
Han har ju lovat att kriget i Ukraina ska avslutas den 20 januari, med en extra tidsram på 24 timmar.
Har han inte ändrat sig till 6 månader?
Citera
2025-01-09, 17:58
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Jag är beredd att godta saken och tycker det inte betyder så mycket varken från eller till. Jag tycker bara som jag skrivit tidigare att det finns misstänkt få belägg sett till annat som hävdas. Tjetjener ja. Challenger ja. Leopard ja. Abrahams ja. Legosoldater ja.

Varför finns det så få belägg om det nu finns tiotusen nordkoreaner som slåss i gränstrakterna av Ukraina? Och tusentals har dödats och sårats. Borde finnas så mycket belägg att man inte kunde undgå dem. Är det slut på kameror?

Saken i sig tycker jag inte är så viktig, däremot att så många är beredda att ta snacket om nordkoreaner på så stort allvar och dessutom kräva att andra ska göra det trots avsaknaden av belägg i rimlig omfattning.

Legosoldater? Du menar Wagner?
Citera
2025-01-09, 18:03
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Vuxna människor som står på en stabil moralisk grund, sitter inte och hejar på olika sidor i ett krig.

Heja på låter infantilt, men vuxna människor med fungerande morslisk kompass hoppas ju på en ukrainsk seger i kriget som Ryssland oprovocerat startade.
Citera
2025-01-09, 18:07
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ryssland försvarar sig mot NATO.

Genom att våldta ett neutralt land? Moget.
Citera
2025-01-09, 18:08
Medlem
Citat:
Det är inte nödvändigtvis så att alla som inte delar din verklighetsuppfattning ljuger. Det kan finnas andra förklaringar som att din verklighetsuppfattning är fel?

Njet tovaritch, verkligheten är just "verkligheten", oavsett vad du och andra som tillber den psykotiske dvärgen i kreml låtsas/drömmer om. I verkligheten ÄR det de facto putain som invaderat, ockuperat, annekterat och för imperialistiskt anfallskrig mot Ukraina, eller hur?

Citat:
Det finns många ryska städer i östra Ukraina som av olika anledningar hamnade på fel sida av gränsen.

Ryssland försvarar dessa etniska ryssar mot angriparen i Kiev.

Om det nu finns "etniska ryssar" som "hamnat på fel sida om gränsen" så vore väl det lämpligt om de tog sig till "rätt sida om gränsen" snarare än att den psykotiske dvärgen i kreml skall föra imperialistiskt anfallskrig mot ett fredligt grannland med hundratusentals döda och lemlästade som följd, eller hur? På "rätt" sida om gränsen kan de ju "åtnjuta" ryska "dygder" i obegränsad mängd, såsom förtryck, förföljelse, fängslande och mord på oliktänkande...

Åny; varför önskar DU att den psykotiske dvärgen i kreml skall tillerkännas överhöghet över Ukraina (och andra länder)? Varför kan hen inte stanna inom det enorma landet rysslands gränser? Det är förvisso synd om ryssarna som tvingas leva i en genomkorrupt diktatur under en narcissistisk megalomanisk psykopat, men varför vill du att andra folk skall tvingas till detsamma?
Citera
2025-01-09, 18:09
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Heja på låter infantilt, men vuxna människor med fungerande morslisk kompass hoppas ju på en ukrainsk seger i kriget som Ryssland oprovocerat startade.

Det finns inga vinnare i krig. Möjligen för eliten sim skickar oss likt boskap till slakt.

Hundratusentals ukrainska familjer är traumatiserade för livet. Och deras barn kommer också bära dessa trauman. De har skador dom är irreparabla enbart på grund av ryskt storhetsvansinne
Citera
2025-01-09, 18:09
Avstängd
Snyggast.i.Speedos avatar
Ryska folket har tröttnat på skurkregimens lögnfabriker.

Samtlig regimmedia visar stora nedgångar i tittare och läsare.

Propaganda tröttar ryssarna: Statliga mediers publik minskar med tiotals procent

Ryska statliga medier förlorade miljontals läsare och tittare 2024. Den främsta outsidern var president Vladimir Putins favorittidning, Komsomolskaya Pravda (KP), som kommer att fira hundraårsjubileum under våren. Under loppet av ett år tappade tabloiden nästan en tredjedel av sin publik: den genomsnittliga dagliga trafiken till KP-webbplatsen sjönk från 6,5 miljoner till 4,3 miljoner användare
...
Moskovsky Komsomolets saknade var femte läsare (-22%). Gazeta.ru rundar av de tre bästa i anti-rating, dess publik har minskat med 14%. Därefter kommer RIA Novosti och Lenta.ru, vars popularitet minskade med 12% respektive 11%.
...
Federala tv-kanaler har också sjunkit, där ryssarna i flertimmars talkshower är övertygade om ekonomins framgångar, fördelarna med kriget med Ukraina och erbjuds att återuppta Stalins förtryck och slå till mot Europa med kärnvapen. Till exempel förlorade NTV 13 % av sina tittare. Channel Ones LiveInternet-statistik är stängd.

Totalt, sedan början av den ryska invasionen av Ukraina, har Channel One tappat nästan en fjärdedel av sina tittare.

https://www.moscowtimes.ru/2025/01/0...sentov-a151943
Citera
2025-01-09, 18:14
Medlem
Om det nu finns "etniska ryssar" som "hamnat på fel sida om gränsen" så vore väl det lämpligt om de tog sig till "rätt sida om gränsen" snarare än att den psykotiske dvärgen i kreml skall föra imperialistiskt anfallskrig mot ett fredligt grannland med hundratusentals döda och lemlästade som följd, eller hur? På "rätt" sida om gränsen kan de ju "åtnjuta" ryska "dygder" i obegränsad mängd, såsom förtryck, förföljelse, fängslande och mord på oliktänkande...

Åny; varför önskar DU att den psykotiske dvärgen i kreml skall tillerkännas överhöghet över Ukraina (och andra länder)? Varför kan hen inte stanna inom det enorma landet rysslands gränser? Det är förvisso synd om ryssarna som tvingas leva i en genomkorrupt diktatur under en narcissistisk megalomanisk psykopat, men varför vill du att andra folk skall tvingas till detsamma?[/quote]

Citat:
Hen? Är du transvestit eller?

Hen är ett pronomen jag reserverar för särskilt vidriga individer, och där "spelar" ju putain i en egen division, eller hur? Hen synes även ha en ambivalent sexualitet, jmf. t.ex. med alla homoerotiska foton på hen, barbringad gränslandes en svettig häst med gubbtuttarna skumpande, och då passar det ju extra bra, eller hur?

Vidare är det blott putain som synes vara så till den milda grad beklämd över sin ringa höjd över havet att hen finner det nödvändigt att trippa runt i synnerligen obekväma, 15 cm högklackade skor.
https://www.youtube.com/watch?v=lY6lHjZjYXE

Napoleonkomplex tror jag det kallas, eller kan valet av högklackat ha med hens "ambivalenta" sexualitet att göra? Är det en anledning till hens fäbless for kim den fete och hens kortvuxna slavar?
Citera
2025-01-09, 18:15
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Det är otroligt hur ryssarna lyckas retirera framåt beväpnade bara med spadar.

Det är möjligt om man skiter I egna förluster och skickar våg på våg med kött.
För Kreml är en rysk soldats liv mindre värt än vapnet han bär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in