Flashback bygger pepparkakshus!
2025-01-09, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenbocken88
Det finns många ryska städer i östra Ukraina som av olika anledningar hamnade på fel sida av gränsen.

Ryssland försvarar dessa etniska ryssar mot angriparen i Kiev.

Att du bara orkar. Likt Lavrov som var i Indien och i ett tal sa att det minsan var Ukraina som anfallit Ryssland. Publiken gapskrattade.
Citera
2025-01-09, 17:13
Medlem
monken1s avatar
Anglosaxare var, är och förblir strategiska motståndare och fiender till Ryssland, från och med Ivan den förskräckliges tid. Rysk stats-TV..
https://x.com/gerashchenko_en/status...H3nhkcBddhGDww
Citera
2025-01-09, 17:20
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Nu är jag inte ryss men vet att det inte existerar folk vars "natur" det är att bara ljuga. Har man upptäckt en sådan ljug-gen? Låter lite rasistiskt och rasbiologiskt.

Kommer sig av lång och omfattande träning där ljugandet ingår i kulturen, en nödvändighet under kommunismen. På det sättet kan man säga att det ingår i ryssens natur och först om man kan ta det ur dem kan Ryssland förändras till det bättre. Så inget med rasism att göra. (Jag visste inte ens att ryssar var en ras men det har väl du koll på med din fascistoida syn och nazistiska tendenser.)
Citera
2025-01-09, 17:22
Medlem
Fortsatt menlösa anfall från rysk sida i närheten av Toretsk. De skickar inte ens fram stridsvagnar för att understödja anfallen utan enbart infanteri uppsutten på BMP och MT-LB. Ingen minröjningsutrustning heller. Då kan det bara gå på ett sätt.
Sen tar en Ukrainsk stridsvagn hand om infanteriet som flyr in i närliggande byggnader. Den som tror att stridsvagnen är historia kan väl gå och fråga soldaterna som tar skydd i husen hur de upplever det.
Noll vördnad av människoliv från rysk sida!

https://x.com/NOELreports/status/1877378563743142211
Citera
2025-01-09, 17:25
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Vem har "bombat" vem menar du? Har du "missat" att det är din herre och härskare, den psykotiske dvärgen i kreml, som ägnar sig åt att invadera, ockupera, annektera och föra imperialistiska anfallskrig mot fredliga grannländer?

Känner du till MH17, vars passagerare och besättning mördades av putains lakejer när den sköts ned, med ryska vapen, transporterade till och från ryssland till "separatisterna"? Den ryska terroristen, och f.d. putain sycophanten, Igor Girkin, har dömts för massmordet när MH17 sköts ned. Hen har även upplyst om följande:

"On 12 April 2014, Girkin led a fifty-strong unit of heavily-armed pro-Russian militants who captured the strategic town of Sloviansk in eastern Ukraine. They attacked and occupied the town's administration building, police station, and Security Service building, and set up roadblocks. The unit were mostly Russian Armed Forces 'volunteers' from Russian-occupied Crimea and wore no insignia. Girkin admitted that this action sparked the Donbas War. He said "I'm the one who pulled the trigger of war. If our unit hadn't crossed the border, everything would have fizzled out, like in [the Ukrainian city of] Kharkiv, like in Odessa"."

https://en.wikipedia.org/wiki/Igor_Girkin

Fakta/sanningen/verkligheten är föga kompatibelt med din blinda tillbedjan av den psykotiske dvärgen i kreml och hens imperialistiska anfallskrig...

Citat:
Nu är jag inte ryss men vet att det inte existerar folk vars "natur" det är att bara ljuga. Har man upptäckt en sådan ljug-gen? Låter lite rasistiskt och rasbiologiskt.

Hördudu bocken, Bobbyboi har ställt ovanstående frågeställning x antal gånger i tråden. Hittills har inget rysstroll ens försökt besvara dessa högst relevanta funderingar.

Skall du bli den första som faktiskt ger dig på att bemöta detta seriöst? Det skulle ge lite tyngd åt dina övriga påståenden.
Citera
2025-01-09, 17:25
Medlem
Citat:
Det finns många ryska städer i östra Ukraina som av olika anledningar hamnade på fel sida av gränsen.

Ryssland försvarar dessa etniska ryssar mot angriparen i Kiev.

Nej, det finns det inte.

Det är väldokumenterat att det var ryssar som startade kriget mot Donbas och att Ukraina försvarar.

Du borde sluta ljuga!
Citera
2025-01-09, 17:31
Medlem
Citat:
Som sagt vi vet båda vem av oss som är fascisten här och det är inte jag.

Jag tror att mina släktingar hade varit stolta över att jag fortsätter deras antinazistiska kamp även om den är digital.

Ändå lite komiskt fröken 88.

Det ryktas om att någon mördat Simonyan man. Han sket tydligen ur sig alla tarmar på en restaurangtoalett. https://www.reddit.com/r/UkraineWarV...nti_ukrainian/
Citera
2025-01-09, 17:33
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Du får ursäkta mig men jag tar inte personer som använder uttryck som "psykotiska dvärgen" eller "ryzz-fittor" på allvar. Jag ödslar intr min tid på sådana infantila personer.

Jag förstår
Precis som de andra ryzz-fittorna kan du inte ge ett vettigt svar
Citera
2025-01-09, 17:53
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Släpp Auschwitz nu och så lite mindre intern disrespect please. Annars upprepar sig historien som fars. /MOD
Citera
2025-01-09, 17:54
Medlem
monken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Inte så många dagar kvar nu på kriget i Ukrana om man litar på Trump.
Han har ju lovat att kriget i Ukraina ska avslutas den 20 januari, med en extra tidsram på 24 timmar.
Har han inte ändrat sig till 6 månader?
Citera
2025-01-09, 17:58
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Jag är beredd att godta saken och tycker det inte betyder så mycket varken från eller till. Jag tycker bara som jag skrivit tidigare att det finns misstänkt få belägg sett till annat som hävdas. Tjetjener ja. Challenger ja. Leopard ja. Abrahams ja. Legosoldater ja.

Varför finns det så få belägg om det nu finns tiotusen nordkoreaner som slåss i gränstrakterna av Ukraina? Och tusentals har dödats och sårats. Borde finnas så mycket belägg att man inte kunde undgå dem. Är det slut på kameror?

Saken i sig tycker jag inte är så viktig, däremot att så många är beredda att ta snacket om nordkoreaner på så stort allvar och dessutom kräva att andra ska göra det trots avsaknaden av belägg i rimlig omfattning.

Legosoldater? Du menar Wagner?
Citera
2025-01-09, 18:03
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Vuxna människor som står på en stabil moralisk grund, sitter inte och hejar på olika sidor i ett krig.

Heja på låter infantilt, men vuxna människor med fungerande morslisk kompass hoppas ju på en ukrainsk seger i kriget som Ryssland oprovocerat startade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in