2025-01-09, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Vet du vad. Jag tror det är mycket du inte förstår. Tänk bara att att ”extremvänstern” nog finns för att gynna dig och andra som haft det tufft. Jag tror kanske inte att ”invandrarna” hade något med saken att göra. Glömde du ”judarna” eller kommer det i senare inlägg?

Glöm inte att snön på husvsgnstaket blir väldigt tung vid töväder och om du kan slita dig från datorn så försök att få bort snön och därmed rädda taket.

Vad fan snackar du om`? Tror ditt beskyddande av pedofilerna får dig att bli förvirrad.
Citera
2025-01-09, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Den lagen skulle även förbjuda vuxna från att låtsas vara barn på nätet. Att skriva som Dumpen gör i chattar skulle definitivt ses som en form av förberedelsebrott för barntrafficking.

Det här har jag också funderat på.

Dessa män har ju, de facto, inte chattat med något barn. Utan en vuxen.
Vet inte hur sånt håller i rätten med brottsprovokation är ju i alla fall inte tillåtet i Sverige. Så varför är det okej för Sara och Patrik?

Sen tycker jag det är fel att hänga ut människor. De är ju inte dömda. Då kan ju alla ta lagen i egna händer och hänga ut folk till höger och vänster. De får ju bara legitimitet för ämnet det handlar om.
Citera
2025-01-09, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AEggkartongen
Inte EFTER konfrontation eller publicering. Vilket jag vill minnas att polisen själv sa i en intervju hos aftonbladet.

Om målet är att lagföra personerna så får du gärna förklara varför konfrontation och/eller uthängning är nödvändigt eller bidrar till att nå det målet.

Nu var det inte så jag menade om du läste kommentaren innan. Jag menar att du i samband med konfrontationen har kontakt med polis så hade personen som konfronteras blivit gripen på samma gång om man nu skulle införa en sådan lag.
Citera
2025-01-09, 12:15
Medlem
Crankyshake2s avatar
Att sparka Sanna fiskare var det bästa dumpen kunde göra. Är det nån fiskare som skickat bp eller hetsat männen så är det hon
Citera
2025-01-09, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jespaah
Det här har jag också funderat på.

Dessa män har ju, de facto, inte chattat med något barn. Utan en vuxen.
Vet inte hur sånt håller i rätten med brottsprovokation är ju i alla fall inte tillåtet i Sverige. Så varför är det okej för Sara och Patrik?

Sen tycker jag det är fel att hänga ut människor. De är ju inte dömda. Då kan ju alla ta lagen i egna händer och hänga ut folk till höger och vänster. De får ju bara legitimitet för ämnet det handlar om.

Polisen får inte ägna sig åt brottsprovokation, men privatpersoner är inte begränsade. För övrigt råder fri bevisvärdering i svensk domstol. Bevis som kommit fram genom polisens provokationer kan värderas i rätten och t.ex. läggas som grund för en fällande dom.
Citera
2025-01-09, 12:19
Medlem
AEggkartongens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theicebear
Nu var det inte så jag menade om du läste kommentaren innan. Jag menar att du i samband med konfrontationen har kontakt med polis så hade personen som konfronteras blivit gripen på samma gång om man nu skulle införa en sådan lag.

Men det är inte så dumpen gör det. Det kräver som du säger även att lagen ändras, det har den inte gjort än. Du skrev uttryckligen att du inte ser något problem med det dumpen gör, samtidigt föreslår du nu ändringar, hur ska du ha det?

Det du skrev förklarar heller inte varför uthängningen är nödvändig, vill du utveckla det lite?
Citera
2025-01-09, 12:21
Medlem
Twitterturkens avatar
Jag tror det kommer bli för mycket för dom, sidan läggs ner innan sommaren.
Citera
2025-01-09, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlitchQueen
Det vore fan ödets ironi om Sara tar livet av sig pga Aftonbladets artiklar.

Sånt som händer.

Hoppas verkligen inte det, däremot hoppas jag att sidan stängs ner. Däremot skulle hon kunna satsa på att bli en professionell domina eller något, uppenbarligen verkar hon bli kåt av det. Hade gärna fått smisk av henne.
Senast redigerad av LilaGubben 2025-01-09 kl. 12:29.
Citera
2025-01-09, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
Jag tror det kommer bli för mycket för dom, sidan läggs ner innan sommaren.
Som tur är det kommer inte hända, så oroa dig inte
Citera
2025-01-09, 12:34
Medlem
Semperexians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theicebear
Hahahaha, dummaste jag hört du kan inte vara seriös.
Du menar alltså att de flesta pedofiler tycker det är bra att pedofiler tar livet av sig och försvinner från samhället. Det finns absolut noll logik i det du säger.

Ironin är oslagbar. Så korkat så du omöjligen kan tro på det själv. Man håller ju för fan så låg profil som möjligt om man är pedofil eller begår brott. Man retar för fan inte upp och får uppmärksamhet från en grupp som letar pedofiler om man själv är pedofil, lika lite som en mördare som kommit undan går ut och offentligt kritiserar polisen för att inte lösa mord. Id. I. Ot.
Citera
2025-01-09, 12:34
Avslutad
Oligarken och skvallertanten Douglas Roos grundade den skitfula skvallerbloggen Nyheter24 som blandar skvaller med nyheter avskrivna från riktiga tidningar.
Skitbloggen är full med fula annonser. Ungeför som Dumpen.
För några år sen sålde han den för flera miljoner.

Douglas Roos såg nåt i Dumpen, möjlighet att tjäna pengar då Dumpen också är en skitful skvallerblogg.

Men efter senaste dagarnas rabalder i media kommer han dra öronen åt sig.
Citera
2025-01-09, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AEggkartongen
Men det är inte så dumpen gör det. Det kräver som du säger även att lagen ändras, det har den inte gjort än. Du skrev uttryckligen att du inte ser något problem med det dumpen gör, samtidigt föreslår du nu ändringar, hur ska du ha det?

Det du skrev förklarar heller inte varför uthängningen är nödvändig, vill du utveckla det lite?

Ber om ursäkt för otydlighet. Lagen som den är just nu måste självklart ändras för att det ska fungera som du säger. Det är såklart olyckligt om det försvårar utredningar för polisen men själva uthängningen ser jag inte som något dåligt men som sagt olyckligt med att det i vissa fall försvårar polisens utredningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in