2024-12-21, 07:37
  #88237
Avslutad
Dessa är riktigt störda och farliga män som högst troligen redan konsumerar barnvåldtäkter online och nu ser sin chans att själva få göra det IRL. Vad är problemet att man då fångar dem när de i god tro tänkt att de ska få våldta ett barn själva?
All heder till Sara och Patrik som försöker få stopp på dessa brottslingar och Douglas Roos som nu skänkt 1 milj till Dumpen då han vill skydda barnen.
Tycker det är värre när oskyldiga barn tar livet av sig pga övergrepp och hot än att dessa män med sjuka tankar och handlingar tar livet av sig. Synd om familjerna? Ja för att de måste bära skammen över att deras pappa/man varit pedofil. Dock viktigare att skydda barnen, de är framtiden, inte dessa män som för övrigt borde söka hjälp alt kastreras för att förhindra sig själva att skada barn. De har noll empati och vi bör ha noll empati för dem.
Citera
2024-12-21, 09:42
  #88238
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonjour212
Dessa är riktigt störda och farliga män som högst troligen redan konsumerar barnvåldtäkter online och nu ser sin chans att själva få göra det IRL. Vad är problemet att man då fångar dem när de i god tro tänkt att de ska få våldta ett barn själva?
All heder till Sara och Patrik som försöker få stopp på dessa brottslingar och Douglas Roos som nu skänkt 1 milj till Dumpen då han vill skydda barnen.
Tycker det är värre när oskyldiga barn tar livet av sig pga övergrepp och hot än att dessa män med sjuka tankar och handlingar tar livet av sig. Synd om familjerna? Ja för att de måste bära skammen över att deras pappa/man varit pedofil. Dock viktigare att skydda barnen, de är framtiden, inte dessa män som för övrigt borde söka hjälp alt kastreras för att förhindra sig själva att skada barn. De har noll empati och vi bör ha noll empati för dem.

”Högst troligen konsumerar barnvåldtäkter och nu ser sin chans att göra det IRL.”
Således bara ett antagande utan någon som helst dokumentation.
Liknar de skenprocesser under sovjettiden , där oskyldiga dömdes för spioneri eller var statens fiende om de inte hyllade Stalin.
De pedofiler som de facto förgripit sig på barn ska definitivt lagföras och dömas.
Jag vill inte ha ett sovjetiskt rättssystem med total brist på rättssäkerhet.
Du får gärna propagera för ett pöbelsamhälle och medborgargarden, men du kommer aldrig någonsin få med dig en majoritet för något så sjukligt.
Lycka till!!!
Citera
2024-12-21, 11:39
  #88239
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dusapa
Jag har hittills inte fått något svar.
Hade gäddan tagit livet av sig om hen inte hade blivit uthängd? Ja eller nej???
De undviker den bra frågan, jag håller med dig. Detta sätt att skylla ifrån sig och se sig som ansvarsfria är vårdslöst.

En liknelse skulle kunna vara att när jag eldar i min kamin så är jag inte skyldig för utsläppen då det var någon annan som högg veden.

Men då kommer det bara "En bättre liknelse är..." eller "I de exemplet så är Dumpen veden" eller något annat helt verklighetsfrånvänt.
Citera
2024-12-21, 12:12
  #88240
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonjour212
Dessa är riktigt störda och farliga män som högst troligen redan konsumerar barnvåldtäkter online och nu ser sin chans att själva få göra det IRL. Vad är problemet att man då fångar dem när de i god tro tänkt att de ska få våldta ett barn själva?
All heder till Sara och Patrik som försöker få stopp på dessa brottslingar och Douglas Roos som nu skänkt 1 milj till Dumpen då han vill skydda barnen.
Tycker det är värre när oskyldiga barn tar livet av sig pga övergrepp och hot än att dessa män med sjuka tankar och handlingar tar livet av sig. Synd om familjerna? Ja för att de måste bära skammen över att deras pappa/man varit pedofil. Dock viktigare att skydda barnen, de är framtiden, inte dessa män som för övrigt borde söka hjälp alt kastreras för att förhindra sig själva att skada barn. De har noll empati och vi bör ha noll empati för dem.
Istället för att hänga runt på Flashback skulle jag, om jag var du, samla ihop indianerna i kanoten. I all välmening.

Men barn som barn, tänker iaf jag, men inte du? Enda skillnaden är väl att man med säkerhet kan säga att den uthängde förmodade pedofilens barn kommer ta mer stryk än det fiktiva barnet.
Citera
2024-12-21, 12:16
  #88241
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Istället för att hänga runt på Flashback skulle jag, om jag var du, samla ihop indianerna i kanoten. I all välmening.

Men barn som barn, tänker iaf jag, men inte du? Enda skillnaden är väl att man med säkerhet kan säga att den uthängde förmodade pedofilens barn kommer ta mer stryk än det fiktiva barnet.
De barn som skadats av Gäddans agerande, tidiga verkliga offer och gäddans egna avkommor är ändå i slutändan skadade pga val gäddan gjort.
Citera
2024-12-21, 12:18
  #88242
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Gäddorna har ju alltså här kontaktat ett juridiskt ombud som är den som har gjort bedömningen att det handlar om utpressning, och det är även det juridiska ombudet som lämnat in polisanmälan. Så att gäddorna skulle göra sig skyldiga till falsk tillvitelse är mer eller mindre obefintlig. Och att Bodström skulle kunna anmälas för det är också högst osannolikt, speciellt då polisen redan har gjort bedömningen att de fanns tillräckligt mycket omständigheter för att inleda en förundersökning.
Juridiska ombud gör bedömningen om det är lönsamt för dem att ta sig an fall, inget annat! Din naiva bulle.
Citera
2024-12-21, 12:19
  #88243
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
De barn som skadats av Gäddans agerande, tidiga verkliga offer och gäddans egna avkommor är ändå i slutändan skadade pga val gäddan gjort.
Jaha? Var det inte barnen det här handlade om?
Citera
2024-12-21, 12:33
  #88244
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonjour212
Dessa är riktigt störda och farliga män som högst troligen redan konsumerar barnvåldtäkter online och nu ser sin chans att själva få göra det IRL. Vad är problemet att man då fångar dem när de i god tro tänkt att de ska få våldta ett barn själva?
All heder till Sara och Patrik som försöker få stopp på dessa brottslingar och Douglas Roos som nu skänkt 1 milj till Dumpen då han vill skydda barnen.
Tycker det är värre när oskyldiga barn tar livet av sig pga övergrepp och hot än att dessa män med sjuka tankar och handlingar tar livet av sig. Synd om familjerna? Ja för att de måste bära skammen över att deras pappa/man varit pedofil. Dock viktigare att skydda barnen, de är framtiden, inte dessa män som för övrigt borde söka hjälp alt kastreras för att förhindra sig själva att skada barn. De har noll empati och vi bör ha noll empati för dem.

Hallå hallå.
Jag har inget emot att man fångar dessa personer.
Det som är problemet är just deras arbetssätt.
Sen tycker jag vi slänger oss lite väl friskt med uttrycket våldta när det kommer till dessa uthägningar. Enligt lagen ska det klassas som det, absolut. Men det får en felaktig mening i sammanhanget. Dom flesta som blir uthängda tror dom ska träffa någon som dom tror med fri vilja, och som själva varit drivande, vill ha sex.
Men skit samma. Det blir bara så urvattnat när det används hela tiden.

Men åter igen så måste man tänka längre än tunnelseende kortfattad ilska.
Man kan inte hänga ut folk på det sättet som dom gör. Personerna behöver hjälp och vård. Inte utanförskap och mobbning.

I en perfekt värld så skulle inga barn råka ut för någonting. Varken svält, krig, våld, sjukdommar, våldtäkt eller något annat.
Tyvärr så lever vi inte i en sådan värld.
Och så länge det finns människor på våran planet så kommer fruktansvärda saker att hända. Vi får bara hoppas att det sker så få saker som möjligt mot barn. Men dom stackarna som råkar ut för något fruktansvärt måste vi ta hand om och ge den bästa vård och hjälp vi kan.

Detta gäller även dom som är barn till någon av dom som blivit uthängda. Inte sätta dom i ett rum av skam och utanförskap.

Jag har frågat förut men aldrig fått något svar.
Vad är det dumpen faktiskt åstadkommer?
Citera
2024-12-21, 12:35
  #88245
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av usr1
Vad menar du?
En fiskares dag. Del ? jag minns inte längre.
Det börjar bli mörkt om mornarna. Kallt. Gäddorna lovar dyrt och heligt att värma mitt 13-14åriga jag. Om jag är riktigt snäll kan de skjutsa hem mig efter skolan. Så jag slipper gå. Tack.
Dumpen har börjat få effekt, det märks tydligt i våra fiskevatten. Gäddorna är lite skyggare. Dock inte så pass att de kan låta bli, de bara kräver lite extra från barnen. Men inget som vi fiskare inte kan lösa med lite pusslande och kreativitet. Dröm vore att kunna surfa ett varv på nätet utan att en enda person hugger efter kroken. Där är vi inte än. Långt ifrån tyvärr.

Sara hann inte mer än bumpa ner på svensk mark innan hon med nyfunnen energi blev sugen på kokt gädda! Få fram gäddorna! Och vi kastade ut krokar allihop åt olika håll och fick genast hugg.
Jag tänker mycket på hur dessa män måste se på sig själva. Jag hade personligen aldrig inlett en konversation med en okänd (oavsett ålder) med ”hej är du kåt?” eller en bild på mitt privataste. Inte ens min hubby får såna bilder.
Och ärligt talat, kära gädda. Din sn*pp är inte så fin att se på. Det tycker inte jag. Det tycker inte någon annan fiskare. Och det tycker heller inte de riktiga barn som du säkert också har skickat den till. Stäng gylfen. Gå och ställ dig i skamvrån. Du är äcklig.
Svarar ändå att den ser mumsig ut. Eller att den gör mig upphetsad. Det enda den gör IRL är att få min frukost att åka lite hiss.
En annan gädda vill ha min fulla uppmärksamhet. Han har ju tänkt på mig hela tiden i säkert 5 minuter!! Kan vi inte ses imorgon? självklart kan vi det. Sara är ju hungrig och blir så tjurig utan mat, så vi kastar fort dit allehanda fula fiskar innan hon börjar gnaga på Patriks armar.
Dels därför. Och dels för att jag känner en sådan otrolig lättnad när de nappar. Kanske kan det förhindra att ett enda barn slipper växa upp med ett bagage liknande mitt!!
Nog om allt detta! Men när jag ändå har er uppmärksamhet!
Världens vackraste och viktigaste Mikaela roddar dumpens namninsamling. Vi KRÄVER förändringar!! Ny regering på plats så nu är det dags att röra om i grytan! In och skriv under. Jag tycker vi överraskar Mickan med en jätteflodvåg av underskrifter nu!!!
https://www.skrivunder.com/2forty2_kraver_lagandring_for...
Barn är skyddsombjekt, inte sexobjekt. Och det är ALDRIG slumpen som gör att du hamnar på dumpen.
Du är på dumpen för att du gjort aktiva val som lett till den punkten. Vi fiskare jagar aldrig någon utan poppar upp lite här och där på nätet som barn. Ibland trasiga barn och ibland oskyldigt naiva. Första kontakt sköter gäddorna. Ibland ser det ut som att vi skriver först i loggar, men då har den kontakten i regel börjat på annan plattform. Vi jagar inte pedofiler som media gärna kallar det. De jagar faktiskt oss.
Styrka och mod till mina fiskarvänner och alla andra som behöver det!
/Ebba. Moderator, fiskare och nykär i den gamla mal jag råkade fiska upp på dumpen som vuxen
Det här inlägget är intressant på flera plan.
Dels för det vittnar om att män faktiskt inleder konversationer (om de ens kan kallas det) med ungar med frågan om de är kåta, vilket även unga släktingar visat mig när jag betvivlat detta. Detta sker alltså på spelsajter, TT, Insta, Snap, Discord med flera sajter där unga är. Det finns alltså gott om män som direkt ofredar ett barn enligt svensk lagstiftning, men både ord och/eller bild.

Nästa intressanta sak är signaturen. Är det "Sanna" som är Ebba?

Nu postades ursprungsinlägget, med länk, av en här välkänd gäddkramare som notoriskt anklagar alla för att vara "dumpling" eller värre när de säger emot denne, oavsett vad man har för förbehåll mot Dumpen. Ett klassiskt exempel på mindre begåvad och obildad person helt enkelt v ilken dessutom har någon slags oklart motiverat hat mot Dumpen och alla som inte tycker vuxna ska ha rätten att sexa sig med unga. Det är omöjligt att säga om denne Ovetade ändrat i texten, slagit ihop ett större antal inlägg osv, eller om den citerade gjort det, eftersom länken är död.
Citera
2024-12-21, 12:37
  #88246
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Jaha? Var det inte barnen det här handlade om?
Ja precis. Varför skylla på Dumpen, om vi lämnar metoder utanför, när inget skulle hänt gäddungarna om deras förälder inte äcklat sig online till att börja med.
Citera
2024-12-21, 12:44
  #88247
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Juridiska ombud gör bedömningen om det är lönsamt för dem att ta sig an fall, inget annat! Din naiva bulle.

Ursäkta mig. Men jag måste ändå slå ett slag för juristerna.
Självklart finns det några som arbetar på det sättet.
Men dom blir sällan stora.

Dom flesta jobbar efter att ge den klienten som tar kontakt, den mest rättvisa processen.
Det har inte att göra med vem personen är. Eller hur lönsam en rättegång kommer att bli.

Du kanske endast ser till pengarna i ditt arbete.
Men dom flesta advokaterna arbetar för att ha ett fungerande rättssamhälle. Där lagar och regler ska vara samma för alla.
Sen är det lite så att om du är duktig och gör ett bra jobb. Så blir du mer efterfrågad och kan därav ta mer betalt för dina tjänster.
Precis som i vilket annat arbete som helst.

Om du är tillräckligt duktig på ditt jobb, och det finns folk som är villiga att betala för den tjänsten du erbjuder, så kan du ta ut en rejäl lön för det.
Det säger ju inte att du är ett as för det. Bara att du är duktig och efterfrågad.
Citera
2024-12-21, 12:54
  #88248
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Ja precis. Varför skylla på Dumpen, om vi lämnar metoder utanför, när inget skulle hänt gäddungarna om deras förälder inte äcklat sig online till att börja med.

Ursäkta.
Så du tänker dig att "gäddungarna", fruktansvärt utryckt måste jag ändå säga, får skylla sig själva?

Ska dom barnen behöva leva med den skulden?
Är det deras fel att detta hänt?

Jag förstår annars inte vad det är du menar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in