2025-01-09, 09:40
Avstängd
dansquelcass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Så den Indiske GM utförde ett rasistdåd ?

Vad var denne svarte Crocodile Dundees motiv till dådet?
Citera
2025-01-09, 09:50
Medlem
Inget nytt som kommit ut idag om detta fallet, och jag vill förtydliga att jag tror inte att han var där och snattade denna gången, men att han kanske försökt göra de tidigare och att BO kommit på honom. Och är man sjuk i huvudet så kan en sån sak ligga och skava ett bra tag. Som tur är så sker inte de ofta att man går till handling på detta sättet. Men ibland kan de tyvärr ske. Och man får stoppa en person som snattar i en affär, man får till och med hålla fast personen tills polisen kommer. Så de är inga konstigheter. De har jag själv gjort när jag varit i en affär en gång och de fanns inga vakter eller så.
Citera
2025-01-09, 09:59
Medlem
runkstrumpas avatar
Han är häktad nu
Citera
2025-01-09, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runkstrumpa
Han är häktad nu

Nä, men begärd häktad, även om det mycket troligt kommer bli som du säger.

https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/2025/januari/man-begars-haktad-for-mord-pa-kvinna-i-butik-i-botkyrka/
Citera
2025-01-09, 10:06
Medlem
Så storyn man tror på nu är att det är en snattare som utifrån tidigare upplevelser i butiken återvände för att mörda den kvinna i personalen som konfronterat honom tidigare för snatterier?

Vakterna misstänkte nytt snatteriförsök utifrån beteende eller att de kände igen honom och agerade utifrån det varvid vakterna häpet fick veta att han mördat en av de anställda först efter de redan tagit fast honom för misstänkt snatteri?
Citera
2025-01-09, 10:32
Medlem
Häktningsframställan på nedan länk. Mitt tidigare angivna namn var korrekt, så vi kan konstatera att det är den misstänkta gärningsmannen.

https://files.fm/u/33jberddhj
Citera
2025-01-09, 10:35
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Så storyn man tror på nu är att det är en snattare som utifrån tidigare upplevelser i butiken återvände för att mörda den kvinna i personalen som konfronterat honom tidigare för snatterier?

Vakterna misstänkte nytt snatteriförsök utifrån beteende eller att de kände igen honom och agerade utifrån det varvid vakterna häpet fick veta att han mördat en av de anställda först efter de redan tagit fast honom för misstänkt snatteri?
Nej, fel story. Väktare följde honom på kameran då han agerade nervöst.
Citera
2025-01-09, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Nej, fel story. Väktare följde honom på kameran då han agerade nervöst.

Ok, annars så trodde jag att motiv och koppling mellan gm och offer var tydligare. Men kanske inte är så.
Citera
2025-01-09, 10:42
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friindivid
"Anna" påstås bo nära gm:s mångmiljonvilla.
Om jag minns rätt skrev någon att hon bodde tio minuter med bil från GM. Det är inte särskilt nära.
Citera
2025-01-09, 10:43
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f-life-2-death
Jag känner många pakistanier med icke-muslimska namn och de är muslimer… så man kan inte utesluta att han är muslim.

Psykisk sjukdom tar ingen hänsyn till religion, så du kan släppa den halmgubben.
Citera
2025-01-09, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Creatur
Sh*vesh är ett hinduistiskt namn, har med guden Shiva att göra.

Båda är mer sannolika än kristna.
Citera
2025-01-09, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retutu
Nä, men begärd häktad, även om det mycket troligt kommer bli som du säger.

https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/2025/januari/man-begars-haktad-for-mord-pa-kvinna-i-butik-i-botkyrka/
Han lär bli häktad.
Huddinge häktet är bredvid, Södertörns tingsrätt.
Polisutredare brukar vara med åklagaren under häktningsförhandlingen.
Spännande om han kommer erkänna eller förneka brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in