Inget nytt som kommit ut idag om detta fallet, och jag vill förtydliga att jag tror inte att han var där och snattade denna gången, men att han kanske försökt göra de tidigare och att BO kommit på honom. Och är man sjuk i huvudet så kan en sån sak ligga och skava ett bra tag. Som tur är så sker inte de ofta att man går till handling på detta sättet. Men ibland kan de tyvärr ske. Och man får stoppa en person som snattar i en affär, man får till och med hålla fast personen tills polisen kommer. Så de är inga konstigheter. De har jag själv gjort när jag varit i en affär en gång och de fanns inga vakter eller så.
Så storyn man tror på nu är att det är en snattare som utifrån tidigare upplevelser i butiken återvände för att mörda den kvinna i personalen som konfronterat honom tidigare för snatterier?
Vakterna misstänkte nytt snatteriförsök utifrån beteende eller att de kände igen honom och agerade utifrån det varvid vakterna häpet fick veta att han mördat en av de anställda först efter de redan tagit fast honom för misstänkt snatteri?
Så storyn man tror på nu är att det är en snattare som utifrån tidigare upplevelser i butiken återvände för att mörda den kvinna i personalen som konfronterat honom tidigare för snatterier?
Vakterna misstänkte nytt snatteriförsök utifrån beteende eller att de kände igen honom och agerade utifrån det varvid vakterna häpet fick veta att han mördat en av de anställda först efter de redan tagit fast honom för misstänkt snatteri?
Nej, fel story. Väktare följde honom på kameran då han agerade nervöst.
Han lär bli häktad.
Huddinge häktet är bredvid, Södertörns tingsrätt.
Polisutredare brukar vara med åklagaren under häktningsförhandlingen.
Spännande om han kommer erkänna eller förneka brott.