2025-01-08, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharmut4
Märsta mordet var en svart muslimsk kvinna
Botkyrka är en vit kristen kvinna (om det visar sig att hon var syrian)

Vad är likheterna förutom kvinna?

Mycket. 2 vackra kvinnor som blivit bragda livet för att svenska samhället misslyckats med att spärra in psykfall som härjar runt.
Båda tror på gud och har blivit mördade med kniv. Vi är alla guds barn.

Enda skillnaden är att ena blir mördad i ett skogsparti av en rasse svenne och den andra på jobbet av en ghandi. Skiten borde ha spärrats in förlängesedan för då hade dom levt. Och familjemedlemmar hade inte förlorat dom personerna dom älskar mest. Och folk måste sluta snacka om hedersmord. Fan tappade hela bunten.
Citera
2025-01-08, 23:04
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SomalieMed70IQ
Osannolikt att personen är kristen, då han är indier. Muslim mycket mer sannolikt.
Sh*vesh är ett hinduistiskt namn, har med guden Shiva att göra.
Citera
2025-01-08, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mhellm01
Säker hela släkten som har olika bolag inte ovanligt..

Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Hur i helvete kan en indier från ett 1,5 miljardland få uppehållstillstånd i Sverige för att städa och sköta parker?

Som om det inte finns nog med invällt folk här som kan göra just det? Vad var hans spetskompetens: krusbär och knivskärning?

Ja. Man kan ju fråga sig vilket asylskäl som motiverar att han får befinna sig i Sverige överhuvudtaget, utöver vad som avser turism.
Citera
2025-01-08, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filteer
Mycket. 2 vackra kvinnor som blivit bragda livet för att svenska samhället misslyckats med att spärra in psykfall som härjar runt.
Båda tror på gud och har blivit mördade med kniv. Vi är alla guds barn.

Enda skillnaden är att ena blir mördad i ett skogsparti av en rasse svenne och den andra på jobbet av en ghandi. Skiten borde ha spärrats in förlängesedan för då hade dom levt. Och familjemedlemmar hade inte förlorat dom personerna dom älskar mest. Och folk måste sluta snacka om hedersmord. Fan tappade hela bunten.

Hedersmord är faktiskt en sak som händer, dock inte i dom två fall du pratar om, men med tanke på att du säger rasse svenne så lutar det åt att du är för hedersmord
Citera
2025-01-08, 23:09
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du har antagligen fel, alla och envar får gripa någon på bar gärning för försök till stöld, även inne i en butik.

Läs mer på lawline https://lawline.se/answers/envarsgripande-vid-forsoksbrott .
Fick lära oss att inte göra något förrän personen gått utanför butiken. Det gällde att konfrontera någon och be att få kolla. Inte riktigt samma sak kanske.

Misstänkt hot eller rån däremot. Tryck på en av larmknapparna. Aldrig konfrontera. För farligt.

Själv blev jag så förbannad en gång dock när en kund (som jag hade ögonen på men märkte att min kollega var clueless) greppade ett opioidpreparat ur handen på min kollega och sprang ut. Jag efter. Lönlöst. Orkade inte springa ikapp. Det hände inget mer, ingen skadad. Mina jobbarkollegor hade lite roligt åt mig, det skämtades lite när vi hade årlig genomgång om hur vi ska göra vid sådana händelser. Eller ja, jag själv skämtade om det.

Ja, ja, ursäkta att jag pratar om mig själv när något sådant här fruktansvärt tragiskt har hänt.

Tänkte att det kan vara bra att höra lite om vad butikspersonal får och inte får göra. Den här kvinnan blev tydligen angripen helt oskyldigt och oprovocerat, kunde inte avvärjas. Hemskt.
Citera
2025-01-08, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masmo
Denna del av butiken brukar inte ha så många kunder, maten ligger i en annan del av butiken. Speciellt klockan 20 på kvällen tror jag inte så många åker iväg och köper ny kökskniv eller stekpanna. Uppe till vänster ligger barnleksaker, och rakt upp dammsugare och typ stavmixers. Inget av detta köper man på kvällen.

Jag kan med 100% säkerhet säga att kvinnan på bilden jobbar på Ica Maxi Botkyrka. Om det var hon som faktiskt blev mördad är ju inte helt säkert. Men känns konstigt att någon som påstår sig känna familjen laddar upp en privat bild på henne och påstår att det var hon. Man kan se ung ut även om man är äldre, sen kan bilden även vara äldre.

10 minuters bilfärd ifrån varandra låter lite, men de bodde i varsin ände av Tumba, så långt man kan komma, man måste åka igenom precis hela Tumba för att komma till varandra. De bodde inte speciellt nära varandra.

Tror det är bilden på dottern du sett.
Citera
2025-01-08, 23:16
Medlem
Masmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljusnarsberg
Tror det är bilden på dottern du sett.

Nä jag har nog sett båda. Det var även en bild på dottern som ser mycket yngre ut, även henne känner jag igen från butiken.
Citera
2025-01-08, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Ja. Man kan ju fråga sig vilket asylskäl som motiverar att han får befinna sig i Sverige överhuvudtaget, utöver vad som avser turism.
2007 var det mycket lätt.. 2007 när kan kom
Hit var barn.. men denna tid räckte du hade släktingar i Sverige plus ett anställningsavtal..
Foodora har importerat många från Indien till köra mat genom åren..
Citera
2025-01-08, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kisaeng
Det kan ju vara så att han är släkt med kvinnan och någon som har anknytning till hans offer har hämnats. Det har nyligen gjorts över 3000 sökningar på kvinnan på mrkoll.

Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Denna man har samma efternamn som offret och är mördare enligt artikeln. Har han med det hela att göra? Hämnd?

https://claravintern.nu/charbel-ayoub/

Det finns över 800 med samma efternamn i Sverige. De är inte släkt. Inte heller rätt ålder. Onödigt uthäng.
Citera
2025-01-08, 23:26
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Det fetade, exakt! Oavsett psykisk ohälsa så finns där ett risktänk angående dina egna chanser att undkomma våld ifrån den du attackerar.

Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Nån som handlar där beskriver BO som mycket snäll och hjälpsam om det är hon de tror.

Angående det du skrev så är det så typiskt att såna här så kallat galna människor alltid väljer fysiskt svagare personer att kniva eller klubba ner. De går så gott som aldrig på en stor stark ung man…
Alltid äldre personer, medelålders kvinnor eller barn.
”Rösterna i huvudet” säger aldrig åt dem att randomly gå på 2-meters anabola-Johnny eller elitboxar-Ali.
Citera
2025-01-08, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miracle1290
Så den (skräpet) gav sig på en liten, späd försvarslös kvinna. Fy faaan, hoppas den åker ner några hack i kastsystemet och numer lirar i samma liga som kackerlackor.

Undrar vad oddsen är för att vi får höra en snyfthistoria när det är dags för rättegång. Dumma mamma, dumma pappa, dumma psykvården osv.
Och trams om ”röster”, ”syner” och ”tankar” osv.

Men nästan hellre det än ev fiolstråkar från hans familj om att han mådde dåligt.

En familj fick börja det här nya året med att på ett brutalt sätt förlora sin fina omtyckta mamma som enligt uppgifter var en snäll, glad och hjälpsam person även på jobbet.

Mördarens familj kan visa den lilla respekt de nu i sammanhanget kan visa kvinnans familj genom att ta avstånd från avskummet.

Inga turer i bil till rättspsyk i framtiden för att lilla barnet ska få träffa pappa.
Klipp klipp bara. Radera mördaren från deras och barnets liv. Inte synd om honom oavsett omständigheter.
Hoppas han aldrig kommer ut i frihet.
Citera
2025-01-08, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masmo
Intressant med kniven dock. Först hörde man att han hade tagit en kniv från affären, sen att han haft den på sig från början. Från en som kan affären så ligger knivarna bara en hylla ifrån där man ser honom på övervakningskameran.

Men skulle han haft kniv med sig in i affären tyder det ju på att han planerat att knivhugga någon.

Någon som vet säkert?

Edit: Verkar som han kommit till affären med kniv. Han lär ha tänkt att knivhugga någon från början.
Kan det bli tal om utvisning ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in