2025-01-08, 19:54
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impact21
I en sprint är det reklam mellan varje heat.

Ja sprinten är i särklass värst när det gäller reklam. Visserligen något kortare avbrott, men desto fler. Däremot visas ingen reklam överhuvudtaget i enskilda distanslopp. Under touren var det väl så vid två eller tre tillfällen.
Citera
2025-01-08, 20:05
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Håller med, SVT:s satsning på OS känns rätt halvhjärtad när man släpper skidskyttet till TV4 som man sänder vanligtvis och tagit in nya experter till och istället ska ta längdåkningen som man inte sänt sen 2021. Överlag känns det väl som att hela Vinterstudion har sett sina bästa dagar och det skulle behövas ett rejält omtag för SVT:s vintersändningar.

VM producerat av Viaplay kommer bli intressant, får se om de gör en satsning på backhoppning och NOK inför det eller om det blir ungefär som nu med det.

Tyvärr ja. Först kändes det som "Äntligen OS tillbaka i SVT." Men när man inte får sändningsrättigheterna till Skidskyttet så känns det hela lite avslaget.
Kan tänka mig att TV4 hyr in David Ekholm igen för att kommentera, och då får vi höra hans återkommande fraser ett hundratal gånger, tex "Ensamt majestät" osv som han körde med det året som TV4 hade Skidskyttet.

Ja Vinterstudion tappade rejält när bla Längd och Alpint försvann.
Nu sitter Pillan och Mathias Fredriksson i soffan och pratar om sånt dom inte är experter på.
Kan ju inte känns så motiverande tänker jag.

Hade det inte varit för Skidskyttet så hade jag slutat titta på Vinterstudion.
För Ski Classics finns det inget intresse för hos mig.
Citera
2025-01-08, 20:05
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Har du några belägg för dina påståenden? SVT brukar ligga över 90% i omröstningar om var man föredrar att se längdskidor.

Häpnadsväckande siffror. Jag skall inte ta ifrån dig dessa. Dock var andemeningen att PS är snedvridit och ett svar på ingetbranicks tes.

Citat:
Att han har fel i nästintill allt han säger är ingen liten detalj.

Andra kommentatorer kan ligga ett par sekunder fel vid en mellantid. Forsberg kan prata om ledning när åkaren passerar 20 sekunder efter. Det här upprepas lopp efter lopp, varenda säsong. Han verkar helt oförmögen att lära sig av sina misstag.

Han pratar sönder alla lopp. Han har noll kemi oavsett vem han kommenterar med. Han är extremt fokuserad på vissa enskilda åkare, och tjatar om dessa även när det inte är relevant.

Har du några exempel på vad som är plus?

Engagerande, behaglig röst, positiv, tillräckligt kunnig, euforisk.

Citat:

Är väl ändå ett naturligt break = "inget händer".
Citera
2025-01-08, 22:34
Medlem
Alkibiadess avatar
Jag hade missat att världscuptävlingar i Sverige inte ingår i det nya avtalet (jag trodde att det bara var VM som var exkluderat), det är ju en nyhet jämfört med hur det ser ut i det nuvarande avtalet.
Citera
2025-01-08, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Engagerande, behaglig röst, positiv, tillräckligt kunnig, euforisk.

Behaglig röst och positiv kan jag hålla med om.

Citat:

En del heat är väldigt händelserika. Där skulle det vara önskvärt med bättre uppföljning och repriser på avgörande situationer.
Citera
2025-01-09, 02:39
Moderator
Hjv9s avatar
Har egentligen inga större problem med Viaplay. Bara man kunde få bort Jihde & Forsberg. AKS kan jag leva med även fast hon är förbannat slätstruken.

SVT måste ju ändå vara sugna på att sända VM 2027.
Citera
2025-01-09, 03:04
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Har egentligen inga större problem med Viaplay. Bara man kunde få bort Jihde & Forsberg. AKS kan jag leva med även fast hon är förbannat slätstruken.

SVT måste ju ändå vara sugna på att sända VM 2027.
Tror Viaplay kommer ta hem rubbet sedan kan dem ge VM hemmaplan, då Hård får göra sitt sista VM på SVT innan han lägger av!
Nord verkar vara på g till VIAPLAY som kommentator enl XP...
Citera
2025-01-09, 04:33
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av katw
Ja sprinten är i särklass värst när det gäller reklam. Visserligen något kortare avbrott, men desto fler. Däremot visas ingen reklam överhuvudtaget i enskilda distanslopp. Under touren var det väl så vid två eller tre tillfällen.

Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Har vi här svaret på sprintens popularitet hos FIS. En mängd naturliga reklampauser att sälja fram till 2030.
Citera
2025-01-09, 06:20
Medlem
Metallharrys avatar
Citat:

Han pratar sönder alla lopp. Han har noll kemi oavsett vem han kommenterar med.

Det här är det absolut största problemet för mig. Noll känsla, han kan ställa sin bisittare en fråga (får ptsd av att bara skriva detta ) som börjar svara för att sen snabbt bli avbruten av en babblande Per som svarar på sin egna fråga. Till en början hände det mest bara med AKS men nu när han börjar bli bekväm med Johan och Teo händer det konstant även med dom.
Citera
2025-01-09, 06:47
Medlem
Borde inte Forsberg också börja närma sig pensionsålder? Känns väl lite som att man tog in honom för man visste vad man fick från OS 2014 men om man nu ska sända fem år till kan det börja bli dags att rotera på den stolen också likt man gjort på expertstolen.
Citera
2025-01-09, 07:12
Medlem
Metallharrys avatar
Citat:
Borde inte Forsberg också börja närma sig pensionsålder? Känns väl lite som att man tog in honom för man visste vad man fick från OS 2014 men om man nu ska sända fem år till kan det börja bli dags att rotera på den stolen också likt man gjort på expertstolen.

Fyller 62 i år tror jag. Hård blev väl 70 för ett tag sen? Visserligen har han börjat tappa en del men han är fortfarande i en annan klass jämfört med Forsberg anser jag.
Citera
2025-01-09, 07:19
Medlem
rainbowias avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Metallharry
Fyller 62 i år tror jag. Hård blev väl 70 för ett tag sen? Visserligen har han börjat tappa en del men han är fortfarande i en annan klass jämfört med Forsberg anser jag.

T.o.m 63 i år. Fem år är nog inga problem innan han "lägger av".

Citat:
En del heat är väldigt händelserika. Där skulle det vara önskvärt med bättre uppföljning och repriser på avgörande situationer.

Vad kostar de reklamfria alternativen i vinter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in