2025-01-08, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av errorerrorerrror
Överförmyndarnämnden (enheten) har alltså skickat remiss på hälsoundersökning på Pia, då någon anmälde henne angående godmanskap/utredning, som hon inte vill gå på alltså.
De sa att de inte kan lägga ner ärendet annars? Jahopp. Men Pia vill inte... Och Pia gör som hon vill....

Hon ska också göra knas med den som anmälde henne 🤣

Oh jävlar, julklappen kom sent i år för oss som följer dramat!

Helvete vad spännande utveckling, jag menar hon har ju varit bekväm i att bo på hostel och hålla sig i storstaden, inte åka utomlands och... ja en annan hade väl tagit tillfället i akt att få tankar på annat och njuta lite.

MEN nu jävlar kanske hon tvingas fly landet för att undgå staten och de klor Överförmyndarnämnden kan sätta i henne, fast samtidigt verkar Överförmyndarnämnden inte ha befogenhet mer än den ekonomiska biten?
Eller hur nära ligger det i att spila över till LPT eller LVM? I Pias fall bör det vara en hårfin gräns.

Varav jag tar ut svängarna här och leker med tanken att hon kanske flyr landet nu innan dom åtminstone låser hennes miljon till vis del.
Citera
2025-01-08, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Ja ju fler anmälare desto större kraft, så är det ju. Jag tror däremot att det redan är en done deal med Pisspia, hon är helt frånkopplad från verkligheten. De kan bara ta en titt på hennes egna klipp på tiktok, bl.a hur hon tänker kring räkningar "som ej går att lita på", bara där har de ett fint underlag. Skulle hon nu radera sin tiktok i panik så finns ju allt fint sparat av andra på youtube

Hon slapp ju undan tvångsvård när hon blev intagen på psyket, blev släppt för att hon var för frisk. Vågar vi ta risken igen att lita på att Stockholms stad tar rätt beslut? 😭
Citera
2025-01-08, 17:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DenOtroligaStruten
Bra inlägg, skönt att någon förstår mig, i mina inlägg...

Även att fler än jag tar Pia lite i försvar...

Så fort jag skriver något, så tror alla att jag tycker Pia gör rätt i allt...

Det är snarare just så, som du skriver, som jag också anser...

Jag förstår dig. Ta inte åt dig av otrevliga kommentarer i denna tråden. Man kan se att Pia har massa problem och skulle behöva hjälp. Hon beter sig helt irrationellt ofta. Men jag tycker heller inte det gör det okej att vuxenmobba någon. Har man lite empati så sparkar man inte på någon redan krälar lixom.
Jag försöker själv tänka på att hennes barn läser det jag skriver och allt som skrivs här.. vilket är hjärtskärande.

Man måste tänka på att vi alla kan hamna i livssituationer som gör att man tappar fotfästet..

Låt inte oempatiska människor trampa på din empatiska sida 🫶
Citera
2025-01-08, 17:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av areharviskabo
https://vm.tiktok.com/ZNeKMCTYS/

Nytt inlägg, hon avbokade läkartiden och fick reda på att det var en remiss från överförmyndareenheten. Ärendet ligger kvar även om hon avbokar hälsoundersökningen.

Han/hon som anmäld skulle passa sig, hoppas det var Pattknullaren som slog till.
Citera
2025-01-08, 17:32
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weezl
Hon slapp ju undan tvångsvård när hon blev intagen på psyket, blev släppt för att hon var för frisk. Vågar vi ta risken igen att lita på att Stockholms stad tar rätt beslut? 😭

Jodå nu är det andra bullar. Då var det bara en snabbedömning som de flesta kan ducka genom att sova bara, fanns knappt något att gå på.
Det har hänt så mycket nu som talar för att hon ej klarar ta hand om sig. Förlorat lägenheten, levt utan el ett år. Aggressiv mot socialtjänsten och varenda kotte som försökt tala resonligt med henne. De ser ju säkert också nu hur hon talar på tiktok om sina pissfittor till barn, hur räkningar fortfarande åker ner i sopkorgen!!! Så det blir nog lite sura miner hos Pia framöver. Får hoppas pengarna blir låsta och förvaltare tillsatt, kanske ett behandlingshem och rejäl psykiatrisk utredning och medicinering, därefter ett ordnat boende med boendestöd. Vore ju världens finaste present till hennes pojkar ändå. Hoppas Pia kan inse det med en dag.
Citera
2025-01-08, 17:43
Medlem
Vore lite kul nu om flera hundra gjorde en anmälning så Pia får upp över öron på sig att göra kaos med alla som anmält.
Citera
2025-01-08, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratdancer
Vore lite kul nu om flera hundra gjorde en anmälning så Pia får upp över öron på sig att göra kaos med alla som anmält.

Bara bra om hon håller sig sysselsatt genom att leka FBI, mindre tid över till att ställa till med dumheter!
Citera
2025-01-08, 17:45
Medlem
MaeWests avatar
Och Pia Pissfitta som är en sådan välvillig individ?
Hota folk med att "hålla i hatten", när saker inte går hennes väg.

Ja-du, Pia, vänd nu andra kinden till o gilla läget! Du som anser dig inte ha några problem...typ.

Undrar när det går igenom med hennes nya kommunplacering? Har hon stoppat den för att kunna stå kvar på Hasans adress?
Hon skrev sig ju på Stockholms Kommun innan jul, o enligt Pia själv skulle det ta ett par veckor innan den gick igenom. Antar att hon drog tillbaka den, enbart för att kunna fortsätta ställa till sattyg för Hasan. Så länge hon är skriven där, så blir det väl inget bostadsbidrag för honom?

Pia Pissfitta njuter väl av att jävlas med Hasan på alla sätt hon kan, men fan ta den som jävlas med Pia...
Citera
2025-01-08, 17:46
Medlem
Drömmen att kunna leva loppan för miljonen verkar gå i stöpet för fröken!
Citera
2025-01-08, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weezl
Bara bra om hon håller sig sysselsatt genom att leka FBI, mindre tid över till att ställa till med dumheter!

Nej det tycker väl iofs inte, eller jag vet inte vilka dumheter du syftar på iofs, men som jag nämnt innan så borde Pia dra nytta av den enorma mängden visningar hon får på Sociala medier.
Jämför bara med det här fettot som fick en egen tråd här om dagen där hon drar in FEM miljoner kronor(brutto) om året genom sina sociala medier.

Visst, nu kanske inte Pia är så eftertraktad hos företag för att vilja göra reklamsamarbeten osv med henne men hade hon bara gjort en tiondel av den summan, vilket jag tror hon hade gjort, så hade hon fortfarande varit närmaste en höginkomsttagare

Men samtidigt som jag skriver detta och med tanke på det som hänt nu är det väl mer avlägset än någonsin.

Mer drama och dumheter istället!
Citera
2025-01-08, 17:59
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmangetack
Drömmen att kunna leva loppan för miljonen verkar gå i stöpet för fröken!

Ja hon är nog helt galen av ilska nu. Men det hon inte förstår är att det kommer bara vara till hennes nackdel att vägra läkarbesöket. Läste lite om det. Och det verkar vara så att om en person vägrar träffa läkaren så gör tingsrätten bedömningen ändå, och då blir denna avbokning ytterligare en sak som förstärker att hon behöver hjälpen.

Läste också att förvaltarskap ges även för att skydda någon från att utnyttjas ekonomiskt. Och den risken är ganska hög känner jag. Så det är inte för att jäklas någon anmält behovet tror jag. Det är för att skydda henne och få henne på fötter. Skulle gissa på hennes familj och exet som tidigare har ringt både vård och socialtjänsten pga av oro för henne innan. Men smart att de valt vara anonyma, för detta kommer Pisspia aldrig glömma...hotas och har sig
Citera
2025-01-08, 18:00
Medlem
marytraders avatar
Tja, detta blir lite konstigt. Jag menar, hur många finns det inte som väljer att kröka ihjäl sig och bränna en massa pengar. Vet inte vad myndigheten kan göra åt det?

Men, det är klart, ser de en massa TikTok filmer när hon dagligen verkar helt galen kanske de agerar. Hon är ju inte ett normalt finsk fyllo liksom.

Men om nu myndigheterna får upp ögonen för henne och hon hamnar i deras klor kan det säkert bli besvärligt. Hon kan ju dessutom få något autistiskt utbrott på läkaren om hen uttalar fel frågor till henne.

Hon skulle behöva lämna landet i några år, problemet för henne blir ju att på något sätt få undan alla sina pengar innan myndigheterna låser dem. Kan bli svårt att föra över så stora summor till utländska konton. Ja Jesus, vilken soppa. Men, men ... hälsoundersökningen kan ju bli ett wake-up call.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in