2025-01-08, 10:58
Medlem
Bananfobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
hur fan drar man på sig 13 000 i p-böter?

Förmodlingen för att Sara inte anser att hon behöver följa lagar och regler som alla andra. Att hon sen skiter i att betala de är ju också grädden på moset som mer eller mindre bekräftar det. Jag är helt övertygad om att hon lever efter att om hon tycker något så är det i hennes huvud allas sanning. Det eller så är hon sjukare fysiskt än hon berättar och tänker ”fuck it” och bara kör på och gör som hon vill den tid hon har kvar så får hennes anhöriga rota upp i skiten sen.

Jag tror att Sara om hon velat hade kunnat bli sektledare. I stället valde hon att hustla sjukskrivna och arbetslösa på sina sista pengar från försäkringskassan för att jaga och shamea förståndshandikappade och köpa nödvändigheter till sig själv. Tycker hon tänkte lite litet här.
Citera
2025-01-08, 11:00
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Poliskvinnan hade en bra poäng. Folk blir groomade av Sara och vissa kanske aldrig haft en tanke att göra något sexuellt med barn. Men tanken väcks och kanske förverkligas i framtiden efter att Sara har groomat handikappade etc.

Sara skapar pedofiler och berikar sig själv. Hon framstår som en äcklig narcissist.

Vart tror du att dumpen hittar dessa män? Dvs de som groomas av Sara…inte fan hoppar de på oskyldiga män som sitter och chattar med sina mammor på messenger…de fiskas upp från vidriga grupper där syftet är att hitta barn.
Citera
2025-01-08, 11:05
Medlem
Bananfobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Swishgåvor är ju eg skattebefriade.
Men att det troligtvis kan tolkas lite olika.

Har du levt under en sten och missat de sista åren att bloggare och liknande faktiskt måste skatta för sitt jobb? Det är stor skillnad på att få swishat 100 kr från en kompis på födelsedagen och få swishat 100 kr var från 1000 arbeslösa tanter som tycker att du är värd nåt litet extra för att du springer runt på stan och jagar förståndshandikappade. Sara får inte pengarna för att hon är Sara. Hon får pengarna för att hon är Dumpen-Sara. Det handlar inte om tolkning, det handlar om vad lagen säger.
Citera
2025-01-08, 11:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Vill inte vara den som är den men har ju knappast varit ett framgångsrikt koncept tidigare att säga till den här människan att hon "kommer att behöva" betala av sina skulder.

Det här är inte min paradgren men som jag tolkar det har skatteverket gjort bedömningen att "Du har redovisat dom här pengarna som gåvor, men vi gör bedömningen att du inte hade fått dom här pengarna om det inte var för att du driver dumpen. Således kan du inte räkna dom som gåvor".
Men det är kanske samma sak som du säger ovan?

Jag tänker att den där driven att samla ihop pengar till Saras tandläkarräkning eller nåt som hade med skulder att göra var mer av privat karaktär. Det går nog att bevisa också.

Men generellt så kommer det bli svårt att få det till att swisharna skickades pga Saras verksamhet med Dumpen. Detta är känt sen 2020, se: (FB) Skatteverket visar huggtänderna - slutet på swishjournalistiken?

Som jag förstår det ser lagen ut som så att bevisbördan ligger på den som ska betala skatt, inte på Skatteverket, ...
Citera
2025-01-08, 11:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bananfobi
Har du levt under en sten och missat de sista åren att bloggare och liknande faktiskt måste skatta för sitt jobb? Det är stor skillnad på att få swishat 100 kr från en kompis på födelsedagen och få swishat 100 kr var från 1000 arbeslösa tanter som tycker att du är värd nåt litet extra för att du springer runt på stan och jagar förståndshandikappade. Sara får inte pengarna för att hon är Sara. Hon får pengarna för att hon är Dumpen-Sara. Det handlar inte om tolkning, det handlar om vad lagen säger.

Exakt, du kan inte bedriva swishjournalistik och säga att det var privata gåvor, fungerar inte sen 2020.
Se tråd: (FB) Skatteverket visar huggtänderna - slutet på swishjournalistiken?
Citera
2025-01-08, 11:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AEggkartongen
Det handlar om så kallade remuneratoriska gåvor, gåvor som visserligen är frivilliga men som inte hade getts utan en föregående prestation från den mottagande parten. Dessa ska generellt beskattas som inkomst av tjänst, eftersom det är en arbetsprestation som föranlett inkomsten, frivillig eller ej.

Älskar när folk kan sånt här, tack för inlägget och det svåra ordet.
Citera
2025-01-08, 11:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bananfobi

Det borde fan vara förbjudet för nystartade konton att skriva här.
Jag har inte tolkat något alls.
Jag har skrivit att vi får se hur skattemyndigheten tolkar det.

Om du nu visste det så kunde du ju ha tipsat deras revisor om det.
Utfallet blir det samma då man inte kan slippa att betala det som skattemyndigheten anser att man ska göra
Senast redigerad av Karlsson05 2025-01-08 kl. 11:22.
Citera
2025-01-08, 11:11
Medlem
Har Sara gått under jorden? Jag hittar inte henne på Facebook längre. Hade velat läsa hennes kommentarer angående dagens Aftonhoran-artikel.
Citera
2025-01-08, 11:13
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Vart tror du att dumpen hittar dessa män? Dvs de som groomas av Sara…inte fan hoppar de på oskyldiga män som sitter och chattar med sina mammor på messenger…de fiskas upp från vidriga grupper där syftet är att hitta barn.

Handikappade sitter i peddogrupper? Och hårt reglerade företag tillåter peddogrupper att existera? Och inte nog med det, att existera och att för att begå brott? Tror du verkligen på det själv eller? Vart får du allt ifrån?
Citera
2025-01-08, 11:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Burninator
Har Sara gått under jorden? Jag hittar inte henne på Facebook längre. Hade velat läsa hennes kommentarer angående dagens Aftonhoran-artikel.

Hon är avstängd och har en fejkprofil som heter Smilla Larsson, hittas i Dumpen-gruppen

Patrik är också avstängd, anledningen är rolig som fan:
https://ibb.co/5GnvdBf
(242patrik på instagram)

Någon fiskare är arg på Aftonbladet för att Sara inte har betalat skatt:

Hej hej! Här har vi mig, fiskare på Dumpen sen snart 2 år tillbaka.
Med tanke på Aftonbladets artikel idag är vi många som är arga. Jag hoppas många av er förstår, det dom säger om oss stämmer absolut inte. Vi blir INTE uppmanade av Sara att skicka nakenbilder, varken på oss själva eller riktiga barn, eller ens på AI-genererade barn. Vi tävlar inte heller om gäddor, utan det vi gör är att visa att samhället ser ut såhär nu och vi behöver en lagändring - NU.
Dessa ”avhoppade fiskarna”, som gett citat, finns inte. Vi vet nog alla vem det är som har öppnat käften och försöker förgöra.
Vi groomar inte gäddor, de groomar oss. Vi hetsar inte. Vi lockar inte. Det finns i våra chattloggar, svart på vitt. Vi provocerar inte fram något. Vi tycker inte att detta är underhållning, detta är något ingen av oss önskade att vi behövde göra egentligen.
Detta är något vi fiskare gör på våran fritid, för barnens skull. Om en gädda är påverkad, bor på boende eller har ett missbruk - är gäddan absolut farlig för barn när den tar kontakt med barn.
Jag är otroligt upprörd över Aftonbladets artikel och påståenden, och vill dementera allt. Sara är en helt otrolig kvinna som stöttar, ger kärlek och omsorg trots hennes sjukdomsbild. Hon har aldrig uppmanat oss fiskare att göra det som Aftonbladet och Aschberg påstår. Vi sätter barnen först, inte förövare. Finns det några frågor? Jag svarar gärna.
Det kommer fler inlägg under dagen från fler av oss. Vi är ett team och vi alla dementerar dessa uppgifter. All kärlek till er!! / Fiskare C

(Från Dumpen-gruppen på facebook)
Citera
2025-01-08, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Det borde fan vara förbjudet för nystartade konton att skriva här.
Jag har inte tolkat något alls.
Jag har skrivit att vi får se hur skattemyndigheten tolkar det.

Om du nu visste det så kunde du ju ha tipsat deras revisor om det.
Utfallet blir det samma då man inte kan slippa att betala det som skattemyndigheten anser att man ska göra
Sist jag kollade hade inte Dumpen Media Group AB någon registrerad revisor...
Citera
2025-01-08, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bd0c4cbd696b72cc2d
Hon är avstängd och har en fejkprofil som heter Smilla Larsson, hittas i Dumpen-gruppen

Patrik är också avstängd, anledningen är rolig som fan:
https://ibb.co/5GnvdBf
(242patrik på instagram)

Någon fiskare är arg på Aftonbladet för att Sara inte har betalat skatt:

Hej hej! Här har vi mig, fiskare på Dumpen sen snart 2 år tillbaka.
Med tanke på Aftonbladets artikel idag är vi många som är arga. Jag hoppas många av er förstår, det dom säger om oss stämmer absolut inte. Vi blir INTE uppmanade av Sara att skicka nakenbilder, varken på oss själva eller riktiga barn, eller ens på AI-genererade barn. Vi tävlar inte heller om gäddor, utan det vi gör är att visa att samhället ser ut såhär nu och vi behöver en lagändring - NU.
Dessa ”avhoppade fiskarna”, som gett citat, finns inte. Vi vet nog alla vem det är som har öppnat käften och försöker förgöra.
Vi groomar inte gäddor, de groomar oss. Vi hetsar inte. Vi lockar inte. Det finns i våra chattloggar, svart på vitt. Vi provocerar inte fram något. Vi tycker inte att detta är underhållning, detta är något ingen av oss önskade att vi behövde göra egentligen.
Detta är något vi fiskare gör på våran fritid, för barnens skull. Om en gädda är påverkad, bor på boende eller har ett missbruk - är gäddan absolut farlig för barn när den tar kontakt med barn.
Jag är otroligt upprörd över Aftonbladets artikel och påståenden, och vill dementera allt. Sara är en helt otrolig kvinna som stöttar, ger kärlek och omsorg trots hennes sjukdomsbild. Hon har aldrig uppmanat oss fiskare att göra det som Aftonbladet och Aschberg påstår. Vi sätter barnen först, inte förövare. Finns det några frågor? Jag svarar gärna.
Det kommer fler inlägg under dagen från fler av oss. Vi är ett team och vi alla dementerar dessa uppgifter. All kärlek till er!! / Fiskare C

(Från Dumpen-gruppen på facebook)
Föga förvånande att det dementeras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in