Citat:
Varför skulle man utgår från det, när han så tydligt själv redogör för sin uppfattning?
Det vill säga, att jag stämplade ut 23.20 och jag kollade på klockan vid reklampelaren som då visade 23.20, men det tar maximalt 20 sekunder från stämpelklockan till mordplatsen (Kvällsposten 860307).
Eller hur ska det han uppger tolkas?
Edit:
Att missta sig gällande avläst och korrigerad tid i detta fall är SE inte ensam om. Det har skett flera gånger i denna tråd och även PH tar väl fel i något sammanhang.
Det vill säga, att jag stämplade ut 23.20 och jag kollade på klockan vid reklampelaren som då visade 23.20, men det tar maximalt 20 sekunder från stämpelklockan till mordplatsen (Kvällsposten 860307).
Eller hur ska det han uppger tolkas?
Edit:
Att missta sig gällande avläst och korrigerad tid i detta fall är SE inte ensam om. Det har skett flera gånger i denna tråd och även PH tar väl fel i något sammanhang.
Hörde genom hans förhör 25april en gång till....
Något som slog mig var att dom faktiskt ställde frågan två gånger ang utstämplingstiden..
Första frågan var om han ringt och kontrollerat tiden och då svarar han ja och det är 23:20...
30 sek senare ställer dom en ny fråga om det står 23:20 på hans stämpelkort och då svara Stig återigen ja.
Korrigerad tid och stämplel tid är alltså 23:20 ...Nämner inte med ett ord om att RB korrigerat tiden med 1min..
Visst han måste inte nämna något om korrigerad tid eller RB men det ska noteras dock att han har en stor chans att faktiskt göra det !
Likadant detta med att han absolut inte varit utanför Skandia under kvällen....
Har svårt att läsa av att dessa lite märkliga lögner skulle ha med att vilja spela viktig !
Man kan också säga att båda gångerna som Engström är bevisligen utanför Skandia så lyckas det bli fel eller missförstånd på.....