Citat:
Ursprungligen postat av
Sherlockholmes1989
Blir galen på mörkret samt slasket och KYLAN, även om det knappt har börjat än. Februari kommer förmodlingen bli skitkallt som vanligt.
Jag försöker hålla mig aktiv med gym och basket med polarna samt hittar på grejer med bruden MEN det är så jäkla dystert, ibland är veckan bara jobb/hem/jobb/hem och helgerna är skit för folk orkar inte gå runt i ett dyrt samhälle och bränna pengar på mat/dryck när man knappt kommer fram till puben/resturangen av skitvädret, krogarna är KATASTROF i Sverige och var kul typ när man var 18 år gammal.
Hur står ni ut? Om man tar en resa nu så mår man jävligt mycket bättre vart man än åker kallt som varmt land men det är i en vecka sen är man tillbaka i mörkret. Sverige har dött socialt totalt och har man inte en vänkrets/partner så kan jag förstå att man blir helt deprimerad och börjar tänka sjuka saker som tex. självmord.
Sverige är definitivt inget land att rekommendera på vintern, dyr el, ständigt mörker, schitzofrent väder som ändrar sig konstant, kallt, få utomhusaktiviteter, vinterdäck...listan kan göras lång. Min rekommendation är att flytta till Florida, sommar året runt, trevligt folk som gärna umgås, otaliga utomhusaktiviteter, bra löner mm