2025-01-07, 18:44
Medlem
Gnäll, ut med er. sitta i en lägenhet på andra plan i ett hus på 7 våningar låter ju bedrövligt tråkigt... köp en hund tex.
Citera
2025-01-07, 18:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jerkae100
Bara ta till flaskan som alla andra gör, blir inte bättre men lite roligare iallafall

Ditt första inlägg på Flashback och du väljer att uppmuntra till alkoholism? Bra jobbat där.
Citera
2025-01-07, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlockholmes1989
Blir galen på mörkret samt slasket och KYLAN, även om det knappt har börjat än. Februari kommer förmodlingen bli skitkallt som vanligt.

Jag försöker hålla mig aktiv med gym och basket med polarna samt hittar på grejer med bruden MEN det är så jäkla dystert, ibland är veckan bara jobb/hem/jobb/hem och helgerna är skit för folk orkar inte gå runt i ett dyrt samhälle och bränna pengar på mat/dryck när man knappt kommer fram till puben/resturangen av skitvädret, krogarna är KATASTROF i Sverige och var kul typ när man var 18 år gammal.

Hur står ni ut? Om man tar en resa nu så mår man jävligt mycket bättre vart man än åker kallt som varmt land men det är i en vecka sen är man tillbaka i mörkret. Sverige har dött socialt totalt och har man inte en vänkrets/partner så kan jag förstå att man blir helt deprimerad och börjar tänka sjuka saker som tex. självmord.

Sälj korgbollen och köp ett par skidor istället.
Ut och skida några mil i veckan så kommer du uppskatta vintern mer
Citera
2025-01-07, 19:12
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlockholmes1989
Blir galen på mörkret samt slasket och KYLAN, även om det knappt har börjat än. Februari kommer förmodlingen bli skitkallt som vanligt.

Jag försöker hålla mig aktiv med gym och basket med polarna samt hittar på grejer med bruden MEN det är så jäkla dystert, ibland är veckan bara jobb/hem/jobb/hem och helgerna är skit för folk orkar inte gå runt i ett dyrt samhälle och bränna pengar på mat/dryck när man knappt kommer fram till puben/resturangen av skitvädret, krogarna är KATASTROF i Sverige och var kul typ när man var 18 år gammal.

Hur står ni ut? Om man tar en resa nu så mår man jävligt mycket bättre vart man än åker kallt som varmt land men det är i en vecka sen är man tillbaka i mörkret. Sverige har dött socialt totalt och har man inte en vänkrets/partner så kan jag förstå att man blir helt deprimerad och börjar tänka sjuka saker som tex. självmord.
Alla som säger att du ska muntra upp dig och ändra till en piggare attityd är våldtäktsmän. Helvete vad jävligt det är, fruktansvärt. På sommaren kommer ibland tanken att om si och så många månader är det vinter igen, och jag ryser och känner fasa mitt i solgasset. Otroligt tråkigt, otroligt mörkt, allt tar tid, man orkat inte ens gå ut för man måste ta på sig massa kläder och sen frysa och sen komma in och det är kladd överallt, det är fult överallt, man är otroligt ful själv, andra åker till solen medan man sitter där vid köksbordet och glor ut i mörkret och vet att det här kommer vara tills man dör.
Citera
2025-01-07, 19:13
Medlem
Silvanuss avatar
Poängen med att bo i Norden är friluftslivet. Ut och åk skidor om det finns snö. Löpning, MTB, orientering, jakt osv.
Citera
2025-01-07, 19:24
Medlem
Ja herregud.... Ännu en pessimistisk stackare. Vet du hur mycket energi du spiller pga den stress det skapar i kroppen av att fokuserar på allt du är missnöjd med här i livet? Dessutom smittar din negativa energi av sig på individer i din omgivning. Du blir fysiskt trött.

Ska jag berätta en hemlighet? Det går att ändra inställning! Det är faktiskt lättare än man tror. Det ända som krävs är att man vågar släppa lite på sitt ego och förändras en smula som person. För hur du mår inombords ligger inte i de yttre omständigheterna, utan det ligger i hur du förhåller dig till dem.

Jag har sett det ske hos människor. Från ständigt trötta och nedstämda till fulla av energi och sprudlande.
Citera
2025-01-07, 19:45
Medlem
För att vi ska ha vår, sommar och höst behövs vinter. Svårare än så är det inte.
Citera
2025-01-07, 19:56
Bannlyst
Omprofilera ditt CV så att du kan jobba på distans, då slipper du det. Finns väldigt trevliga länder i Karibien och Sydamerika som erbjuder visan för remotejobbare.
Citera
2025-01-07, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Skitväder? Idag har det varit toppen, sol och 3 grader, hur fint som helst. Har du inga fritidsintressen kan det såklart bli jobbigt och deprimerande. Själv har jag fullt upp med jakt och fiske. Är det inte det så kan man packa korv i ryggsäcken och gå en mil ut i skogen, göra upp eld och grilla. Blir det bra isar åker långfärdsskridskorna fram. Sitta på krogen gör ingen glad och lycklig...

Då bor vi verkligen på olika ställen för idag har det förutom att det var snökals inatt, regnat konstant och blåst som in i helvete hela dagen. Totallt kollapsade i sängen efter att jag kom hem helt förfrysen och dyngsur efter första arbetsdagen. Slask och piskande arktiska vindar hör tyvärr Januari till.
Citera
2025-01-07, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Gnäll, ut med er. sitta i en lägenhet på andra plan i ett hus på 7 våningar låter ju bedrövligt tråkigt... köp en hund tex.
Det är det också. Men vet du vad som är ännu tråkigare och gråare? Slask!
Citera
2025-01-07, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Det är det också. Men vet du vad som är ännu tråkigare och gråare? Slask! Personligen använder jag dessa månader till att sitta inne och lära mig saker och jobba på mig själv
Citera
2025-01-07, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memekrig
Det är det också. Men vet du vad som är ännu tråkigare och gråare? Slask!
Jo men under min slask är det grönt gräs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in